folder Tahribat.com Forumları
linefolder Asp - Php - Cgi - Perl
linefolder Bir Sayının Faktöriyeli (Asp)



Bir Sayının Faktöriyeli (Asp)

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    camarade
    ontedi
    ontedi's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Eylül/2005
    Erkek

    Asp'de girilen herhangi bir sayının faktöriyelini alma işlemi.
    <html>
    <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-9" />
    <title>Bir Sayının Faktöriyeli</title>
    </head>
    <body>
    <%
    islem = request.querystring("islem")
    if islem = "" then
    %>
    <form method="post" action="?islem=hesapla" />
    Sayı : <input type="text" name="sayi" />
    <br>
    <input type="submit" value="Hesapla" />
    </form>
    <%
    elseif islem = "hesapla" then
        sayi = request.form("sayi")
          if sayi <> "" AND IsNumeric(sayi)=TRUE Then
               baslangic = "1"
               for i = 1 to sayi
               baslangic = i*baslangic
               next
               response.write " "&sayi&" sayısının faktöriyeli : <b>"&baslangic&"</b><br><a href=""?islem="">Yeni Hesap</a> "
          else
               Response.write "Sayısal bir ifade giriniz.<br><a href=""?islem="">Yeni Hesap</a>"
          end if
    end if
    %>

    Not: Kod kendi yazımımdır.


    Matematikçi ve Yazılımcı. http://www.ontedi.com ve http://www.cizgi.site Siteme beklerim herkesi.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Musket
    Musket's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 09/Haziran/2002
    Erkek

    Sayı negatif olursa ne olcak abi : )

    Ya da 0 ? 

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SSPPSS
    SSPPSS's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Ağustos/2007
    Erkek
    0!=1
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Musket
    Musket's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 09/Haziran/2002
    Erkek

    DiKiZ_AyNaSi bunu yazdı:
    -----------------------------
    0!=1
    -----------------------------

    Sağol Matematik dersi için...

    Ama bu koda göre, 0! = 0 çıkar.

    0 ve sayi<0 için exeption yazılması lazım. 

     

     

    // P.S.: Abi senin kodunu editlemek istemedim...
    Ama bundan sonraki kod paylaşımlarında yeni başlayanlar için,
    "Comment" (//) Kullanırsan, çok daha yararlı olur...
    "sayi to 1 // sayi dan 1 e kadar sayması için" 
    Vs...
    Vs... gibi...
    Bir de exeptionları yazarsan daha yararlı olur öğrenenler için. 

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    camarade
    ontedi
    ontedi's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Eylül/2005
    Erkek
    Dostum evet dediğin gibi keşke sayının kontrolünü yapaydım. Ama 0 ve 0 dan küçük bir sayı girildiğinde yine 1 olarak çıkmaktadır. Ne keramet ise. Yüklemeler var onlar bitince düzeltirim. Dikkatimden kaçmıştır.

    Matematikçi ve Yazılımcı. http://www.ontedi.com ve http://www.cizgi.site Siteme beklerim herkesi.
Toplam Hit: 1081 Toplam Mesaj: 5