Bir Başka 3D Çizimim ( Hmmwv)

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    asiminnesli
    asiminnesli's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Mart/2010
    Erkek

    Nasıl olmuş ? 

    http://i.hizliresim.com/gAN9p3.png


    I am Jack's inflamed sense of rejection
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Yetersizbakiye
    Yetersizbakiye's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Eylül/2015
    Erkek
    asiminnesli bunu yazdı

    Nasıl olmuş ? 

    http://i.hizliresim.com/gAN9p3.png

    hocam çok beğendim güzel olmuş
    hangi programı kullandın?


    Olmaz olmaz deme, olmaz olmaz
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    asiminnesli
    asiminnesli's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Mart/2010
    Erkek
    Yetersizbakiye bunu yazdı
     
    hocam çok beğendim güzel olmuş
    hangi programı kullandın?

    Blender 2.75a hocam kendi sitesinden ücretsiz indirebilirisin 


    I am Jack's inflamed sense of rejection
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Meczup
    1049
    1049's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ağustos/2005
    Homo

    Uzaktan bakinca ustunde 2 sut yazdigini farkettim


    dudaklarına değen yağmur bir parça rujundan çalar. dudaklarına değen yağmur bile, bir parça rujundan çalar. benim değemediğim o dudaklarına değen yağmur, bir parça rujundan çalar. // bi gün buralarda yeni bir ağaç yeşerecek ve biz gölgesinde mürekkepler tüketeceğiz //
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    asiminnesli
    asiminnesli's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Mart/2010
    Erkek

    nerden hocam?

    kendi yaptıgıma subliminal bulmuş olmanı tebrik ediyorum :D 


    I am Jack's inflamed sense of rejection
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Meczup
    1049
    1049's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ağustos/2005
    Homo
    asiminnesli bunu yazdı

    nerden hocam?

    kendi yaptıgıma subliminal bulmuş olmanı tebrik ediyorum :D 

    telden bakınca böyle gördüm valla hocam :D


    dudaklarına değen yağmur bir parça rujundan çalar. dudaklarına değen yağmur bile, bir parça rujundan çalar. benim değemediğim o dudaklarına değen yağmur, bir parça rujundan çalar. // bi gün buralarda yeni bir ağaç yeşerecek ve biz gölgesinde mürekkepler tüketeceğiz //
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    asiminnesli
    asiminnesli's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Mart/2010
    Erkek
    1049 bunu yazdı
    asiminnesli bunu yazdı

    nerden hocam?

    kendi yaptıgıma subliminal bulmuş olmanı tebrik ediyorum :D 

    telden bakınca böyle gördüm valla hocam :D

    tebrik ediyorum saygıdan eğiliyorum hocam :D


    I am Jack's inflamed sense of rejection
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    TheBattal
    TheBattal's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Şubat/2015
    Erkek
    asiminnesli bunu yazdı

    Nasıl olmuş ? 

    http://i.hizliresim.com/gAN9p3.png

    Hocam öncelikle uğraşın ve ilgi alanın için tebrik ediyorum. 3D olayı birçoğunun girmediği/korktuğu/çekindiği bir bölge. Ve aynı zamanda kompleks disiplinlerden oluşuyor. Umarım kafandaki yerlere varırsın.
    Eleştirilere gelelim :)
    Anladığım kadarıyla bu işe yeni girmişsin. Naçizane fikirlerim:
    1) Kaplaman çok pikselli olmuş (belki niyetin direkt öyle yapmaktı bilmiyorum) ama güncel birkaç kamuflaj detayına bak istersen. Malum sözdür : "O...puyu güzel gösteren süsüdür" derler. Senin modelinin iyi veya kötü olmasının çarpanı da kaplamandır. İyi kaplama kötü modeli nispeten toparlayabileceği gibi tam tersi de söz konusudur.

    2)Biraz daha detay çalışman gerek. Mesela jant kapakları, tepedeki kapak, kapı kolları... Hatta belki camlar... Hatırlarsan eskiden teneke otolar vardı, camları yoktu ama içinde insan varmış gibi (http://alkislarlayasiyorum.com/icerik/47151/teneke-polis-arabalari-ve-motoru), camlara öyle bir kaplama yaparsan en azından, modelleme zahmetinden kurtulur ve daha gerçekçi bir görüntü elde edersin.

    3) Stand ve arka plan birbirinden ayırt edilmiyor pek. Kadraj da önemlidir, hafif renk tonlaması gibibirşeyle veya arka plana gene bir kaplamayla (gökyüzü, çimenlik, asfalt vs.) bunu aşabilirsin. İlla beyaz yapacağım dersen de (gerçi demesen de önemli ama :) ) ışık olayına ve gölgelere dikkat et. Gölge gerçekçilik konusunda önemli bir yere sahip. Beynimiz gölgesi olmayan birşey gerçeğe yakın algılamıyor :)

    4) Tavsiyem Blender'dan ziyade 3Dstudio veya Lightwave gibi daha profesyonel bir programa da başlaman. Blender daha giriş seviyesi, basit çizimler için iyidir ama işi büyütmek için daha pro programlar kullanmanı tavsiye ederim.

    Bir de mümkünse gerçek bir model elinde olsun. Oyuncağını temin et biryerden ve onunla karşılaştırarak çalış. İlk yapmaya çalıştığım zırh modelini hatırlıyorum da, bana Lightwave öğreten abim sormuştu: "Hiç anatomi ile ilgili bir ders falan aldın mı" diye. Hayır dediğimde, "Hmm, belli, senin savaşçı biraz şişko galiba" demişti :)

    Velhasıl bu söylediklerim naçizane görüşlerimdir. Bir kısmı geçersiz de oalbilir (mesela ben hiç blender kullanmadım ve en son gördüğümde daha çok basit bir sürümdeydi, şimdi kendini aşmış olabilir) Umarım azıcık da olsa faydam dokunur.

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    asiminnesli
    asiminnesli's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Mart/2010
    Erkek
    TheBattal bunu yaz

    Hocam öncelikle uğraşın ve ilgi alanın için tebrik ediyorum. 3D olayı birçoğunun girmediği/korktuğu/çekindiği bir bölge. Ve aynı zamanda kompleks disiplinlerden oluşuyor. Umarım kafandaki yerlere varırsın.
    Eleştirilere gelelim :)
    Anladığım kadarıyla bu işe yeni girmişsin. Naçizane fikirlerim:
    1) Kaplaman çok pikselli olmuş (belki niyetin direkt öyle yapmaktı bilmiyorum) ama güncel birkaç kamuflaj detayına bak istersen. Malum sözdür : "O...puyu güzel gösteren süsüdür" derler. Senin modelinin iyi veya kötü olmasının çarpanı da kaplamandır. İyi kaplama kötü modeli nispeten toparlayabileceği gibi tam tersi de söz konusudur.

    2)Biraz daha detay çalışman gerek. Mesela jant kapakları, tepedeki kapak, kapı kolları... Hatta belki camlar... Hatırlarsan eskiden teneke otolar vardı, camları yoktu ama içinde insan varmış gibi (http://alkislarlayasiyorum.com/icerik/47151/teneke-polis-arabalari-ve-motoru), camlara öyle bir kaplama yaparsan en azından, modelleme zahmetinden kurtulur ve daha gerçekçi bir görüntü elde edersin.

    3) Stand ve arka plan birbirinden ayırt edilmiyor pek. Kadraj da önemlidir, hafif renk tonlaması gibibirşeyle veya arka plana gene bir kaplamayla (gökyüzü, çimenlik, asfalt vs.) bunu aşabilirsin. İlla beyaz yapacağım dersen de (gerçi demesen de önemli ama :) ) ışık olayına ve gölgelere dikkat et. Gölge gerçekçilik konusunda önemli bir yere sahip. Beynimiz gölgesi olmayan birşey gerçeğe yakın algılamıyor :)

    4) Tavsiyem Blender'dan ziyade 3Dstudio veya Lightwave gibi daha profesyonel bir programa da başlaman. Blender daha giriş seviyesi, basit çizimler için iyidir ama işi büyütmek için daha pro programlar kullanmanı tavsiye ederim.

    Bir de mümkünse gerçek bir model elinde olsun. Oyuncağını temin et biryerden ve onunla karşılaştırarak çalış. İlk yapmaya çalıştığım zırh modelini hatırlıyorum da, bana Lightwave öğreten abim sormuştu: "Hiç anatomi ile ilgili bir ders falan aldın mı" diye. Hayır dediğimde, "Hmm, belli, senin savaşçı biraz şişko galiba" demişti :)

    Velhasıl bu söylediklerim naçizane görüşlerimdir. Bir kısmı geçersiz de oalbilir (mesela ben hiç blender kullanmadım ve en son gördüğümde daha çok basit bir sürümdeydi, şimdi kendini aşmış olabilir) Umarım azıcık da olsa faydam dokunur.

    hocam yorum için teşekkürler öncelikle kaplamalarda yenyim pixel pixel olmasının sebebi ama urban camouflage denen seyi uyguladım resim pixelli zaten sehirlerde kullanım amaçlı geri kalan janttır camdır v.s. basit olmasının sebebi zamanım yoktu farkındayım eksik olduğunun ışık üstünde çalışıyorum hala. ve son olarak asıl amacımız biz bir ekibiz ( bu resmi tek yaptım ama ) tıbbı animasyonlar çizimler yapmak ve ekibin kararı blender oldu onun için blender dan vaz geçemem ki nette baktığım kadarıyla blender dan da sağlam projeler çıkıyor 


    I am Jack's inflamed sense of rejection
Toplam Hit: 1206 Toplam Mesaj: 9
blender hmmwv 3d model