Bir Başka 3D Çizimim ( Hmmwv)
-
Nasıl olmuş ?
-
asiminnesli bunu yazdı
Nasıl olmuş ?
hocam çok beğendim güzel olmuş
hangi programı kullandın? -
Yetersizbakiye bunu yazdı
hangi programı kullandın?Blender 2.75a hocam kendi sitesinden ücretsiz indirebilirisin
-
Uzaktan bakinca ustunde 2 sut yazdigini farkettim
-
nerden hocam?
kendi yaptıgıma subliminal bulmuş olmanı tebrik ediyorum :D
-
asiminnesli bunu yazdı
nerden hocam?
kendi yaptıgıma subliminal bulmuş olmanı tebrik ediyorum :D
telden bakınca böyle gördüm valla hocam :D
-
1049 bunu yazdıasiminnesli bunu yazdı
nerden hocam?
kendi yaptıgıma subliminal bulmuş olmanı tebrik ediyorum :D
telden bakınca böyle gördüm valla hocam :D
tebrik ediyorum saygıdan eğiliyorum hocam :D
-
asiminnesli bunu yazdı
Nasıl olmuş ?
Hocam öncelikle uğraşın ve ilgi alanın için tebrik ediyorum. 3D olayı birçoğunun girmediği/korktuğu/çekindiği bir bölge. Ve aynı zamanda kompleks disiplinlerden oluşuyor. Umarım kafandaki yerlere varırsın.
Eleştirilere gelelim :)
Anladığım kadarıyla bu işe yeni girmişsin. Naçizane fikirlerim:
1) Kaplaman çok pikselli olmuş (belki niyetin direkt öyle yapmaktı bilmiyorum) ama güncel birkaç kamuflaj detayına bak istersen. Malum sözdür : "O...puyu güzel gösteren süsüdür" derler. Senin modelinin iyi veya kötü olmasının çarpanı da kaplamandır. İyi kaplama kötü modeli nispeten toparlayabileceği gibi tam tersi de söz konusudur.2)Biraz daha detay çalışman gerek. Mesela jant kapakları, tepedeki kapak, kapı kolları... Hatta belki camlar... Hatırlarsan eskiden teneke otolar vardı, camları yoktu ama içinde insan varmış gibi (http://alkislarlayasiyorum.com/icerik/47151/teneke-polis-arabalari-ve-motoru), camlara öyle bir kaplama yaparsan en azından, modelleme zahmetinden kurtulur ve daha gerçekçi bir görüntü elde edersin.
3) Stand ve arka plan birbirinden ayırt edilmiyor pek. Kadraj da önemlidir, hafif renk tonlaması gibibirşeyle veya arka plana gene bir kaplamayla (gökyüzü, çimenlik, asfalt vs.) bunu aşabilirsin. İlla beyaz yapacağım dersen de (gerçi demesen de önemli ama :) ) ışık olayına ve gölgelere dikkat et. Gölge gerçekçilik konusunda önemli bir yere sahip. Beynimiz gölgesi olmayan birşey gerçeğe yakın algılamıyor :)
4) Tavsiyem Blender'dan ziyade 3Dstudio veya Lightwave gibi daha profesyonel bir programa da başlaman. Blender daha giriş seviyesi, basit çizimler için iyidir ama işi büyütmek için daha pro programlar kullanmanı tavsiye ederim.
Bir de mümkünse gerçek bir model elinde olsun. Oyuncağını temin et biryerden ve onunla karşılaştırarak çalış. İlk yapmaya çalıştığım zırh modelini hatırlıyorum da, bana Lightwave öğreten abim sormuştu: "Hiç anatomi ile ilgili bir ders falan aldın mı" diye. Hayır dediğimde, "Hmm, belli, senin savaşçı biraz şişko galiba" demişti :)Velhasıl bu söylediklerim naçizane görüşlerimdir. Bir kısmı geçersiz de oalbilir (mesela ben hiç blender kullanmadım ve en son gördüğümde daha çok basit bir sürümdeydi, şimdi kendini aşmış olabilir) Umarım azıcık da olsa faydam dokunur.
-
TheBattal bunu yaz
Hocam öncelikle uğraşın ve ilgi alanın için tebrik ediyorum. 3D olayı birçoğunun girmediği/korktuğu/çekindiği bir bölge. Ve aynı zamanda kompleks disiplinlerden oluşuyor. Umarım kafandaki yerlere varırsın.
Eleştirilere gelelim :)
Anladığım kadarıyla bu işe yeni girmişsin. Naçizane fikirlerim:
1) Kaplaman çok pikselli olmuş (belki niyetin direkt öyle yapmaktı bilmiyorum) ama güncel birkaç kamuflaj detayına bak istersen. Malum sözdür : "O...puyu güzel gösteren süsüdür" derler. Senin modelinin iyi veya kötü olmasının çarpanı da kaplamandır. İyi kaplama kötü modeli nispeten toparlayabileceği gibi tam tersi de söz konusudur.2)Biraz daha detay çalışman gerek. Mesela jant kapakları, tepedeki kapak, kapı kolları... Hatta belki camlar... Hatırlarsan eskiden teneke otolar vardı, camları yoktu ama içinde insan varmış gibi (http://alkislarlayasiyorum.com/icerik/47151/teneke-polis-arabalari-ve-motoru), camlara öyle bir kaplama yaparsan en azından, modelleme zahmetinden kurtulur ve daha gerçekçi bir görüntü elde edersin.
3) Stand ve arka plan birbirinden ayırt edilmiyor pek. Kadraj da önemlidir, hafif renk tonlaması gibibirşeyle veya arka plana gene bir kaplamayla (gökyüzü, çimenlik, asfalt vs.) bunu aşabilirsin. İlla beyaz yapacağım dersen de (gerçi demesen de önemli ama :) ) ışık olayına ve gölgelere dikkat et. Gölge gerçekçilik konusunda önemli bir yere sahip. Beynimiz gölgesi olmayan birşey gerçeğe yakın algılamıyor :)
4) Tavsiyem Blender'dan ziyade 3Dstudio veya Lightwave gibi daha profesyonel bir programa da başlaman. Blender daha giriş seviyesi, basit çizimler için iyidir ama işi büyütmek için daha pro programlar kullanmanı tavsiye ederim.
Bir de mümkünse gerçek bir model elinde olsun. Oyuncağını temin et biryerden ve onunla karşılaştırarak çalış. İlk yapmaya çalıştığım zırh modelini hatırlıyorum da, bana Lightwave öğreten abim sormuştu: "Hiç anatomi ile ilgili bir ders falan aldın mı" diye. Hayır dediğimde, "Hmm, belli, senin savaşçı biraz şişko galiba" demişti :)Velhasıl bu söylediklerim naçizane görüşlerimdir. Bir kısmı geçersiz de oalbilir (mesela ben hiç blender kullanmadım ve en son gördüğümde daha çok basit bir sürümdeydi, şimdi kendini aşmış olabilir) Umarım azıcık da olsa faydam dokunur.
hocam yorum için teşekkürler öncelikle kaplamalarda yenyim pixel pixel olmasının sebebi ama urban camouflage denen seyi uyguladım resim pixelli zaten sehirlerde kullanım amaçlı geri kalan janttır camdır v.s. basit olmasının sebebi zamanım yoktu farkındayım eksik olduğunun ışık üstünde çalışıyorum hala. ve son olarak asıl amacımız biz bir ekibiz ( bu resmi tek yaptım ama ) tıbbı animasyonlar çizimler yapmak ve ekibin kararı blender oldu onun için blender dan vaz geçemem ki nette baktığım kadarıyla blender dan da sağlam projeler çıkıyor