Bu Konuları Nasıl Öğrenirim?
-
Şimdi arkadaşlar benim 20 gün içinde logaritma ve fonksiyon konularını bilhassa fonksiyonda grafik cizme olayına hakim olacak şekilde öğrenmem lazım.Benim matematik temelim sağlam olmadığı için ağır öğreniyorum.Sabahtan beri ekol hocada logaritma 1-2 konularını baştan sarıp sarıp izliyorum ama yarısını zor anladım :D
Bana yardım eden bir arkadaşım var ama kendisi İngilizce anlatıyor ve pekde iyi öğretemiyor o yüzden çok iyi anlayamıyorum.Başka bana yardım edecek biri yok.Benim bu konuları anlamam için şuan öncelikle hangi konuları bilmem lazım ? Yada ne yapmam lazım bu süre zarfı bu konuları öğrenmek için yeterli midir ?
-
Yapma hocam logaritma en kolay en zevkli konulardan biri :) Bul fem ya da güvender kitap öğren o kadar zor değil dikkatini yoğunlaştır zor diyip önyargı yapma
-
senin 20 gün dediğin şeyi okullarda 2 ayda anlatıyorlar ama kafanı verirsen yarına kadar çok çok rahat anlarsın matematiğin en zevkli konularındandır bence
NOT: lise fonksiyon ve logaritması için konuştum
-
asiminnesli bunu yazdı
senin 20 gün dediğin şeyi okullarda 2 ayda anlatıyorlar ama kafanı verirsen yarına kadar çok çok rahat anlarsın matematiğin en zevkli konularındandır bence
NOT: lise fonksiyon ve logaritması için konuştum
hoca işte geçen sınavda
sin=x 1/2 tarzı bir soru sormuştu.Hazırlık fakültesindeki matematik dersi bu.
-
çizik atalım kalsın banada lazım olacak :)
-
Askere gitmeyecek olsam seve seve oturur anlatırdım sana (matematik öğretmeniyim).
Neyse Lise fonksiyon ve logaritma konusuna bakıyorsun sanırım.
Aslında tam olarak ne için lazım olduğu söylesen daha iyi bir yönlendirme yapılabilir.
Misal yeterince zamanın olsa ve bu işi zevk için yapacak olsan Adnan BAKİ'nin yazdığı Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi adlı kitabı önerirdim. Genelde eğitim bilimleri ağırlıklı olsada içerisinde güzel örnekler var.
Ulaşabilme ihtimalin varsa Matematik Dünyası dergisinin 85. sayısı. Kapak Konusu: Fonksiyon ve Eğri Çizimleri. Aslında dergide çok güzel anlatılıyor ama biraz matematik alt yapının olması gerekli. Zaten bu dergiyi hatim edenin sırtı yere gelmez. :)Ama anlaşılan üni. hazırlıkta sorulan sorularla karşı karşıyasın. Bu durumda yapabileceğin en iyi şey, eğer akıllı birileri varsa geçmiş yıllardaki soruları arşivlemişlerdir. Misal ben uni. deyken Analiz dersi için son 15 yılın çıkmış soruları vardı elimizde. Aynı dersi aynı hoca anlatınca nereden ne gelir %60-70 oranında tutturabiliyordun.
Arşiv yoksa geçmiş senelerden 1-2 inek bul, onlara sor.Sınavın tam olarak niçin olduğu anlamadığım için olasılıklar üzerinden konuşuyorum :/
Olacağınız sınavla ilgili daha önceden ders görmüşseniz iyi not tutan birinin defteri yeterli olur, hocalar genelde önemli noktaların altlarını çizdirirler. Sınavda sorulacak konulara dair ipuçları verirler.Gireceğin sınav dersten muaf olmaya yönelikse (yani ilk elden çalışılacak bir kaynak yoksa)
vitamineğitimin sitesine bak derim, piyasadakilerin hepsinden iyi anlatıyorlar.Birinin ingilizce anlattığını söylemişsin, demek ki sende ingilizce var. O zaman khanacademy senin için biçilmiş kaftan olur.
İngilizcene ne kadar güvendiğini bilmiyorum ama free online course material diye aratıp mit'ten bile ders alabilirsin. Lineer Cebir dersini böyle geçmiştim. :D
İlköğretim matematik öğretmenleri internetten fazlasıyla faydalanır, misal örnek sınav soruları ilkmat.net adresinde yayınlanır. Belki daha üst sınıflar için de böyle siteler olabilir, aramakta fayda var.
Son tavsiye, çalış çalış.çalış dua et ;) -
telekom bunu yazdı
Askere gitmeyecek olsam seve seve oturur anlatırdım sana (matematik öğretmeniyim).
Neyse Lise fonksiyon ve logaritma konusuna bakıyorsun sanırım.
Aslında tam olarak ne için lazım olduğu söylesen daha iyi bir yönlendirme yapılabilir.
Misal yeterince zamanın olsa ve bu işi zevk için yapacak olsan Adnan BAKİ'nin yazdığı Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi adlı kitabı önerirdim. Genelde eğitim bilimleri ağırlıklı olsada içerisinde güzel örnekler var.
Ulaşabilme ihtimalin varsa Matematik Dünyası dergisinin 85. sayısı. Kapak Konusu: Fonksiyon ve Eğri Çizimleri. Aslında dergide çok güzel anlatılıyor ama biraz matematik alt yapının olması gerekli. Zaten bu dergiyi hatim edenin sırtı yere gelmez. :)Ama anlaşılan üni. hazırlıkta sorulan sorularla karşı karşıyasın. Bu durumda yapabileceğin en iyi şey, eğer akıllı birileri varsa geçmiş yıllardaki soruları arşivlemişlerdir. Misal ben uni. deyken Analiz dersi için son 15 yılın çıkmış soruları vardı elimizde. Aynı dersi aynı hoca anlatınca nereden ne gelir %60-70 oranında tutturabiliyordun.
Arşiv yoksa geçmiş senelerden 1-2 inek bul, onlara sor.Sınavın tam olarak niçin olduğu anlamadığım için olasılıklar üzerinden konuşuyorum :/
Olacağınız sınavla ilgili daha önceden ders görmüşseniz iyi not tutan birinin defteri yeterli olur, hocalar genelde önemli noktaların altlarını çizdirirler. Sınavda sorulacak konulara dair ipuçları verirler.Gireceğin sınav dersten muaf olmaya yönelikse (yani ilk elden çalışılacak bir kaynak yoksa)
vitamineğitimin sitesine bak derim, piyasadakilerin hepsinden iyi anlatıyorlar.Birinin ingilizce anlattığını söylemişsin, demek ki sende ingilizce var. O zaman khanacademy senin için biçilmiş kaftan olur.
İngilizcene ne kadar güvendiğini bilmiyorum ama free online course material diye aratıp mit'ten bile ders alabilirsin. Lineer Cebir dersini böyle geçmiştim. :D
İlköğretim matematik öğretmenleri internetten fazlasıyla faydalanır, misal örnek sınav soruları ilkmat.net adresinde yayınlanır. Belki daha üst sınıflar için de böyle siteler olabilir, aramakta fayda var.
Son tavsiye, çalış çalış.çalış dua et ;)verdiğin sitelere baktım özellikle vitaminde gayet anlaşılır.
-
sen konuyu öğrenmeye odaklısın.mantığını anlaman gerekki gerisi gelsin. batuhancelik316@hotmail.com eklersen yardımcı olurum bizzat.
dyrnade tarafından 08/Ağu/12 14:36 tarihinde düzenlenmiştir -
dyrnade bunu yazdı
sen konuyu öğrenmeye odaklısın.mantığını anlaman gerekki gerisi gelsin. batuhancelik316@hotmail.com eklersen yardımcı olurum bizzat.
Ekledim hocam
