folder Tahribat.com Forumları
linefolder C#, Asp.Net, .Net Core
linefolder C# Datagridview Veritabanı İşlemi Hkn. (Soru)



C# Datagridview Veritabanı İşlemi Hkn. (Soru)

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    calpazhan
    calpazhan's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Kasım/2009
    Erkek

    Merhaba hocalar,

    Soruma direk geçiyorum;

    Şimdi textboxa sayılar giriyorum ve veritabanında girilen sayı kadar düşürüyorum. Bu konuda sorunum yok ama sayı düşürülürken sıfıra geldiği zaman hata vermesini istiyorum. Ben ayrı bir kodla sütundaki sayıları labele eşitledim, label 0 yada aşağı olduğu zaman durduruyorum ama ginede eksi sayılara iniyor bunu yapmanın bir yolunu gösterirmisiniz.

    Karışık olmamıştır inş.

    Şimdiden teşekkürler...


    Hayatım Beni Bile Güldüren Bir Oyuncak...
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Sharp
    Sharp's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Temmuz/2007
    Erkek

    düşme işleminden önce adet kontrol yaptırman lazım

    kalan miktar 0 mı ? değilse işleme devam et ;

    kalan miktar , düşülecek miktardan büyük mü ? işleme devam et ; değilse uyarı ver "düşmek istediğiniz miktar kalan miktardan yüksektir kontrol edip yeniden deneyin" 

     


    www.yesilgrow.com - Growshop
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    calpazhan
    calpazhan's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Kasım/2009
    Erkek
    Sharp bunu yazdı

    düşme işleminden önce adet kontrol yaptırman lazım

    kalan miktar 0 mı ? değilse işleme devam et ;

    kalan miktar , düşülecek miktardan büyük mü ? işleme devam et ; değilse uyarı ver "düşmek istediğiniz miktar kalan miktardan yüksektir kontrol edip yeniden deneyin" 

     

    tmm bunu nasıl yapcas ben labele aktardım işlemi olmadı bir örnek gösterirmisin acaba? Vb da böyle yapılıyordu oluyordu ve veritabanı işlemide kesiodu. (Bu arada connectionuda işlem bitişi kapattım connection açıktır demeyin lütfen)

    calpazhan tarafından 19/Ara/12 10:05 tarihinde düzenlenmiştir

    Hayatım Beni Bile Güldüren Bir Oyuncak...
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Sharp
    Sharp's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Temmuz/2007
    Erkek
    calpazhan bunu yazdı
    Sharp bunu yazdı

    düşme işleminden önce adet kontrol yaptırman lazım

    kalan miktar 0 mı ? değilse işleme devam et ;

    kalan miktar , düşülecek miktardan büyük mü ? işleme devam et ; değilse uyarı ver "düşmek istediğiniz miktar kalan miktardan yüksektir kontrol edip yeniden deneyin" 

     

    tmm bunu nasıl yapcas ben labele aktardım işlemi olmadı bir örnek gösterirmisin acaba? Vb da böyle yapılıyordu oluyordu ve veritabanı işlemide kesiodu. (Bu arada connectionuda işlem bitişi kapattım connection açıktır demeyin lütfen)

    1 adet örnek kod veriyorum hocam 

    SqlCommand sec1 = new SqlCommand("select count(*) from urunler where  (miktari > 0) and sil=0 and barkod like '" + txtbarkod.Text + "'", baglanti);
                    sec.ExecuteScalar();
                    int sayi = Convert.ToInt32(sec.ExecuteScalar());
                    if (sayi == 0)
                    {
                        MessageBox.Show("Barkoda Ait Ürün Bulunamadı veya stok bitti", "UYARI", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Information);
                       
                    }
    Sharp tarafından 19/Ara/12 10:30 tarihinde düzenlenmiştir

    www.yesilgrow.com - Growshop
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    calpazhan
    calpazhan's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Kasım/2009
    Erkek
    Sharp bunu yazdı
    calpazhan bunu yazdı
    Sharp bunu yazdı

    düşme işleminden önce adet kontrol yaptırman lazım

    kalan miktar 0 mı ? değilse işleme devam et ;

    kalan miktar , düşülecek miktardan büyük mü ? işleme devam et ; değilse uyarı ver "düşmek istediğiniz miktar kalan miktardan yüksektir kontrol edip yeniden deneyin" 

     

    tmm bunu nasıl yapcas ben labele aktardım işlemi olmadı bir örnek gösterirmisin acaba? Vb da böyle yapılıyordu oluyordu ve veritabanı işlemide kesiodu. (Bu arada connectionuda işlem bitişi kapattım connection açıktır demeyin lütfen)

    1 adet örnek kod veriyorum hocam 

    SqlCommand sec1 = new SqlCommand("select * from urunler where  (miktari > 0) and sil=0 and barkod like '" + txtbarkod.Text + "'", baglanti);
                    sec.ExecuteScalar();
                    int sayi = Convert.ToInt32(sec.ExecuteScalar());
                    if (sayi == 0)
                    {
                        MessageBox.Show("Barkoda Ait Ürün Bulunamadı veya stok bitti", "UYARI", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Information);
                       
                    }

    Saolasın hocam ben sclar ile yapmadım direk labele sütundaki veriyi aktardım sorgu işleminide labele göre yaptım.


    Hayatım Beni Bile Güldüren Bir Oyuncak...
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    rappermcs
    rappermcs's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ekim/2002
    Erkek

    hocam sql tarafında bir trigger oluşturabilirsin. datayı yazdığın tablonun eksi değere düştüğünde yazdırmazsın. uygulama tarafında bu sorgu sonucunu yakalayıp sorununu çözebilirsin.

    hiç böyle bir uygulama yapmadım ama mantıken bu işini görecektir. hem de oldukça sistematik olacaktır.:)

     

    anahtar kelimen Instead Trigger .

     

    ayrıca;

    sql e sorgu gönderdiğinde dönen sonucu aşağıdaki şekilde uygulama tarafında yakalayabilirsin.

     

    SqlConnection _con = new SqlConnection("server=.;database=Northwindintegrated Security=SSPI;");

    _con.InfoMessage += new SqlInfoMessageEventHandler(_con_InfoMessage);

     

    INFOMESSAGE aşağıdaki event i çıkarır.

    static void _con_InfoMessage(object sender, SqlInfoMessageEventArgs e)
    {
        string myMsg = e.Message;           
    }

     

     


    Paslanmış bir uygulama geliştirici.. ##
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    calpazhan
    calpazhan's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Kasım/2009
    Erkek
    rappermcs bunu yazdı

    hocam sql tarafında bir trigger oluşturabilirsin. datayı yazdığın tablonun eksi değere düştüğünde yazdırmazsın. uygulama tarafında bu sorgu sonucunu yakalayıp sorununu çözebilirsin.

    hiç böyle bir uygulama yapmadım ama mantıken bu işini görecektir. hem de oldukça sistematik olacaktır.:)

     

    anahtar kelimen Instead Trigger .

     

    ayrıca;

    sql e sorgu gönderdiğinde dönen sonucu aşağıdaki şekilde uygulama tarafında yakalayabilirsin.

     

    SqlConnection _con = new SqlConnection("server=.;database=Northwindintegrated Security=SSPI;");

    _con.InfoMessage += new SqlInfoMessageEventHandler(_con_InfoMessage);

     

    INFOMESSAGE aşağıdaki event i çıkarır.

    static void _con_InfoMessage(object sender, SqlInfoMessageEventArgs e)
    {
        string myMsg = e.Message;           
    }

     

     

    Bu olayı bende biliyorum ama bunu acceste nasıl yapcas :) Aradım ama hep ingilizce sayfalar çıkıyor


    Hayatım Beni Bile Güldüren Bir Oyuncak...
Toplam Hit: 1309 Toplam Mesaj: 7