Bios"U Sıfırladım!(Cpu Hızı,Ekran Kartı)
-
merhaba müridler
öncelikle amacım anakartı kasadan sökmek ve yere koymaktı fakat anakart üzerindeki 1 vidayı sökemedim(açılmadı)o yüzden vaz geçtim tam pc yi topladım
açtım açılmadı:D
sonra açıldı tekrar kapandı
ben açom o kapatıyo felan inatlaştık en sonunda biosu sıfırlayıp giriyim dedim fişi çektim pili söktüm 15 saniye sonra taktım pc açıldı fakat
işlemci hızı 1100 olarak çıktı (işlemcim:amd athlon xp+2500)eskiden 1100 yerine 1473 mü ne vardı baktım seçenekler menüsünde war fakat küçüklükten kalan fobim yüzünden (annakart yakmıştım)dedim bi tbt ye sorup öle yapayım sizce 1473 yapayım mı yoksa daha da uçup daha yükseğemi çıkayım?
2.soru :D
ekran kartında 64 mb olarak girdi wardı fakat pc yi açtım ekran kartını 128 olarak görüor (her şey normal)
şimdi bu pc 128 dior ama biosda 64 tanıor bunu çıkartayım mı yoksa ellemim mi
şimdien teşekkürler :D
-
Şimdi kankam o hızı yükseltmen her hangi bir yanmaya sebep olmaz, anakart kaldırmıyorsa hızı çok çok olacağı biyosu yeniden resetlemen ile sonuçlanır o yüzden rahat davranabilirsin, yalnız Voltaj ayarları ile ilgili kısım ile oynama.
Ekran kartınada gelince, Sanırım Onboard Ekran kartı kullanıyorsun default ayarda Onboard ekran kartın 64 görmüş anakartın, bu durumda yapman gereken onu eski değerine almaktır. Kolay gelsin.
-
shockman bunu yazdı:
-----------------------------Şimdi kankam o hızı yükseltmen her hangi bir yanmaya sebep olmaz, anakart kaldırmıyorsa hızı çok çok olacağı biyosu yeniden resetlemen ile sonuçlanır o yüzden rahat davranabilirsin, yalnız Voltaj ayarları ile ilgili kısım ile oynama.
Ekran kartınada gelince, Sanırım Onboard Ekran kartı kullanıyorsun default ayarda Onboard ekran kartın 64 görmüş anakartın, bu durumda yapman gereken onu eski değerine almaktır. Kolay gelsin.
-----------------------------önceikle sağol
onboard değil
ge force fx5200 kullanıorum
pc den bakınca 128 de boisoa bakınca 64 ?
eminsin dimi eski anakartta oynadım pc gömülmüştü :D
-
Glaxoks bunu yazdı:
-----------------------------
shockman bunu yazdı:
-----------------------------Şimdi kankam o hızı yükseltmen her hangi bir yanmaya sebep olmaz, anakart kaldırmıyorsa hızı çok çok olacağı biyosu yeniden resetlemen ile sonuçlanır o yüzden rahat davranabilirsin, yalnız Voltaj ayarları ile ilgili kısım ile oynama.
Ekran kartınada gelince, Sanırım Onboard Ekran kartı kullanıyorsun default ayarda Onboard ekran kartın 64 görmüş anakartın, bu durumda yapman gereken onu eski değerine almaktır. Kolay gelsin.
-----------------------------önceikle sağol
onboard değil
ge force fx5200 kullanıorum
pc den bakınca 128 de boisoa bakınca 64 ?
eminsin dimi eski anakartta oynadım pc gömülmüştü :D
-----------------------------
Hocam o zaman oradaki kısmı es geç ana kart senin ekran kartını otomatik olarak görecektir. orasını kafana takma, Sadece Voltaj ayarları kısmını kurcalama eminim bişeycik olmaz, işlemci hız kısmını istediğin kadar kurcalayabilirsin. Anladığım kadarıyla fx5200 kullanıyorsun ama anakartına tümleşik bir Ekran kartı modülüde var, şayet yoksa o biyosta en alt değer olarak görünür öyle kabul görür, orasına kafanı takma. ;) -
sana güveniom 30 dk içinde login olamazsam anakart uçtu demektir :D
-
Glaxoks bunu yazdı:
-----------------------------
sana güveniom 30 dk içinde login olamazsam anakart uçtu demektir :D
-----------------------------
Güvenin için sağol bilgisayar açılmazsa Biyosa reset atmayı unutma, panik yok unutma. :) -
shockman bunu yazdı:
-----------------------------
Glaxoks bunu yazdı:
-----------------------------
sana güveniom 30 dk içinde login olamazsam anakart uçtu demektir :D
-----------------------------
Güvenin için sağol bilgisayar açılmazsa Biyosa reset atmayı unutma, panik yok unutma. :)
-----------------------------dayı 1473 yapınca yan tarafata siyah yazılar çıkıor
fakat 1473 ü geçince kırmızı yazılar çıkıor
ddr333 ram felan dior benim ramler ddr333 ramlarin yanma ihtimali wa rmı hazır seni yakalmışken
bende 2 tane 256-256 war birb irine uyumlu fakat pc ye ikisinii takınca pc resetlior neden olabilir ...
-
Glaxoks bunu yazdı:
-----------------------------shockman bunu yazdı:
-----------------------------
Glaxoks bunu yazdı:
-----------------------------
sana güveniom 30 dk içinde login olamazsam anakart uçtu demektir :D
-----------------------------
Güvenin için sağol bilgisayar açılmazsa Biyosa reset atmayı unutma, panik yok unutma. :)
-----------------------------dayı 1473 yapınca yan tarafata siyah yazılar çıkıor
fakat 1473 ü geçince kırmızı yazılar çıkıor
ddr333 ram felan dior benim ramler ddr333 ramlarin yanma ihtimali wa rmı hazır seni yakalmışken
bende 2 tane 256-256 war birb irine uyumlu fakat pc ye ikisinii takınca pc resetlior neden olabilir ...
-----------------------------
O sendekilerde, muhakkak surette sorun vardır, Anakartın desteklediği alt sınır Ram Kapasitesinin alt değerinde olduğu içindir. Onları takmamanı tavsiye ederim, Şiddetle tavsiyem 512 lik DDR400 Kullanmandır Amd 2500+ kullanan anakartın bu Hız DDR ram için yaratılmışda diyebilirim. Fiyatıda Cüzzidir, korklacak kadar değildir ama büyük oranda rahat edersin. ;)
