Buzdolabı Su Akıtıyor Anlayan Varmı?
-
vestel marka bir buzdolabı. no frost
buzdolabının üst kısmından yani no frost bölümün altından buzdolabına yağmur gibi su akıyor. üst rafa birşey koyamıyoruz
sonrabuzdolapçı tıkanıklık var dedi 3 gün fişi çekin takın deyince yaptık kullandık hiç sorun yok . biraz zaman geçince tekrar oluyor
tak çıkar sorun değilde no frostta yiyecek et falan oluyor çözüldükten sonra tekrar donduramayız.
Kalıcı çözüm ne yapılabilir . intenetten araştırdım herkes fişi çek tak yazıyor ama kalıcı değil. alltaki yiyeceklerde ozuluyor su aktığı için
-
Termostat mıydı onun gibi bişw arıza verıordı sanırım.
-
Gerekli tamir işini yaptırın bence, sürekli tak çıkar tak çıkar nere kadar,
-
bizim no frost da karlanma yapıyordu cumartesi günü servis geldi üst kısıma fazla yiyecek koymuşsunuz içeride hava devirdaim yapamadığı için
kapağın oraları karlanma yapıyor içerisini boşaltın fazla doldurmayın yoksa alt kısıma su damlamaya başlar demişti
-
bizim eski buzdolabıda alt tarafı ısıtmıyodu aynen sizin ki gibi fişini çekin dediler meğersem aşırı buzlanmadan alt tarafa soğuk gelmiyomuş 3-4 gün çektik fişi boşalttık içini bekledik taktık ilk günki gibi çalışmaya başlamıştı. tabi sonradan tekrar böyle yapcağını bildiğimiz için öğrenciler arası alım satımdan 75tlye okutup 50liraya başka bi makina aldık :W
bence en temizi bi servis çağırmak dediğiniz gibi ürünleri sürekli dışarda beklet geri koy olayı olmaz biz öğrenciyiz 3-5 şey var zaten dolapta bize sıkıntı olmuyodu :D
-
filtre sıkıntılı ondan buzlanma yapıyor, e haliyle eriyor :D
-
kapağı tam kapanmıyor olabilir.Eğer kapakda sıkıntı varsa sıcak su dök lastiğe sonra kapat 15 dakika açma kapağı. Eğer çok teknik bişeyse servise verin derim.Sonra dahada bozulabilir.
-
çözüm:
no frost dolaplarının her yerinde bildiğimiz köpük var hani şu beyaz eşyaları korumak için olanlardan.
önce dolabı boşaltın. dolabı balkona çıkartın.
paçaları sıvayın birazdan sarı renkte iğrenç bir su ile karşılaşacaksınız.
önce dolabı kapakları açık öne doğru yere yatırın daha sonra pis su akmazsa
sırt üsyü tam yatırın. ondada akmazsa yan yatırın . bu 3 şekilden birinde mutlaka içinden iğrenç kokulu su akacaktır.
dolapta gözle görülmeyen çatlaklar oluşur ve zamanla bu çatlaklardan köpüklere su kaçar oradaki kanalda haps olur.
bu kanlallar nem su damlalarını bir süreye kadar tutar demekki yetmemiş ve taşmaya başlamış.
dolaptaki pis suyu akıttıktan sonra uzun süre o olayı yapmaz . belki yıllarca daha yapmaz.
bazı modellerinde bu nem ve su akıntılarını kontrol eden beyaz borular var dolabın arkasından 1 tur dolanır ve sıcak olan yerden buharlaştıralacak yok edilir.
edit: bu bahsettiğim borular dışarıdan görünmez serum borusu gibi şeffaf ve içten dolaşır dolabın arkasındaki ısıdan faydalanarak su birikintilerini yok eder.
muhtemelen o borular tıkanmış yada dolmuş dolap onları buharlaştırmıyor yada buharlaştıramıyor çünki çatlaklar büyük.
siz o dolabı ters düz yaparak hem gizli kanalları hemde boruyu boşaltmış olacaksınız.
ve uzun süre su akıtmayacak.
post bekliyoruz hadi başlayın :)
edit 2: dolabı ters düz ettikten sonra herzamanki gibi 6 saat çalıştırmayın. siz teknik servisin dediğine bakmayın 24 saat filan hikaye 6 saat yeter.
zalimadam tarafından 25/Mar/14 14:25 tarihinde düzenlenmiştir -
ona temız bı buzdolabı gazı uflettırın 2 dumanda yabancı olum tırıbınden cıkarsa yasar yada yenısını alırsınız.
buzdoalbı gazından dıye dusunuyorum.
