folder Tahribat.com Forumları
linefolder Derin Konular
linefolder Benim Türkçülüğüm Ve Şeriatçılığım



Benim Türkçülüğüm Ve Şeriatçılığım

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ekselans
    ekselans's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Temmuz/2005
    Erkek
    Benim Türkçülüğüm ve Şeriatçılığım

    Ben, Türkistanlı bir Türküm. Türkistan’ın manası Türklerin yaşadığı ülke demektir.
    Ruslar bu ülkeyi işgal ettikten sonra onun adını değiştirdiler; onu beş parçaya ayırıp
    beş isim verdiler. Bugünkü Orta Asya Cumhuriyetleri o Rusların verdiği isimleri
    taşıyor. Bunlardan biri de Özbekistan’dır; ben o bölgeden geldim. Yani bugünkü
    deyimle ben, "Özbek Türkü" oluyorum. Amma, Türklüğünden hiçbir zaman utanç
    duymamış bir Türk! Türklüğüne hep şükretmiş Türk. Fakat hiç bir zaman
    Türklüğünden onur duymamış bir Türk!

    Size bu üç duygudan: UTANÇ, ŞÜKÜR ve ONUR’dan neyi kastediyorum, onu
    anlatmak isterim: Batı Türkistan halkı 135 yıl Rus esaretinde kaldı. Bu 135 yılın 30
    yılı kah alevlenip, kah sönen bağımsızlık savaşlarıyla geçti. Başkaldırılar,
    ayaklanmalar daima kanlı bastırıldı. Fakat Ruslar bu süreçte bir saniye bile rahat
    uyuyamadı! Türkistanlılar 135 yıl yoğun biçimde kültürel ve etnik assimülasyona
    tabi tutuldu, ferdler mangutlaştırılmaya çalışıldı, Rus dilini bilmeyenler çalışma
    hakkından mahrum kılındı, Türkçe konuşan yobaz, rusçayı aksanlı konuşan cahil
    sayıldı; ama Türkistan Türkleri ne konuştuğu Türkçe’den, ne örf ve adetlerinden ve
    ne de köklü kültürlerinden vazgeçtiler. En önemlisi rusçayı aksanlı konuşmağa
    devam ettiler, bundan da hiç utanç duymadılar. Bir avuç mangut hariç, yobaz
    deseler de cahil deseler de rusçayı aksanlı konuşmaktan vazgeçmedi, daha
    doğrusu, Türklüğünden asla utanç duymadı bu inatçı kavim.

    Bendeniz o kavimden geliyorum!

    Yukarıda "utanç duymamak" derken, işte bunu kastetmiştim. Bizi o utançla malul
    etmediği için Allaha şükrediyorum. Bu şükran duygusu, Milletimin son ikibin yıllık
    tarihine baktığımda daha da artıyor.

    O tarih sayfalarında "Biz aptal Türkleri güzel sözlerle aldattık!" diye yazabiliyor,
    "Onları birbirine düşürdük!", "Türkleri sırtlarından vurduk!" diye de yazabiliyorlar;
    fakat hiçbir müverrih "Türkler bizi sattı" , "Türkler kalleşlik yaptı", "Türkler sözünü
    tutmadı", "Türkler imansız kabile" diye yazamamıştır.

    İşte beni bu şerefli kavme mensup yarattığı için Allah’ıma şükrediyorum. Yukarıda,
    sözlerimin başında "şükür" duygusuna işaret ederken bunu kastetmiştim.

    ONUR’a gelince; ben Türklüğümden onur duymuyorum; çünkü Türklük benim
    eserim değil; beni ve bütün Türkleri yaratan Allahu Tealadır. Onun yarattığı
    mahlukatla onur duymağa hakkımız yoktur! Şayet bir Rus ya da bir Anglosaks
    veya bir Habeş kendi soylarından onur duyuyorlarsa bu onların problemi; onlara
    karşı benim silahım karşıt onur değil yine o Türkçe dilim olacaktır; bundan fazlasını
    onlara reva görmem.

    Benim seçtiğim Türkçülüğün sınırları budur. Benim aldığım terbiye budur.

    Evet, Türkler yabancıya önyargısız ve hoşgörüyle yaklaşabilen, kendinden
    olmayanı hor görmeyen, evine gelen konuğa kilerinde ne varsa tamamını sofrasına
    koyabilen nadir milletlerden biridir. Bundan onur duymuyorum, şükrediyorum
    sadece.

    Ben kendi nefsini tanımağa çalışan, ama henüz tanıyamayan bir kardeşinizim. Bu
    dediklerimi kendi nefsini tanımağa çalışan her Türk anlar. Şayet kendi nefsimizi
    tanırsak bu, mucizeler asrı olacak; 21. asrın eşiğinde onun teknolojik cazibesine
    tutsak düşmekten bizi kurtarabilir.

    Aynı zamanda bu anlayış, ırkçılığa sapmadan milli değerlerimizi, mutaassıplığa
    bürünmeden dini mukaddesatımızı korumak gibi kolay olmayan bir işin üstesinden
    gelmemize de yardımcı olabilir.

    Demek istediğim, İnsanlık 21. asrı teknolojik asırdan ziyade "YÜKSEK AHLAK ASRI"
    yapma niyetiyle o eşiğe yaklaşsa çok daha iyi olurdu.

    Siyasetin temelinde de önce ahlak, herşeyden önce ahlak yatmalıdır; demek
    istiyorum.

    Zamanın siyasetçileri kendi iflaslarının sebebini her alanda ararlar da ahlak
    sahasına göz atmazlar! Çünkü ahlaksızlığı siyasi hayata zarar verebilecek güçte bir
    nesne olarak görmüyorlar, tanımıyorlar; dolayısıyla ahlaksızlık siyasette "kabul
    edilemez" değil, aksine olağan bir hadise gibi algılanıyor. Bu yaklaşım, ne yazık ki,
    Batı gibi Doğuda da, seküler devletler gibi teokratik rejimlerin siyasetinde de kabul
    görmüş bulunuyor.

    Aslında biraz derine indiğimizde, devletlerin inkırazı ve toplumların çöküşlerine esas
    sebebin GENEL AHLAKSIZLIK olduğunu görüyoruz. Muayyen bir devlet’in inkıraz
    ya da yok oluş nedenlerini tarihçiler ve içtimaiyatçılar, her ne kadar "içtimai, iktisadi
    ve siyasi tesirler" olarak sıralasalar da bu etkenlerin köklerini TOPLUMSAL
    AHLAKSIZLIĞA dayandığını görmüyorlar veya görmezlikten geliyorlar. Devletleri
    kemirerek yok eden, onların acımasız küşendesi olan zulüm ve adaletsizlik,
    yoksulluk ve rüşvet hepsi AHLAKSIZLIK’tan kaynaklanan sonuçlardır.

    Roma’yı ateşe veren Neron’dan bugün Orta Asya"yı sefalet ve içsavaşa
    sürüklemekte olan komünist diktatörlere kadar hepsi AHLAKSIZ’lığın ürünleridir.
    Bunun tersine, tarihte Türklerin idaresindeki devletlerin dünyaya refah ve huzur
    yağdıran dönemlerine bakıp, bu devletlerde siyasi otorite ve onun yönettiği
    toplumun, yüksek ahlaki ölçülere taassup derecesinde bağlı olduklarını müşahede
    ediyoruz.

    Bu örnekler, bu tarihi dersler gözümüzün önünde dururken, bizim siyasi sistem
    ve devlet modelleri kavşağında şaşkın şaşkın yol seçmek gibi bir derdimiz olmaması
    gerekirdi. Elbetteki, bizim kurmayı arzu ettiğimiz Devlet, bir hukuk devleti,
    demokratik devlettir. Ama onun temeline ahlaki değerler konulmazsa demokrasi
    anarşiye, hukuk da safsataya dönüşür. Tarihte bu tip kargaşalardan örnekler
    çoktur.

    Bugün Türk Dünyası, yüksek ahlak sahibi siyasetçilere ve ahlaklı siyasete çok, pek
    çok muhtaçtır. Bu ihtiyacı gidermek maddi ve iktisadi ihtiyaçlara çare bulmaktan
    çok daha önemlidir. Bu ihtiyaçlar giderildikten sonra ancak "Türk Birliği" gibi
    kavramlar ciddi şekilde tartışılabilir.

    Oysa, kendi halkına zulüm yapan bir "Özbekbaşı" yada "Türkmenbaşı" çıkıp,
    "Buyurun, gelin, Türkistan tüm Türklerin evi!" derse, buna kimse inanmaz. Ya da
    boğazına kadar yolsuzluk ve rüşvete batan başka bir lider çıkıp, "Adriyatik’ten Çin
    seddine kadar Türk dünyası!", diye haykırırsa, bu da kimseyi etkileyemez. Türk
    Dünyası entegrasyonu üzerine bugüne kadar yapılan konuşmalar beklenen
    sonucu vermedi, tam tersine, boşuna sarfedilen laflar gayeyi yıprattı. Umumtürk
    alfabesi gibi basit organizasyonu beceremeyen sözde Türk liderlerimiz daha ciddi
    atılımları idrak etmeğe kabiliyetli olmadıklarını gösterdiler.

    Bundan 10-15 yıl evvel "Esir Türkler" diye bir slogan vardı, Amerika’daki Türk
    dernekleri müstemleke altında yaşayan Türklerin haklarını dile getirmek için New
    York sokaklarına dökülüyorlardı, fakat Sovyetler Birliği dağılıp, oradaki Türkler
    bağımsızlıklarına kavuştuktan sonra bu slogan ortadan kayboldu. Oysa esir olan
    sadece Sovyet Türkleri değildi; Urumçi’de, Doğu Türkistan’da yaşayan milyonlarca
    Uygur kardeşlerimiz de esir idiler, Kerkük’te, Kuzey İrak’ta yaşayan Türkmen
    biraderlerimiz de esir idiler, onlar bugün de esirdirler.

    Şayet biz birbirimizi savunacak olsak, bunu herhangi bir süper gücün siyasi
    konjonktürü gereği değil, gerçek bir milli şuur içerisinde, ne yaptığımızı bilerek
    yapmamız lazım. Ben bu sitemi bizim siyasi liderlere yöneltmiyorum, onlardan
    benim umudum yok. Bu sitem’i sivil kuruluşlara, derneklere, onların gönüllü
    üyelerine yöneltiyorum. Ancak siz bir şey yapabilirsınız, ancak siz Urumçi’deki,
    Kerkük’teki Türklere karşı başlatılan katliamı durdurabilirsiniz. Tibetliler kendilerine
    uygulanmakta olan Çin zulmünü dünyaya duyurabildi; siz de Çin yönetiminin Uygur
    Türklerine, Saddam’ın Irak Türklerine karşı yaptıklarını ve yapmaya devam ettiği
    vahşetleri dünya kamuoyuna anlatabilirsiniz.

    Ben, pantürkist değilim; fakat Türk Kavimleri’nin er ya da geç birleşeceğine inanan
    bir idealistim. Böyle birlik’den dünya zarar görecekse ancak Avrupa Birliğinden
    gördüğü kadar görür. Şayet fayda görürse bunun, AB ‘nin sağladığı faydadan
    daha fazla olacağını ümit ediyorum. AB ülkelerinin yerleştiği alandan on misli büyük
    alana istikrar gelecektir; emniyet ve refah yerleşecektir. Bunu düşünmek ve arzu
    etmek ne güzel eylemdir, bilseniz.

    Ben bazı Türk gazetelerinin lütfettiği gibi şeriatçı da değilim. Fakat Allah"a inanırım
    Eğer inanmak şeriatçılık ise değil ben, Özbekler"in hemen tümü şeriatçıdır. Onları
    komünistik rejim, ateist yapamadı, şimdi Kerimof yapmak istiyor. Fakat o da
    başaramayacak. Oralarda bir iki kendini bilmez meczup çıkıp "Ben Vahhabiyim",
    yok "Ben Hizbül Tahrirciyim" diyerek rejimin değirmenine su taşıdılar; diktatörün,
    kendi halindeki dindarlara uyguladığı zulmün daha da şiddetlenmesine sebep
    oldular. Fakat Özbekleri ne dini taassup, ne de Kerimofların ateizmi yolundan
    saptırır. Türkistan Türkleri, Müslüman olarak hep orta yolu tutagelmişlerdir;
    onlardan fundamantalist falan çıkaramazlar. Tıpkı ateist yapamadıkları gibi...

    Demek istediğim, Türkistan’da bizim "Yurtbaşı’ların" dediği kökten dinciler yoktur.
    Bizde kökten dinsizler var, onlar da çok küçük azınlıktır; toplum için tehlikesiz
    denilebilir. Yalnız bazılarının yönetimde olmasının, son yıllarda, ülkedeki istikrarı
    zedelemeye başladığı da bir gerçektir. Onlar da kökten dinciler gibi kendi
    fanatizmlerinin esirleridir. Kendilerinden olmayan herkesi düşman görerek onu yok
    etmeğe çabalıyorlar. Bu gün Özbekistan zindanlarında işkence gören binlerce
    insan var; onların tek suçu o fanatiklere benzememeleridir. Ben de onlara
    benzemediğim için vatanımı terke mecbur oldum; yoksa Batı refahının
    nimetlerinden behremend olmak için değil! Hele Türkiye’ye sığınarak bu kardeş
    ülkeyi sıkıntıya sokmak için hiç değil...

    Bizim Türkiye’den yardım beklediğimiz doğrudur, ama aldığımız hiçbir yardım
    yoktur; bundan da hiç üzüntü duymamaktayız. Bizim tek isteğimiz, Türkiye "DIŞ
    TÜRKLER"i unutmasın. Oradaki rejimlerle halkın beklentileri arasındaki ince farkı
    daha çabuk anlasın, stratejisini ona göre belirle-sin. Sonunda "DIŞ TÜRKLER"i
    kurtaracak güç yine "DIŞ TÜRKLER"in kendileri olacaktır.

    Fakat "Yeni Devlet"in kökü salınırken yanında gadim gardaşının nefesini hissetmek
    güzel bir şeydir. Benim tüm pantürkistliğim o nefesi duymak arzusundan başka bir
    şey değildir.


    Oslo/Norveç - 11.10.2000
    Özbekistan ERK Demokratik Partisi Başkanı
    Muhammet Salih


    NOT: http//www.nevruzbaba.com sitesinden alıntıdır....

    [url=www.nevruzbaba.com][img]http://img467.imageshack.us/img467/5941/nevruzbaba4hw.jpg[/img][/url] [size=18][color=darkred]Nevruzbaba.com Dünya Türk Kulübü Açıldı[/color][/size]VATAN:::::......________________www.nevruzbaba.com
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Criminal
    Criminal's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 25/Temmuz/2002
    Erkek
    Linki verseydin sadece, isteyen gider orada okurdu!
    Bir de Genel"de açma bir daha bu tarz başlıkları, bunların yeri Derin Konular"dır!

    (Daimi imza : Yokluğun cehennemin öbür adıdır, üşüyorum kapama gözlerini.)
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    CiN
    CiN's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Temmuz/2005
    Erkek
    bir gün gelecek tüm türkler turanda bütünleşcek
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kokainman
    kokainman's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Ocak/2006
    Erkek
    inşallah kardeşim inşallah turan ülkesinde uyanmak nasip olur bizlere

    ... sorcerer & musket ...
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ekselans
    ekselans's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Temmuz/2005
    Erkek
    Bilmiyorum arkadaşlar ben bu yazıyı okudum ve manyak etkilendim sitede öle şeyler anlatmışlarki hemen üye oldum çalışöışlar ya herşeyi belgelerle ortaya koymuşlar akılcı yaklaşmışlar olaylara alalalala edasından uzak usturuplüb bir sistem yapmışlar onları tebrik etmek istedim .........

    [url=www.nevruzbaba.com][img]http://img467.imageshack.us/img467/5941/nevruzbaba4hw.jpg[/img][/url] [size=18][color=darkred]Nevruzbaba.com Dünya Türk Kulübü Açıldı[/color][/size]VATAN:::::......________________www.nevruzbaba.com
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    AyHaNN
    AyHaNN's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Eylül/2003
    Erkek
    güzel..

    .
Toplam Hit: 1401 Toplam Mesaj: 6