C# İle Windows Servislerine Erişim Hk.
-
Selam dostlar,
Konu başlığı na kadar doğru bilmiyorum ama pc mdeki sessionları nasıl takip edebilirim..
Yani anlık takip edip birisi bağlandığında c# ile yazdığım bi uygulama bana nasıl uyarı verir?
Konu hakkında bi yönlendirebilir misiniz?

-
http://blogs.msdn.com/b/shawnfa/archive/2005/05/17/418891.aspx
Burada lock ve unlocku yakalayan güzel bir örnek var
bu işi yapan api şu,
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/aa383841%28v=vs.85%29.aspx
Verdiğim örnek lock ve unlocku yakalıyor ama api her türlü terminal olayını verir.
bu kısımdan istediğin eventlere karşılık gelen yerlere lock unlockdaki gibi event oluşturabilirsin
protected override void WndProc(ref Message m)
{
// check for session change notifications
if(m.Msg == SessionChangeMessage)
{
if(m.WParam.ToInt32() == SessionLockParam)
OnSessionLock();
else if(m.WParam.ToInt32() == SessionUnlockParam)
OnSessionUnlock();
}m.WParam.ToInt32() ile gelecek değerlerin listesi şunlar
CONSOLE_CONNECT = 1
CONSOLE_DISCONNECT = 2
REMOTE_CONNECT = 3
REMOTE_DISCONNECT = 4
SESSION_LOGON = 5
SESSION_LOGOFF = 6
SESSION_LOCK = 7
SESSION_UNLOCK = 8
SESSION_REMOTE_CONTROL = 9
adam sadece lock ve unlocku yakalamis sen digerlerini yakalayacan -
Eyv üstad. Uygulayayım Dönüş yapıcam..
-
Bu arada NotifyForThisSession diye bir parametre var orda onu NOTIFY_FOR_ALL_SESSIONS yada 1 yapmayı denemende fayda var.
Yoksa diğer sessionların login logoutlarını alamayabilirsin
-
çok profesyonel değilsen fazla uğraşmana gerek yok.
şöyleki:
çalıştırıldığında sana mail atan yada dbye log yazan bir masaüstü program yaz ve schedule task'a yeni bir görev ekle.
Trigger's lardan "At Log On" seç. birisi her session aldığında ister mail atarsın ister log tutarsın. bir captura aldım triggers lar bayağı yeterli:

-
manglerman pratik bir çözümmüş:) lakin daha stabil ve esnek bir yapı olacağı ve farklı terminallerde kullanılacağı için merkezi bir yönetim gerekiyor. yani apilerle çözmemiz gerekiyor.. :)
ilgine bilgine teşekkürler...
-
farklı terminaller dedin ve aklıma başka birşey geldi.
inciğini cinciğini herşeyi çook rahat bir şekilde kontrol edebileceğin bir hazır yazılım var
http://www.whatsupgold.com/ cracklisi problemsiz çalışıyordu eski işyerimde.
65 tane bilgisayarda. problemsiz çalışıyordu. herhangi bir serverde bir servis hata verince bile direk listesindeki mail adreslerine mail atıyor. yada istersen program çalıştırabiliyor. ben sadece servisleri kontrol etmek için kullanıyordum ve çok verimli çalışıyordu.
sende bir bak isterse özelleştirebilirsin..
