

Birkaç Adet Donanım/Driver Konusunda Destege İhtiyacım Var...
-
S.a mürid ve mürideler...
sizlere biraz embesilce sorular sorucam amma velakin umarım taşlamazsınız beni uykusuzluktan beynim durcak :)
sorun 1 : on board ekran kartımı pc tanımıyor nettende bişey bulamadım nasıl yapıcam önceden sorunsuz donanımı tanıtabiliyordum...
sorun 2 : sp2 yüklerken pc ile dili farklıymış yükleyemezmiş uyarısı geliyor bunlarıda daha önceden rahat rahat yüklerdim anlamadım simdi
sorun 3 : xp home edition key i olan varmı orjinal? varsa pm atarsa çok makbule geçer çünkü bayadır arıyorum nettekilerin hepsi yalan olmuş...
hatamız varsa affola. şimdiden teşekkürler
-
soru sor hocam, bazı arkadaşlar alay ediyor maalesef ama o onların cahilliği. Her insan herşeyi bilemez. Öğrenmek için de sormak,okumak gerek. Herşeyi google da bulamazsın. O yüzden soru sormaktan korkma, kim ne derse desin sor sorunu..
şimdi elimden geldiğince cevap vereyim, pek ilgi gösterilmeyen ama değerli olan konuna..
1- ilk olarak ekran kartının marka ve modelini öğrenerek işe başlayabilrsin. Driver aramada bu bir temel kuraldır. Ne arayacaksın ve hangi işletim sistemine göre. İşletim sistemini biliyorsundur, peki hangi driver? Bunun içinde driverların marka-modelleri-seri nolarına kadar gösteren programlar kullanabilirsin. Kendi kullandığım iki program var, everst ve pc wizard.Bu ikisini kullanarak ekran kartının marka-modelini öğren. Bu şekilde arayıp bulman daha kolay
2- senin sistemin sp1 e sahip ve sen sp2 ye mi yükseltmek istiyorsun, pek anlamadım. Eğer öyle birşeyse ve dil hatası veriyorsa, önce yüklemeye çalıştığın sp2 nin diline bak neymiş.Eğer dil farklıysa yüklemeyebilir. O dile göre sen de denetim masasından bölgesel ve dil seçeneklerine girip aynı dili seçebilrsin. sp2nin dilini öğrenmek içinde readme tarzı dosyalara bak..
3- home edition ilk çıktığında sanırım 2002 ydi. o zamandan beri cdsi var bende:) seri nosunu vereyim, belki işine yarar.
JKBTC-T6WP6-G2G9R-FCC36-Q43HD
eğer bu uymuyorsa, craagle isimli programı indir, tbt de vardı sanırm. serial kısmını seç ve xp home diye arama yap. sp ye göre çıkan listeye çift tıklarsan seri noları görebilirsin..
-
eyv hocam... sp2 sorununu çözdüm. donanım ın modelini falan buluyorum ama nette driver ını bulamadım. sp2 den sonra onu çözmeye çalışıcam.
Home Edition içinde teşekkürler ama bu da olmadı maalesef aramalara deva. bahsettigin programı bir deneyeyim.
sagol ilgin için :)