C - C++
Bir Nesneyi Başka Bir Referans Nesnesi Çevresinde Yörüngede Döndürme( Unity )
Bir Nesneyi Başka Bir Referans Nesnesi Çevresinde Yörüngede Döndürme( Unity )
-
Şİmdi bir nesneyi mesela x düzleminde hareketlendirmek için
transform.translate(hiz*time.detatime,0,0)
şu formül kullanıloyr ve evet aklıma yatıyor.
şimdi bu görseli iki boyutlu olarak düşünün.
Merkezdeki güneş sabitken. Çevresinde ona belli bir uzaklığı muhafaza ederek çevresinde çember şekilde dönen gezegenler koymak istiyorum.
Bunun formülü ne olabilir?
Nasıl tanımlayabilirm?
fikri olan varmı
-
transform.RotateAround(); fonksiyonu var.
Şu şekilde aratarak google'dan da bakabilirsin. "unity3d rotate object around another" -
https://forum.unity3d.com/threads/fx-planet-orbit.96961/
şurda bişi yapmışlar inceleyebilirsin.
http://answers.unity3d.com/questions/463704/smooth-orbit-round-object-with-adjustable-orbit-ra.html
şöyle bişi daha varmış rotateAround diye etrafında dön gibi sanırım, denemedim.
-
valla ikinizde sağolun.
https://forum.unity3d.com/threads/fx-planet-orbit.96961/
Fakat şu harika birşeymiş beni ciddi anlamda hızlandıracak birşey oldu