Bobin Sarmak ?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Dos_Attach
    Dos_Attach's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Haziran/2007
    Erkek

    Merhaba Arkadaşlar 

    Bobin sarımı hakkında bilgisi olan varmı acaba ? Merak ettiğim bir kaç konu var bu konu altında hepsini sorucam tek tek öncelikle mesela sarım yaparken kullandığımız telin yalıtılmış olmasımı gerekir ? Normal tel ile sarım yapsak sorun çıkarırmı yoksa bunu belli bir madde ile yalıtıp öyle mi sarmak gerekiyor ? 


    Dolar Ve Euro zulada elimde çek defteri, bir imzayla işin tamam arabanı çek serseri.!
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    chirkin01
    chirkin01's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Temmuz/2005
    Erkek

    bobin konusunda çok fazla şey bilmem ama evet bobinde kullanılacak telin yalıtılmış olması gerekir(zaten satılırken yalıtılmış olarak satılıyor)

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ricin
    ricin's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Mayıs/2007
    Erkek

    Dos_Attach bunu yazdı:
    -----------------------------

    Merhaba Arkadaşlar 

    Bobin sarımı hakkında bilgisi olan varmı acaba ? Merak ettiğim bir kaç konu var bu konu altında hepsini sorucam tek tek öncelikle mesela sarım yaparken kullandığımız telin yalıtılmış olmasımı gerekir ? Normal tel ile sarım yapsak sorun çıkarırmı yoksa bunu belli bir madde ile yalıtıp öyle mi sarmak gerekiyor ? 


    -----------------------------

     

    sarım yapacağın telin yalıtılmış olması gerekiyor tabiki...zaten sarım yapılan bobinler reçine ile yalıtılmıştır....bobinajcılara gidip örnek olarak bi parça alıp inceleyebilirsin...sarım olayını sor BİLDİĞİM kadarıyla yardımcı olurum kardeşim...


    üniversite öğrencilerine devre tasarımı yapılır...! tekdag-elektronik.blogspot.com/
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Dos_Attach
    Dos_Attach's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Haziran/2007
    Erkek

    hocam şimdi ben bir bobin sarmak istiyorum. bu bobine kapasitörlerde depolanan gerilimi boşaltıp manyetik alan oluşturmalıyım. ve sanırım bunu ince sıkı ve çok sarımla yapmalıyım. şimdi bobin konusunda çok fazla bir bilgiye sahip değilim. bazı kilit noktaları öğrendikten sonra deneme yapmaya başlayacağım. yani o zaman saracağımız teli önce yalıtmamız lazım. o zaman hazır satılıyorsa gidip onlardan alayım en iyisi 


    Dolar Ve Euro zulada elimde çek defteri, bir imzayla işin tamam arabanı çek serseri.!
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tabela Fatihi
    kaygusuz
    kaygusuz's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Erkek

    hazır alabilirsen hazır al. bobini bi kalemin etrafında sarabilirsin. yapacağın işte bobin sarımındaki boşlukla tur sayısıyla VE Çapıyla  değişir. bobinin karşısına paralel bi kondansatör bağla. böylece değişimi sağlayabilirsin

     


    Türkiye’deki emekli yaşlı insanları sevmiyorum. Ailemde emekli olanlarda dahil. Geleceğimizin çalınmasına izin verdiler. Umarım ızdırap dolu bir çileli hayat çekip elveda deyip bu dünyadan gidersiniz. Siz gençleri zırnık düşünmediniz hayallerini mahvettiniz.14.500TL ile hiçbirşey almadan karnınızı doyurun gelecek nesili düşünmeden yaşadığınızı sanıp gidin bu dünyadan.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ricin
    ricin's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Mayıs/2007
    Erkek

    yapmak istediğin olayı az çok kafamda canlandırdım gibi :P 

     

    bak şimdi mantığı senin anlayabileceğin şekilde anlatmaya çalışım..

     

    elinde bir bobin var diyelim iki ucu var. mantık şu..bu bobine bir enerji verip çektiğinde uçlarında verdiğin voltajın bir kaç katını görürsün ama bir kaç mikro saniye yada nano saniye sürelerde olup gider...

     

    senin şu bobin sarma olayını altında manyetik bomba mı yatıyor yada elektro şok cihazı fln mı...öyle olsa netten bulurdun da büyük ihtimal bi puştluk varda du bklm :P açık açık söle ne yapmak istediğinide taklaya gelmeyelim :P


    üniversite öğrencilerine devre tasarımı yapılır...! tekdag-elektronik.blogspot.com/
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    amele_2
    amele_2's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Eylül/2005
    Erkek

    Dos_Attach bunu yazdı:
    -----------------------------

    Merhaba Arkadaşlar 

    Bobin sarımı hakkında bilgisi olan varmı acaba ? Merak ettiğim bir kaç konu var bu konu altında hepsini sorucam tek tek öncelikle mesela sarım yaparken kullandığımız telin yalıtılmış olmasımı gerekir ? Normal tel ile sarım yapsak sorun çıkarırmı yoksa bunu belli bir madde ile yalıtıp öyle mi sarmak gerekiyor ? 


    -----------------------------

    bobinaj teli farklıdır. 

    dışı vernikle yalıtılmış olur.

    zaten amaç uzun spiral sarılmış tel ile manyetik alan oluşturmaktır.

    tam olarak merak ettiklerini sıralarsan cevaplamaya çalışırım


    Ardından yüz köpek havlamayan kurt, kurt sayılmaz..
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Dos_Attach
    Dos_Attach's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Haziran/2007
    Erkek

    Ricin yok be kardeşim ne puştluğu :D sadece bobin ile ilgili bi kaç deney yapmak istiyorum ama daha önce bobinle uğraşmadığım için önce bi kaç temel bilgi edinmeye çalışıyorum şu coilgun olayları felan ama amaç coilgun değil daha farklı bir sistem. birazda elektromanyetiği anlamak kavramak 

    amele_2 hocam anladım dışı yalıtılmış olucak yani birbirine temas etmicek :) tşk ederim 


    Dolar Ve Euro zulada elimde çek defteri, bir imzayla işin tamam arabanı çek serseri.!
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    maserati
    maserati's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Nisan/2006
    Homo

    4Npiİ/L


    Türkiyede kim sevdiği işi yapıyor ki?
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ricin
    ricin's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Mayıs/2007
    Erkek

    Dos_Attach bunu yazdı:
    -----------------------------

    Ricin yok be kardeşim ne puştluğu :D sadece bobin ile ilgili bi kaç deney yapmak istiyorum ama daha önce bobinle uğraşmadığım için önce bi kaç temel bilgi edinmeye çalışıyorum şu coilgun olayları felan ama amaç coilgun değil daha farklı bir sistem. birazda elektromanyetiği anlamak kavramak 

    amele_2 hocam anladım dışı yalıtılmış olucak yani birbirine temas etmicek :) tşk ederim 


    -----------------------------

     

    coil gun güzeldir yaf..ben bobin sarmayı ondan öğrendiydim :D deli para verdiydim o iş için bakır tele hala yarım makaradan az kaldı durur bir kenarda :D 

    sendemi albert einstein'nin belgeselini seyrediyorsun dicektim...faraday fln manyetik alanları keşfettikleri dönemler fln geçiyor belgeselde de :P ben bile len akşam olsada eve gitsemde bi bobin sarsam mıklatış fln yapsam dedim içimden... :P 

     

    valla hacı pratiğini ve bilgini arttır..bu işlerde bilgiyide en güzel uygulayarak artırırsın...lise dönemlerinde cebimdeki bütün harçlığı malzemeye yatırırdım yetmezdi en sonunda malzemecide çalaışmaya başladım ama hiç haftalığa elim değmedi hep malzeme aldım ama şuan pratikte çevremde benimle bilgi açısından boy ölçüşecek insan çok az...

     

    işin sırrı aslında malzemenin temelini tanımakta elindeki malzemeyi ne kadar iyi tanırsan o kadar çok işine yarar ve sende bununla beraber fark yaratırsın aga...

    bununla beraber de pratikteki bilgini ve becerini arttırmış olursun...tabi bununlada kalmaz ismin duyuldukça anıldıkça çevrendeki insanlarda farklılaşır ve artar..yine bununla birlikte hoby ile başladığın bu iş sana meslek erbablığı ve cebine dolan paralara döner :P bunun la beraber yeni yeni işler keşfedersin iş teklifleri alırsın yani her an yükselir her an çevren değişir ve farklılaşırsın...elektronikte ilerlemek daha doğrusu bu meslekte başarı elde etmek istiyorsan (bilgi veya para hiç fark etmez) yenilikçi düşünmeye yatkın olmalısın aklında bu olmaz diye yapamam edemem gibi korkuları bi kenara bırakırsan herşey tıkır tıkır yolunda gider bilgini tecrübeni geliştirdikçe kendine olan güveninide arttırırsın yani yolu bi kere tutturmaya bakıyor iş yılmadan çalışıp öğrenmeye bakıyo...

     

    bi tavsiye kimseden bilgini esirgeme her an her dakika paraya dökmeye çalışma bırak zaten insanlar senin iyi niyetini ve samimiyetini anladıklarında güven duyuyorlar ve o işi pahalıya da yapsan gelip sana yaptırıyorlar...ticarete uzayacak iş burda bırakalım.....

     

    anlattıklarım nasihat değil büyüklenmek değil sakın ola yalnış anlamayın hocam sadece tecrübelerimden biraz bahsetmek istedim hem aynı zamanda da biraz içimi döktüm....iyi çalışmalar...

     

     


    üniversite öğrencilerine devre tasarımı yapılır...! tekdag-elektronik.blogspot.com/
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Dos_Attach
    Dos_Attach's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Haziran/2007
    Erkek

    ricin bunu yazdı:
    -----------------------------

    Dos_Attach bunu yazdı:
    -----------------------------

    Ricin yok be kardeşim ne puştluğu :D sadece bobin ile ilgili bi kaç deney yapmak istiyorum ama daha önce bobinle uğraşmadığım için önce bi kaç temel bilgi edinmeye çalışıyorum şu coilgun olayları felan ama amaç coilgun değil daha farklı bir sistem. birazda elektromanyetiği anlamak kavramak 

    amele_2 hocam anladım dışı yalıtılmış olucak yani birbirine temas etmicek :) tşk ederim 


    -----------------------------

     

    coil gun güzeldir yaf..ben bobin sarmayı ondan öğrendiydim :D deli para verdiydim o iş için bakır tele hala yarım makaradan az kaldı durur bir kenarda :D 

    sendemi albert einstein'nin belgeselini seyrediyorsun dicektim...faraday fln manyetik alanları keşfettikleri dönemler fln geçiyor belgeselde de :P ben bile len akşam olsada eve gitsemde bi bobin sarsam mıklatış fln yapsam dedim içimden... :P 

     

    valla hacı pratiğini ve bilgini arttır..bu işlerde bilgiyide en güzel uygulayarak artırırsın...lise dönemlerinde cebimdeki bütün harçlığı malzemeye yatırırdım yetmezdi en sonunda malzemecide çalaışmaya başladım ama hiç haftalığa elim değmedi hep malzeme aldım ama şuan pratikte çevremde benimle bilgi açısından boy ölçüşecek insan çok az...

     

    işin sırrı aslında malzemenin temelini tanımakta elindeki malzemeyi ne kadar iyi tanırsan o kadar çok işine yarar ve sende bununla beraber fark yaratırsın aga...

    bununla beraber de pratikteki bilgini ve becerini arttırmış olursun...tabi bununlada kalmaz ismin duyuldukça anıldıkça çevrendeki insanlarda farklılaşır ve artar..yine bununla birlikte hoby ile başladığın bu iş sana meslek erbablığı ve cebine dolan paralara döner :P bunun la beraber yeni yeni işler keşfedersin iş teklifleri alırsın yani her an yükselir her an çevren değişir ve farklılaşırsın...elektronikte ilerlemek daha doğrusu bu meslekte başarı elde etmek istiyorsan (bilgi veya para hiç fark etmez) yenilikçi düşünmeye yatkın olmalısın aklında bu olmaz diye yapamam edemem gibi korkuları bi kenara bırakırsan herşey tıkır tıkır yolunda gider bilgini tecrübeni geliştirdikçe kendine olan güveninide arttırırsın yani yolu bi kere tutturmaya bakıyor iş yılmadan çalışıp öğrenmeye bakıyo...

     

    bi tavsiye kimseden bilgini esirgeme her an her dakika paraya dökmeye çalışma bırak zaten insanlar senin iyi niyetini ve samimiyetini anladıklarında güven duyuyorlar ve o işi pahalıya da yapsan gelip sana yaptırıyorlar...ticarete uzayacak iş burda bırakalım.....

     

    anlattıklarım nasihat değil büyüklenmek değil sakın ola yalnış anlamayın hocam sadece tecrübelerimden biraz bahsetmek istedim hem aynı zamanda da biraz içimi döktüm....iyi çalışmalar...

     

     


    -----------------------------

    saol hocam yanıtın için. demek sende o yollardan geçtin he :) valla kafaya koydum hocam bobini öğrenmek istiyorum en temel elemanlardan biri sonuçta. bu konuda paslaşalım ara sıra. bu kondansatörleri hangi değerlerde seçeceğim konusunda yardımına başvurabilirim. birde onarmaya çalıştığım bir psu var geçen bi deneme esnasında 3 transistörü patladı onları değiştirip tekrar deneyeceğim. msn kullanıyormusun ? 


    Dolar Ve Euro zulada elimde çek defteri, bir imzayla işin tamam arabanı çek serseri.!
Toplam Hit: 2282 Toplam Mesaj: 11