Bluetooth İle Flash Diskten Veri Almak
-
aklıma şöyle bişey geldi
ama önce şunu bilgimin doğruluğunu teyit etmem lazım
şimdi yeni çıkan ürünlerin hemen hemen hepsi tak kullan tarzı ürünler bunlar bildiğim kadarı ile driverini içinde barındırıyor ve bilgisayara taktığımızda driveri içinden alıp kuruyor ürünümüzüde hiçbir zahmete girmeden çok kolay bir şelikde kullanmaya başlıyoruz(bilgisayarınıza bir flash belleği yada mouse u ilkkez taktığınızda sürücü yazılımı yükleniyor diye yazı çıkıyor)
bir bluetooth cihazının bünyesindeki driveri değiştirmemiz ve şunu yapacak şekle getirmek mümkünmü bilgisayara flash bellek takıldığında bluetooth cihazına bağlı cihaza; bellekteki bütün verileri gönder.
bt cihazının driverini sadece bizim cihazımıza veri yollayacak şekilde programlamak mümkünmü gene bildiğim kadarı ile her bt cihazının kendine has adresi var mac gibi(hatta mac adreside olabilir onu bilmiyorum)
yada hiç zahmete girmeyip bu işi yapan şey zaten var diyebileceğiniz bişey varmı :D
-
fikrin bayağı bir ütopik ve fantezi duruyor
yinede arge'lik bir mevzu belki ilgilenen üyeler olabilir..
-
Bahsettiğin olay driverlık değil, yazılımla halledilir. Yani sandığından daha kolay.
- Bluetooth aygıtının driverları yüklü olmalı, eşleştirilmiş bir bluetooth aygıtı bağlı olmalı, hazırlayacağın yazılım bilgisayarla birlikte açılmalı.
-Flash bellek takıldığı zaman OBEX ile dosyaları otomatik olarak çakarsın.
-Kime gönderip, kime göndermeyeceğini yazılımda ayarlayabilirsin.
Gayet kolay hocam, programlama biliyorsan başla derim.
-
ben bu yazıdan şunu anladım;
bir blutut cihazının çipi içerisinde bulunan yazılımı değiştirmek istiyorum,doğru mu?
Eğer pc değil de çip içerisindeki yazılım değişecekse işin çok zor.
Aslında o çip hakkında bilgi bulman neredeyse imkansız,çünkü öyle çipler firmaya özel üretilir,yani tasarlanan cihaza yetecek kadar özellik(sadece blutut için kullanılacak bir çipte ehternet,seri port,analog dijital çevirici donanımlarının olmasına gerek yok).Ayrıca adamlar bu cihazlardan 3-5 üretiyor değil,belki 500bin belki 1 milyon adet.tabii bu çipler daha ucuz olması için OTP tip çiplerdir(One Time Programmable=yalnızca bir kez programlanabilen çip). Düşünürsen bir cihazdan 1 dolar kar yapsan 1 milyon cihazdan 1 milyon dolar kar yaparsın.
Çipin OTP olmadığını varsayalım veya eline bir kaç çip geçti ve deneme imkanı buldun.
Önce o çipi çok iyi(çok iyi diyorum dikkat) tanıman gerek.Giriş çıkış portlarını,registerlerını,timerlarını,kesme kaynaklarını ve yöntemlerini...bunlar sadece şu an aklıma gelenler.
Bunları öğrendin diyelim,bunun için sana asm veya o çipe özel C veya hangi yüksek dil kullanılmışsa o derleyici bulman gerek. çipin kaynak koduna zaten ulaşamayacaksın.mesela piyasadan örnek vereyim; pic ve atmel farklı firmaların çipleridir,programları asla aynı derleyicide derlenmezler.Özellikleri de farklı olduğundan programları da farklıdır.
hadi onu da buldun diyelim,bu sefer de o çipi programlayabilmek için sana programlayıcı devresi lazım.
Kısacası yazılım değişikliği imkansız gibi bişey.Ama çok iyi bildiğin usb özellikli bir çip vardır(pic atmel arm),minicik bir devre yapar kendin kodlarsın olur biter.Ama işin içine yine RF(radyo frekans) giriyor.yani donanım olarak da oldukça zor...
-
MaviEkran bunu yazdı:
-----------------------------Bahsettiğin olay driverlık değil, yazılımla halledilir. Yani sandığından daha kolay.
- Bluetooth aygıtının driverları yüklü olmalı, eşleştirilmiş bir bluetooth aygıtı bağlı olmalı, hazırlayacağın yazılım bilgisayarla birlikte açılmalı.
-Flash bellek takıldığı zaman OBEX ile dosyaları otomatik olarak çakarsın.
-Kime gönderip, kime göndermeyeceğini yazılımda ayarlayabilirsin.
Gayet kolay hocam, programlama biliyorsan başla derim.
-----------------------------
onu yaparım hacı o sorun değil(programlama açısından)
benim istediğim bilgisayara 1 kere yakından erişimim olacak ve ne bluetooth aygıtı driveri kurmaya ne eşleştirmeye nede kendi programımı kurmaya fırsatım olacak demek istediğim ben bt cihazını bilgisayara taktığımda bana dosya yollamaya hazır olsun
ve o bt cihazı fark edilene kadar bilgisayarın üstünde durcak
@antivir-US otp olayıda aklıma gelmişti ben gene sorayım dedim
neyse bahsettiğim o tak kullan olayını kendimiz yapabilirmiyiz ben kendi yaptığım bir cihazın içerisine exe atıp ve o exeyi windowsa driver gibi okutturabilirmiyim
http://sci-toys.com/scitoys/scitoys/computers/radio/computer_controlled_transmitter.html
buradakinin biraz daha gelişmişi
-
antivir-US bunu yazdı:
-----------------------------ben bu yazıdan şunu anladım;
bir blutut cihazının çipi içerisinde bulunan yazılımı değiştirmek istiyorum,doğru mu?
Eğer pc değil de çip içerisindeki yazılım değişecekse işin çok zor.
Aslında o çip hakkında bilgi bulman neredeyse imkansız,çünkü öyle çipler firmaya özel üretilir,yani tasarlanan cihaza yetecek kadar özellik(sadece blutut için kullanılacak bir çipte ehternet,seri port,analog dijital çevirici donanımlarının olmasına gerek yok).Ayrıca adamlar bu cihazlardan 3-5 üretiyor değil,belki 500bin belki 1 milyon adet.tabii bu çipler daha ucuz olması için OTP tip çiplerdir(One Time Programmable=yalnızca bir kez programlanabilen çip). Düşünürsen bir cihazdan 1 dolar kar yapsan 1 milyon cihazdan 1 milyon dolar kar yaparsın.
Çipin OTP olmadığını varsayalım veya eline bir kaç çip geçti ve deneme imkanı buldun.
Önce o çipi çok iyi(çok iyi diyorum dikkat) tanıman gerek.Giriş çıkış portlarını,registerlerını,timerlarını,kesme kaynaklarını ve yöntemlerini...bunlar sadece şu an aklıma gelenler.
Bunları öğrendin diyelim,bunun için sana asm veya o çipe özel C veya hangi yüksek dil kullanılmışsa o derleyici bulman gerek. çipin kaynak koduna zaten ulaşamayacaksın.mesela piyasadan örnek vereyim; pic ve atmel farklı firmaların çipleridir,programları asla aynı derleyicide derlenmezler.Özellikleri de farklı olduğundan programları da farklıdır.
hadi onu da buldun diyelim,bu sefer de o çipi programlayabilmek için sana programlayıcı devresi lazım.
Kısacası yazılım değişikliği imkansız gibi bişey.Ama çok iyi bildiğin usb özellikli bir çip vardır(pic atmel arm),minicik bir devre yapar kendin kodlarsın olur biter.Ama işin içine yine RF(radyo frekans) giriyor.yani donanım olarak da oldukça zor...
-----------------------------hacı ne çipi allasen ya :) otomotik zamanlayıcıyla bile yapılabilecek bişi arkadaşın dediği şey hatta vbs ile de rahatlıkla yapılabilir de ben bunun mantığını anlamadım yani ne gerek var ki böyle bişeye? saniyede max 100kb dosya yollayabilen bir veriyolu ne işe yarar ki
