C# İf Yapısı

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Bartucstyle
    Bartucstyle's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Nisan/2007
    Erkek

    merabalar arkadaşlar... öncelikle söylemem gerekir ki c# ye yeni başladım. o yüzden yardımcı olursanız sevinirim

    şimdi bi textbox ' un içine programın ismini girip butona basınca o programı açacak bişilerle uğraşıyorm. 

    napalım başlangıç aşaması :D gerçi HelloWorld olayını geçtik ama neyse :D

    şimdi sorun şu ki henuz bi programın ismini yazınca tanımladığım bütün programlar açılıyor :D

     sanırım kodlarda bi eksiklik var if fonksiyonuyla ilgili 

    ilgili bölümün kodları şu şekilde :

     

    private void but10_Click(object sender, EventArgs e)
    {
    string m = "msn";
    string o = "opera";

    if (textBox1.Text == "m") ;
    {
    Process.Start("C:\\Program Files\\MSN Messenger\\msnmsgr.exe");
    }
    if (textBox1.Text == "o") ;
    {
    Process.Start("C:\\Program Files\\Opera\\Opera.exe");
    }

    evet yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar :)

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    All hail to Tux
    sandman
    sandman's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Eylül/2005
    Erkek

    böyle bir durumda swicth kullanman daha mantıklı olucaktır....if döngüsündeki hatanda şu

    if(kondisyon)
    {
    kodlar....
    }
    else if(kodisyon)
    {
    kodlar....
    }
    else
    {
    }

    şeklinde olması daha dogru olucaktır 


    Mühendis kahveyi projeye dönüştüren bir insan evladıdır.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    inside
    anonim6918524
    anonim6918524's avatar
    Banlanmış Üye
    Bilgi/Destek Madalyası Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 16/Temmuz/2005
    Erkek
    Fonksiyonu sonlandırmamışsın "}" koyman gerek.

    "if (textBox1.Text == "m") ;"

    if yapısının olduğu satıra ";" koyulmaz. 

    m'i değişken olarak tanımlamışsın.Fakat karşılaştırmayı hatalı yapmışsın. m orada değişken değil sabit string değer oluyor.

    Tek satırlık durumlarda if'de başlangıç bitiş kullanmana gerek yok

    private void but10_Click(object sender, EventArgs e)
    {
            string m = "msn";
            string o = "opera";

            if (textBox1.Text == m) 
            Process.Start("C:\\Program Files\\MSN Messenger\\msnmsgr.exe");
              
            if (textBox1.Text == o) 
            Process.Start("C:\\Program Files\\Opera\\Opera.exe");
    }

    λ
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Bartucstyle
    Bartucstyle's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Nisan/2007
    Erkek

    örnek kodları else if ' le yapınca 

     

    Invalid expression term 'else'   hatası alıyorum

     

    if (textBox1.Text == "m") ;

    {

    Process.Start("C:\\Program Files\\MSN Messenger\\msnmsgr.exe");

    }

    else if(textBox1.Text == "o") ;
    {
    Process.Start("C:\\Program Files\\Opera\\Opera.exe");
    }

     

     

    dediğin gibi switch daha mantıklı görünüyor onu deneyim bari..teşekür ederim 

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Bartucstyle
    Bartucstyle's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Nisan/2007
    Erkek

    FireX bunu yazdı:
    -----------------------------
    Fonksiyonu sonlandırmamışsın "}" koyman gerek.

    "if (textBox1.Text == "m") ;"

    if yapısının olduğu satıra ";" koyulmaz. 

    m'i değişken olarak tanımlamışsın.Fakat karşılaştırmayı hatalı yapmışsın. m orada değişken değil sabit string değer oluyor.

    Tek satırlık durumlarda if'de başlangıç bitiş kullanmana gerek yok

    private void but10_Click(object sender, EventArgs e)
    {
            string m = "msn";
            string o = "opera";

            if (textBox1.Text == m) 
            Process.Start("C:\\Program Files\\MSN Messenger\\msnmsgr.exe");
              
            if (textBox1.Text == o) 
            Process.Start("C:\\Program Files\\Opera\\Opera.exe");
    }
    -----------------------------

     

    saolasın işe yaradı :D... m ve o yu orda sabit tanımlamama gerek yokmuş zaten sanırım..tanımlama yapmadan direk 

     

           if (textBox1.Text == "msn") 
            Process.Start("C:\\Program Files\\MSN Messenger\\msnmsgr.exe"); 

     

    olarak yapması daha pratik..teşekkür ederim 

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DeAdPaN
    DeAdPaN's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Temmuz/2005
    Erkek
    bence C# ogrniyosan windows uygulamalarindan once kodlardan baslamalisin
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    dragomilow
    dragomilow's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ağustos/2005
    Erkek

    hoca bunlar windows uygulamaları ondan önce bi console bak derim

    ayrıca nesneye yönelik programlama dili öğrenmeden önce nesneyi ve nesne yapmayı öğren de derim :D 

Toplam Hit: 5088 Toplam Mesaj: 7