C# Döngüler -1-

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SharpShooter
    SharpShooter's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 10/Temmuz/2008
    Erkek

    Merhaba arkadaşlar bu derste elimden geldiği kadar döngü olayını anlatıcam ilk olarak döngü nedir? bunu cevaplayayım...

    Döngü Nedir?

    ardı ardına yada sıralı bir iş yaptıracağımız zaman bunu döngüler ile yapabiliriz.

    c# dilinde 4 adet döngü vardır (for,while,do while,foreach)

    ben ilk derste size For döngüsünü anlatıcam

     For Döngüsünü

    for döngüsüne 1 başlangıç 1 koşu 1de artım veririrsiniz for döngüsü başlangıçla başlar koşula bakar kaç artım yapacağına bakar ve istediğimmiz gibi sonuç verir

    for'un temel yapısını göstermek gerekirse

    for (başlangıç;koşul;artım)

    {

     yapılacak işlem;

    }

    başlangıç:döngü içerisinde kontrol değişkeni olarak ifada edilebilir...

    koşul:döngünün başlangıçtan nereye kadar çalışacağını gösterir

    artım:başlangıç değerinin döngü başa sardığınıd artacağını veya azalacağını gösterir.(buraya değer girmezsek sonsuz döngü oluşur :))

    örnek kod

    int toplam =0;   //integer tipinde toplam diye değişken tanımladık ve toplam değişkenine sıfır değerini atadık

    for (byte i = 1; i <= 100; i++)  //byte tipinde i diye değişken tanımladık buna 1 değerini atadık .

      {
                    toplam += i;
      }

     MessageBox.Show(toplam.ToString()); 

    kod çalıştığında 5050 değerini alıcaz

    1 den 100 e kadar olan sayıların toplamı :)

     kodu biraz daha açıklayayım

    başlangıç:byte i=1; for döngüsünde döngünün hangi adımda olduğunu i değişkeninin durumu ile ifade edilir

    koşul:i<=100; bunun görevi ise döngünün devam edip etmiyecğini karar vermektir

    her adımda program buraya gelir 2 der bakar program 2 <100 doğru der işleme geçirir ama oraya 101 geldimi 101<100 yanlış olcağından direk for döngüsünden çıkar

    artım,i++ burada döngünün ne kadar artacağını gösterir

    size bir örnek daha yazayım

    şimdi herkes bilir üye olurken gün/ay/yıl olarak doğum tarihini gireriz

    şimdi hadi günler tek tek elle yazdık aylarıda yazdık ama yılı nasıl tek tek yazıcaz işte bu konuda hemen for devreye giriyor

    3 tane değişken tanımlayalım

    int gun=0;

    int ay=0;

    int yil=0;

    for (gun = 1; gun < 32; gun++)
                {
                    comboBox1.Items.Add(gun);
                }

                for (ay = 1; ay < 13; ay++)
                {
                    comboBox2.Items.Add(ay);
                }

                for (yil = 2008; yil >= 1908; yil -= 1)
                {
                    comboBox3.Items.Add(yil);
                }

     

    olay budur :)

    şimdi yılda niye farklı işlem yaptık

    diğerlerinde 1.2.3.4.....12 diye giderken ayda büyükten küçüğe gitmesi gerekir

    yani 2008.2007.2006.2005.....1908 diye

     

    1.Bölüm Sonu 

    Döküman tarafımca hazırlanmıştır

    diğer dersimizde

    continue yi göstereceğim

     

     


    - xx yerde hata var. - ya aslında kod şöyle sanıyor olabilir bla bla bla - olm kendine gel kodlar düşünmez - ...
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ~$
    ComputerWolf
    ComputerWolf's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 26/Mart/2003
    Erkek
    Hocam bu kodlarini visual bir orneklede desteklersen cok daha guzel olur.

    Hep denedin. Hep yenildin. Olsun yine dene , yine yenil ama daha iyi yenil !
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tabela Fatihi
    kaygusuz
    kaygusuz's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Erkek

    arkadaş ders anlatıyor ne güzel. faydalanmak gerek az altyapı var üstüne gitsem keşke ama girmeyim

    teşekkürler. 

     


    Türkiye’deki emekli yaşlı insanları sevmiyorum. Ailemde emekli olanlarda dahil. Geleceğimizin çalınmasına izin verdiler. Umarım ızdırap dolu bir çileli hayat çekip elveda deyip bu dünyadan gidersiniz. Siz gençleri zırnık düşünmediniz hayallerini mahvettiniz.14.500TL ile hiçbirşey almadan karnınızı doyurun gelecek nesili düşünmeden yaşadığınızı sanıp gidin bu dünyadan.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    hotboy
    hotboy's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek
    çok güzel, devam et. ama keşke hepsini bir dökümanda toplu verseydin daha güzel olurdu. böylede iyi
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PriesTBT
    PriesTBT's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Mayıs/2008
    Erkek
    Eline sağlık hacım çok güzel olmuş..

    selam gençlik!
Toplam Hit: 2502 Toplam Mesaj: 5