Büyük Siteler (Fb,Twitter,İntagram Vs) Nasıl Yönetiliyor ?
-
Gecenin bu saatinde aklıma düştü belki diyeceksiniz saçma ama bu sitelerin yönetimi nasıl oluyor ? Yani atıyorum benim bir websitesi kuruyorum admin paneli var ordan yönetiyorum yada atıyorum reklam eklemek istiyorum header'a bişeyler ekliyoruz,ne bilim işte sonuçda tekil kişiyim ve herşeyi ben kendim yapıyorum tabiki büyük siteler şirket,çok fazla çalışan vs vs Özetlersek
Örnek vererek sorayım şimdi Facebook kendi tasarımını yapan tasarımcıları programcıları vs vs var atıyorum sitede bi ara chat falan yokdu adamlar bu özelliği eklemek istedi bunu nasıl yapıyorlar onlarda da bi admin paneli var mı ? :D yada bu işi yapan kişi yada kişiler direk scripte ekleme mi yapıyor ? Biliyorsunuz FB reklamları var sidebarda cıkıyor onlar bunu nasıl eklıyor atıyorum onlardada sidebar.php var oraya mı ekleme yapıyor ? Bunun kontrolu falan nasıl oluyor biri bi zahmet acıklasın kafam cok karıstı :D
-
Bir ara uzun uzadıya burda bu konu tartışıldı. :)
-
zeybekustasi bunu yazdı
Bir ara uzun uzadıya burda bu konu tartışıldı. :)
bir link ver kardeşim ne yazıyım tahribata yada onu de :)
-
bende şeyi merak etmişimdir. admin paneli vs dediniz root şifreleri kimde tutuluyor kimler biliyor vs. hergün nasıl güncelleniyor felan filan tek bir kişmi biliyordur vs
-
siyahbereli bunu yazdı
bende şeyi merak etmişimdir. admin paneli vs dediniz root şifreleri kimde tutuluyor kimler biliyor vs. hergün nasıl güncelleniyor felan filan tek bir kişmi biliyordur vs
öyle bişi mümkün değil tek kişi ancak CEO falan olması lazım yada genel müdür bütün yetkilere sahip adamlar görür (kişinin kendine aitde plması durumunda 1 yerde sadece logları tutuluyordur buda yetkisi olanlar erişebilir. örn. bilnen ney müdürü şifresini değiştirdi logda şifre Kredi kartı bilgisi gibi gözüke bilir 52****** şeklinde) o dediğini yoksa normal çalışan değil. büyük şirketlerdede bu vardır bilgi işlem için ayrı ayrı parça parça bölümler oluşturuluır her biri feodal yapıda yönetiliyormuş gibi 1 er tane müdürleri bu müdürlerin bağlı olduğu genel müdür yard. olur bu adamlarda olayı yönetmek ve proje geliştirmek için her bölüme ayrı ayrı vakit ayırırlar + olarak şifre güvenliği ve şifreleri özenle tutulur ki herkesin kendine ait bir şifresi ve giriş panelinden ona göre yetkilendirmesi yapılır vs vs
ArmadA tarafından 27/Oca/14 00:33 tarihinde düzenlenmiştir -
file zilla ile reklamları dosyaları sürükle bırak yapıyorlar tamamdır desem yalan olur bende çok merak ediyorum hocam :D
-
bir özellik eklenecekse gerekli merciler toplanıp bunu tartışır uygun bulurlarsa analistler gerekli dökümanları hazırlar sistem mimarları devoloperlara gerekli yerler hakkında bilgi verir ve kodlandıktan sonra sisteme eklenir. herkesin yetkisi ayrıdır belki çoğunun yetkisi de yoktur. projeyi bir grup hazırlar başka bir grupta ekler.
-
Onu bilmiyorum da şu piratebay ın davalı olduğu dönemlerde çekilen belgeseli vardı izlemişsinizdir kesin. Orada piratebay ı düzenlerken felan böyle dos ekranı gibi bir ekran göründü. Her şeyi oradan ayarladıklarını söylemişlerdi. Bu konuda da bilgisi olanlar varsa birkaç şey katarlarsa sevinirim.
-
Önde bir firewall, loadbalancer, cache server, arkada web ve database sunucu arrayleri vardır.
Herkeze sadece kendi alanı içinde hareket edebileceği yetkiler veriliyordur, ve muhtemelin bu yetkileri evden kullanamıyorlardır.
Para olduktan sonra sistemi kurmak problem değil, asıl zor olan sistem büyürken, update edilirken eldekini kolay uyarlamak yeniliklere.
Piratebay oldukça küçük bir alan kaplıyordu fakat siteleri oldukça light, fakat çok kullanıcısı var. facebook tahminen onun en az 1000 katı büyüktür.
-
HolyOne bunu yazdı
Önde bir firewall, loadbalancer, cache server, arkada web ve database sunucu arrayleri vardır.
Herkeze sadece kendi alanı içinde hareket edebileceği yetkiler veriliyordur, ve muhtemelin bu yetkileri evden kullanamıyorlardır.
Para olduktan sonra sistemi kurmak problem değil, asıl zor olan sistem büyürken, update edilirken eldekini kolay uyarlamak yeniliklere.
Piratebay oldukça küçük bir alan kaplıyordu fakat siteleri oldukça light, fakat çok kullanıcısı var. facebook tahminen onun en az 1000 katı büyüktür.
Sağolasın şeyh :) Atıyorum bir fikir var böyle sosyal paylaşım sitesiyle ilgili fakat şuan eşi benzeri yok dünyada :D bunun sadece fikir babası olup ayrıca kurucusu olup TR'de yapabilecek kimseler var mı ? Yani sistemi kurarcak benim istediğim şekilde daha sonradan yönetimi bizde olacak bu şekilde olur mu bu işler ? Tabi sistem yayılırsa prof. yardım şartta sadece atıyorum 50.000-100.000 kişi aktif üye olduğunda bunun yönetimini biz yapabilirmiyiz ? (5-10 kişi = biz)
