[Beyaz Tahribat] Asp ( İf - Else - End İf )
-
şimdi sizlere if else end if komularının nasıl kullanılacağını elimden geldiğince açıklayacağım.
her asp yazarıının er yada geç kullanmak zorunda olduğu bi terimdir bunlar.
mantık aynen şu
if yapılacak eylem then
yap
else ' yoksa
yapma
end if ' işlemi bitir
aynen bu kadar.
örnek verecek olursak
if gel="di" then
response.write(" hoş geldiniz ")
elseif gel="medi" then
response.write(" niye gelmiyorsun :( ")
else ' bu iki şeyde değilse artık
response.write(" AspDepo.org ")
end if
bu kadar
ne dedik şimdi burada
eğer url den çektiğimiz gel şöyle ise
aspdepo.org/ornek.asp?gel=di
url bu şekilde ise
sayfa " hoş geldiniz " diyecek
eğer url aspdepo.org/ornek.asp?gel=medi
şeklinde ise
sayfa " niye gelmiyorsun :( " diyecek
eğer url gel=di veya gel=medi bu ikisinden ikiside değilse
AspDepo.org yazacak
unutmadan url deki veriyi
request ile çekebilirsiniz.
mesela
gel=request("gel")
if gel="di" then
response.write(" hoş geldiniz ")
elseif gel="medi" then
response.write(" niye gelmiyorsun :( ")
else
response.write(" AspDepo.org ")
end if
Bu kadar :)
dökümanı kendi sitem için yazmıştım. tamamen kendi yazımdır. beyaz tahribat projesi çerçevesinde burada yayınlamak istedim.
