folder Tahribat.com Forumları
linefolder Donanım & Driver
linefolder Bu PC Neden Reset Atıyor ?



Bu PC Neden Reset Atıyor ?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    dreamth
    dreamth's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Eylül/2009
    Erkek

    Benim PC ara ara reset atıyor. Bazen 1 ay hiç bi şey olmuyor bazen de aynı gün içinde defalarca reset yiyorum. İşlemci sıcaklığı normal. Format atıyorum bi şey değişmiyor. Donanım çakışması olabilir mi ? Sistem şu ;


    İşletim Sistemi Microsoft Windows XP Professional
    OS Servis Paketi Service Pack 2

    Anakart:
    CPU Türü Intel Pentium 4, 2400 MHz (18 x 133)
    Anakart Adı Asus P4P800-X (4 PCI, 1 AGP, 4 DDR DIMM, Audio, LAN)
    Anakart Çipseti Intel Springdale i865PE
    Sistem Belleği 512 MB (PC3200 DDR SDRAM)
    BIOS Türü AMI (03/29/06)
    İletişim (COM ve LPT) İletişim Bağlantı Noktası (COM1)
    İletişim (COM ve LPT) İletişim Bağlantı Noktası (COM2)
    İletişim (COM ve LPT) Yazıcı Bağlantı Noktası (LPT1)

     

    Görüntü Birimi:
    Görüntü Bağdaştırıcısı RADEON 9250 - Secondary (256 MB)
    Görüntü Bağdaştırıcısı RADEON 9250 (256 MB)
    3D-Hızlandırıcı ATI Radeon 9250 (RV280)
    Monitör LG 775FT Plus [17" CRT] (132468340)

     

    Sistem bu. Eksik bi şey yazmadım umarım :) Bu arada dikkatimi çeken genelde internetteyken reset atıyor. Misal 3Ds max gibi bu PC yi hayli yoracak bu programı rahatlıkla kullanabiliyorum. Ama netteyken reset atıyor. Tahribatı seviyor ama. Hiç tahribattayken reset atmadı :))

     

    Anakartın sürücülerini netten indirip kurdum eksik kurmuş olabilir miyim ? Neden bu olabilir mi ?

     

    Fikirlerinizi alayım ? :)

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    dreamth
    dreamth's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Eylül/2009
    Erkek

    Fanlar çalışıyor. Pc yi yormakla da bi ilgisi yok. Sabah PC yi açınca da reset atabiliyor. Çok ilginç :((

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    bigwave
    bigwave's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Ekim/2007
    Erkek

    dreamth bunu yazdı:
    -----------------------------

    Fanlar çalışıyor. Pc yi yormakla da bi ilgisi yok. Sabah PC yi açınca da reset atabiliyor. Çok ilginç :((


    -----------------------------

    tıpkı eski arabamız gibi..ve benim pinleri eğilmiş ve düzeltilmiş celeron 1.7 pc gib..

     


    Ölüm varsa bir yerde düşündün mü bu hayat niye ?
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HeroiquE
    HeroiquE's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Nisan/2009
    Erkek

    ram veya hdd kontrol et.baska pc den al tak sorun bunlarda olmalı yüksek ihtimal.


    Hak,tepene inen bir kılıç da olsa,boynunu ona uzatmaktan çekinme. // Donamım soru-destek için pm ON.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    dreamth
    dreamth's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Eylül/2009
    Erkek

    Ramleri denedim ama HDD arızalı olabilir. Onu da bi kontrol edeyim

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    BeelzeBuB
    BeelzeBuB's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Mayıs/2006
    Erkek

    reset tuşuna basıyor olabilir misin hocam?


    hadi ordan seksi!
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    xxjokerxx
    xxjokerxx's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    biosu bi resetle ve reset atma sıcaklıkdan olabilir bide işlemciden hdd kolay kolay böle bi hata vermez bence ramda yapmaz ama işlemci makineyi her hatasında resetler .(yazdıklarım benim tecrübelerimdir)


    okmam yazmam yok möhür yada barnak bassam olmamı
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    CEO
    CEO's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Şubat/2009
    Erkek

    bendede aynı sorun vardı. nedeni işlemcinin çok fazla ısınması ve bilgisayar işlemci belli bir sıcaklığa ulaşınca pc kendiliğinden ya reset atar yada otomatik bi anda kapanır. fanla işlemcinin arasına termal macun sür düzelecektir:)

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    dreamth
    dreamth's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Eylül/2009
    Erkek

    Cevaplar için çok teşekkür ediyorum. İşlemciye termal macunu yeni sürdüm. Son olarak şunu soracam ; Benim eski anakartımda şu an kullandığım işlemci 50-60 dereceye kadar ısınnıyordu ama çalışıyodu reset falan atmıyodu performansı iyiydi. Bu ısı çok yüksek diye biraz soruşturdum. Biri bana dedi ki; "senin işlemcin zaten fazla ısınması ile bilinen bi işlemci, normal bu sıcaklıklar" dedi. Şimdi anakart değişti, bios ayarlarında reset sıcaklığı diye bi şey varmış acaba o mu düşük. Bu değere nereden bakıyoruz? Şu an işlemcim 43 derece ve biraz önce bilgisayarı yeni açmama rağmen reset yedim yine :(

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    aluine
    aluine's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Haziran/2009
    Erkek

    BIOS'ta CPU&FAN ayarları olacak. Orda "Shut Down Temperature" ayarını 65'e getirmelisin. Ayrıca Anakartın ne kadar güç tükettiğine ve anakarta yanlış bağlanmış fan kablosu vs var mı bak, güç kaynağından da kaynaklanıyor olabilir.

Toplam Hit: 1598 Toplam Mesaj: 10