folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Bilgisayar Programcılığı?



Bilgisayar Programcılığı?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Zodiac
    Zodiac's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Mayıs/2010
    Erkek

    Aybalalar malum üniversite tercihleri kapıya dayanıyor (bisimillah daha lys olmadı demenize gerek yok yatay geçiş hakkım var) ben 2008 bilişim teknolojileri web programlama bölümünden mezunum şuan için ise uğraştığım şeyler web tasarımı ve grafik işleri, normalde web için php, asp, asp.net vs tamamına hakim olunmasına rağmen zamanında sadece php ile uğraştığım için diğer dillerde pek bilgim yok neyse şimdi asıl mesele tercih olayına gelince muhtemel yapacağım tercihlerin içinde bilgisayar programcılığı var ve ağır programlama dillerinde (Delphi, C, C++, C#, Java vs.) ilerleme gerekiyor ki 2 yıllık bi eğitim olacak sonrasında dikey geçiş vs 4. yılın sonunda yazılım uzmanlığı var benim sizden bilgi almak istediğim kendi işim olan web programlama ve tasarımın devamı niteliğindeki bölümlerdemi gelecek var yoksa bunları çöpe atıp sıfırdan masaüstü programcılığa başlamak mı hayırlıdır? 

    Not : Adamın içinde olduktan sonra programlama dillerinde gittiği yere kadar gider ancak diploma ve meslek sıfatıda önemli eğitim şart..

    Edit : Ayrıeten web programlamayla uğraşan adam bu işi geleceğinimi sorgular diye bi soru gelebilir, açıkçası ben sorguluyorum.


    mantığın korkunu yenemiyorsa kendini düşünenden sayma,
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sokoban
    sokoban's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ocak/2010
    Erkek

    2 senelikten sonra 4 seneye dikey geçiş konusuna kendini çok kaptırma şansını dene ama girmen zor ihtimal çünkü çok az kontenjan var ve başvuran sayısı çok fazla :) bende bir Meslek Yüksekokulu mezunuyum sana tavsiyem web teknolojileri ve veritabanları alanında kendini geliştirmendir Php , Java ve Sql üzerine düşmeni  öneririm.


    .
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Cado_
    Cado_'s avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Temmuz/2010
    Erkek
    eğer bölümden çok iyi notlarla geçerim dgs de zorlanmadan %90 yaparım diyorsan bilgisayar programcılığına gir.ama yok ben yatarım hiç çalışamam felan diyorsan 2 yıl okumak akıl karı değil.ben okudum şimdi dgs ye hazırlanıyorum.2 yıl mezunların iş bulması çok zor.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sokoban
    sokoban's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ocak/2010
    Erkek

    Cado_ bunu yazdı:
    -----------------------------
    eğer bölümden çok iyi notlarla geçerim dgs de zorlanmadan %90 yaparım diyorsan bilgisayar programcılığına gir.ama yok ben yatarım hiç çalışamam felan diyorsan 2 yıl okumak akıl karı değil.ben okudum şimdi dgs ye hazırlanıyorum.2 yıl mezunların iş bulması çok zor.
    -----------------------------

    2 yıl mezunlarının iş bulması zor değil ama kendini geliştirmezsen evet zor.Özellikle bilişim sektöründe diplomanın kar etmediği yerler çok oluyor alaylı/mektepli durumu var eğer kendini geliştiremediysen alaylı adam gelir oturur senin yerine.Sadece diplomayla olmuyor bu işler.


    .
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Zodiac
    Zodiac's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Mayıs/2010
    Erkek
    sokoban bunu yazdı:
    -----------------------------

    2 senelikten sonra 4 seneye dikey geçiş konusuna kendini çok kaptırma şansını dene ama girmen zor ihtimal çünkü çok az kontenjan var ve başvuran sayısı çok fazla :) bende bir Meslek Yüksekokulu mezunuyum sana tavsiyem web teknolojileri ve veritabanları alanında kendini geliştirmendir Php , Java ve Sql üzerine düşmeni  öneririm.


    -----------------------------

    Evet hocam dikey geçişlerde elbette götümüze güvenmiyoruz o kadar orası ayrı ancak web tasarımın ve heleki php gibi bir dilin yaygınlaştığı bi alan için ister istemez boşa mı kürek çekmişiz diye düşündürüyor insanı.


    mantığın korkunu yenemiyorsa kendini düşünenden sayma,
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sokoban
    sokoban's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ocak/2010
    Erkek

    Kurtcebe bunu yazdı:
    -----------------------------
    sokoban bunu yazdı:
    -----------------------------

    2 senelikten sonra 4 seneye dikey geçiş konusuna kendini çok kaptırma şansını dene ama girmen zor ihtimal çünkü çok az kontenjan var ve başvuran sayısı çok fazla :) bende bir Meslek Yüksekokulu mezunuyum sana tavsiyem web teknolojileri ve veritabanları alanında kendini geliştirmendir Php , Java ve Sql üzerine düşmeni  öneririm.


    -----------------------------

    Evet hocam dikey geçişlerde elbette götümüze güvenmiyoruz o kadar orası ayrı ancak web tasarımın ve heleki php gibi bir dilin yaygınlaştığı bi alan için ister istemez boşa mı kürek çekmişiz diye düşündürüyor insanı.


    -----------------------------

    Aga şimdi php'de şöyle bir durum var çok kişi php ile aşina evet bu doğru ama o aşina olanların çoğu sadece wp editleme tarzı gereksiz atraksiyonlarla uğraştıkları için sadece görünürde php bilen sayısı çokmuş gibi görünüyor ama sıfırdan bir sistem yazdırmaya kalktığında yazabilecek az adam var.Ayrıca sistemi yazmaktan ziyade optimize etmek güncellemek eklentiler oluşturabilmekte (OOP mantığı)  önemli.


    .
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Zodiac
    Zodiac's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Mayıs/2010
    Erkek
    sokoban bunu yazdı:
    -----------------------------

    Kurtcebe bunu yazdı:
    -----------------------------
    sokoban bunu yazdı:
    -----------------------------

    2 senelikten sonra 4 seneye dikey geçiş konusuna kendini çok kaptırma şansını dene ama girmen zor ihtimal çünkü çok az kontenjan var ve başvuran sayısı çok fazla :) bende bir Meslek Yüksekokulu mezunuyum sana tavsiyem web teknolojileri ve veritabanları alanında kendini geliştirmendir Php , Java ve Sql üzerine düşmeni  öneririm.


    -----------------------------

    Evet hocam dikey geçişlerde elbette götümüze güvenmiyoruz o kadar orası ayrı ancak web tasarımın ve heleki php gibi bir dilin yaygınlaştığı bi alan için ister istemez boşa mı kürek çekmişiz diye düşündürüyor insanı.


    -----------------------------

    Aga şimdi php'de şöyle bir durum var çok kişi php ile aşina evet bu doğru ama o aşina olanların çoğu sadece wp editleme tarzı gereksiz atraksiyonlarla uğraştıkları için sadece görünürde php bilen sayısı çokmuş gibi görünüyor ama sıfırdan bir sistem yazdırmaya kalktığında yazabilecek az adam var.Ayrıca sistemi yazmaktan ziyade optimize etmek güncellemek eklentiler oluşturabilmekte (OOP mantığı)  önemli.


    -----------------------------

    Açık kaynaklı dillerde hazır yazılımlar yaygınlaştığı için sıfırdan yazma işide bana kalırsa eskisi gibi değil, mesela çok basit bi örnek verirsek bu gün çoğu kişi wordpress, joomla vs gibi kişisel yazılımlarla işini görür ama ilerde bu sadece kişisel olarak sınırlı kalmayacaktır, yeni kurulmuş istihtamlar, iş yerleri, firmalar için hazır, etkileşimli yazılımlarda ortaya çıkacaktır buda senin dediğin hataları günclleme, üstüne script ekleme işini direk ücretsiz kullandığı açık kaynaklı sistemlere bırakacaktır.


    mantığın korkunu yenemiyorsa kendini düşünenden sayma,
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sokoban
    sokoban's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ocak/2010
    Erkek

    Kurtcebe bunu yazdı:
    -----------------------------
    sokoban bunu yazdı:
    -----------------------------

    Kurtcebe bunu yazdı:
    -----------------------------
    sokoban bunu yazdı:
    -----------------------------

    2 senelikten sonra 4 seneye dikey geçiş konusuna kendini çok kaptırma şansını dene ama girmen zor ihtimal çünkü çok az kontenjan var ve başvuran sayısı çok fazla :) bende bir Meslek Yüksekokulu mezunuyum sana tavsiyem web teknolojileri ve veritabanları alanında kendini geliştirmendir Php , Java ve Sql üzerine düşmeni  öneririm.


    -----------------------------

    Evet hocam dikey geçişlerde elbette götümüze güvenmiyoruz o kadar orası ayrı ancak web tasarımın ve heleki php gibi bir dilin yaygınlaştığı bi alan için ister istemez boşa mı kürek çekmişiz diye düşündürüyor insanı.


    -----------------------------

    Aga şimdi php'de şöyle bir durum var çok kişi php ile aşina evet bu doğru ama o aşina olanların çoğu sadece wp editleme tarzı gereksiz atraksiyonlarla uğraştıkları için sadece görünürde php bilen sayısı çokmuş gibi görünüyor ama sıfırdan bir sistem yazdırmaya kalktığında yazabilecek az adam var.Ayrıca sistemi yazmaktan ziyade optimize etmek güncellemek eklentiler oluşturabilmekte (OOP mantığı)  önemli.


    -----------------------------

    Açık kaynaklı dillerde hazır yazılımlar yaygınlaştığı için sıfırdan yazma işide bana kalırsa eskisi gibi değil, mesela çok basit bi örnek verirsek bu gün çoğu kişi wordpress, joomla vs kişisel yazılımlarla işini görür ama ilerde bu sadece kişisel olarak sınırlı kalmayacaktır, yeni kurulmuş istihtamlar, iş yerleri, firmalar için hazır, etkileşimli yazılımlarda ortaya çıkacaktır buda senin dediğin hataları günclleme, üstüne script ekleme işini vs. direk ücretsiz kullandığı açık kaynaklı sistemlere bırakacaktır.


    -----------------------------

    Ama dediğin mantıkla bütün web programlama diller işlevsiz kalabilir her dil için hazır sistemler yazılabilir sonuç olarak her sistem herkese birebir uymaz illaki spesifik isteklerde bulunanlar olacak.Kalıplaşmış sistemi modifiye etmek 0dan yazmaktan daha zordur.


    .
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Zodiac
    Zodiac's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Mayıs/2010
    Erkek
    sokoban bunu yazdı:
    -----------------------------

    Ama dediğin mantıkla bütün web programlama diller işlevsiz kalabilir her dil için hazır sistemler yazılabilir sonuç olarak her sistem herkese birebir uymaz illaki spesifik isteklerde bulunanlar olacak.Kalıplaşmış sistemi modifiye etmek 0dan yazmaktan daha zordur.

    -----------------------------

    hoş gerçi daha geçen gün php'de aritmetiksel bi fonksiyonda bile beyin .mcıklaması geçirdim tekrardan onuda gözden geçirecez ; 

    up müritler görmüş geçirmiş, programlama dillerinin bu günkü geldiği noktada bilgisi olan tecrübeli arkadaşlardan nasihatler bekliyorum amuğa ğoym.


    mantığın korkunu yenemiyorsa kendini düşünenden sayma,
Toplam Hit: 939 Toplam Mesaj: 9