folder Tahribat.com Forumları
linefolder C - C++
linefolder C Programlama Basit Ve Ve Veya Sorusu Acil



C Programlama Basit Ve Ve Veya Sorusu Acil

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zeybekustasi
    zeybekustasi's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Mayıs/2012
    Erkek

    Acil çünkü proje yapıyorum çabucak bitirmem lazım.

    Aşağıdaki kodda bir sıkıntı var. Adam engelli mi diye soruyorum adam e E h veya H girmezse hata mesajı yazdırmak istiyorum.

    İşin tuhaf tarafı if ve while nin içinde değişkenler && ile çalışıyor yani adam e ve E ve H ve h girmezse tekrar dön oluyor.

    Mantıklı olanı e veya E veya H veya h girmezse tekrar dön olması gerekmez mi ?

    Bence olması gereken:

    Birinci Değil İkinci Kod:

     

    engelli!='e'&& engelli!='E'&& engelli!='h' && engelli!='H'
    engelli!='e'|| engelli!='E'|| engelli!='h' &|| engelli!='H'

     

     

    do{
            fflush(stdin);
            printf("\nAlici Ortopedik Engelli midir ? (e-E-h-H) ");
            scanf("%c", &engelli);
    
            if(engelli!='e'&& engelli!='E'&& engelli!='h' && engelli!='H')
                printf("\nGecersiz Bir Karakter Girdiniz Tekrar, ");
    
    
            }while(engelli!='e'&& engelli!='E'&& engelli!='h' && engelli!='H');

     


    https://www.youtube.com/watch?v=WC3-71NKwPw
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ferriere
    ferriere's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Ekim/2012
    Erkek

    e veya E girme koşulunu kabul ediyosun l l kullan ama iki koşulu && ile bağla

    edit: e veya E ve h  veya H olmalı

    ferriere tarafından 11/Kas/13 20:34 tarihinde düzenlenmiştir
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    YekteranBaymedir
    YekteranBaymedir's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Temmuz/2009
    Homo

    türkçe düşünmeyeceksin.

    senin verdiğin veya'lı şekilde şunu düşün, adam E girmiş

    ilk koşula bakıyorum "e değilse". adam E girmişti ? yani e eşit değildir E olduğundan koşul sağlandı diğerleri ne değer alırsa alsın hata verecek.

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zeybekustasi
    zeybekustasi's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Mayıs/2012
    Erkek
    ferriere bunu yazdı

    e veya E girme koşulunu kabul ediyosun l l kullan ama iki koşulu && ile bağla

    edit: e veya E ve h  veya H olmalı

    Gene olmadı hocam yanlış girdim tekrar gir diyor.

    do{
            fflush(stdin);
            printf("\nAlici Ortopedik Engelli midir ? (e-E-h-H) ");
            scanf("%c", &engelli);
    
            if((engelli!='e'|| engelli!='E')&& ( engelli!='h' || engelli!='H'))
                printf("\nGecersiz Bir Karakter Girdiniz Tekrar, ");
            if(engelli=='e' || engelli=='E')
            {
                bulundu=1;
                engelli_say++;
            }
              
            }while((engelli!='e'|| engelli!='E')&& ( engelli!='h' || engelli!='H'));

    https://www.youtube.com/watch?v=WC3-71NKwPw
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zeybekustasi
    zeybekustasi's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Mayıs/2012
    Erkek
    Daft bunu yazdı

    türkçe düşünmeyeceksin.

    senin verdiğin veya'lı şekilde şunu düşün, adam E girmiş

    ilk koşula bakıyorum "e değilse". adam E girmişti ? yani e eşit değildir E olduğundan koşul sağlandı diğerleri ne değer alırsa alsın hata verecek.

    diyosun ki adam E girdi

    koşula bakıyor e değilse veya h değilse veya H değilse ki DEĞİL OLDUĞUNA GÖRE gidiyor hatayı veriyor.

    Yav ne mal adamım geçen yılda bunla karşılaşıp sormayıp geçmiştim. Sağolun :)


    https://www.youtube.com/watch?v=WC3-71NKwPw
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    YekteranBaymedir
    YekteranBaymedir's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Temmuz/2009
    Homo

    if engelli != e && engelli != E && engelli != h && engelli != H

    geçersiz karakter

     

    if engelli == e || engelli == E

    bulundu=1

     

    while neden dışarda ?

    şöyle düşüneceksin, ben bunlardan hiçbiri girilmezse hata verdirtecem.

    hepsi aynı anda bu koşulu sağlamak zorunda o yüzden AND kullandım.

    e veya E neden kullandım, onlardan BİRİNİ bile girmiş olsa bana yetiyo o yüzden VEYA kullandım

    veya = toplama işlemi

    ve = çarpma işlemi olarak düşün

    if e veya E (ben e girmiş olsam ) 1 + 0 = 1 yine doğru çıkıyo yani

    ve girseydim 1x0 = 0

    YekteranBaymedir tarafından 11/Kas/13 20:53 tarihinde düzenlenmiştir
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zeybekustasi
    zeybekustasi's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Mayıs/2012
    Erkek

    anlaşılmıştır.

    bir sorum daha olacak buda gene çok basit 

     

    float a;

    a=5/2 

     

    dersem sonuç 2 çıkıyor cast yaparsam(float)5/2 ancak 2.5 çıkıyor neden ?

    cast yapmadan olmuyor mu ?


    https://www.youtube.com/watch?v=WC3-71NKwPw
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ZoRKaYa
    ZoRKaYa's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Eylül/2007
    Erkek
    zeybekustasi bunu yazdı

    anlaşılmıştır.

    bir sorum daha olacak buda gene çok basit 

     

    float a;

    a=5/2 

     

    dersem sonuç 2 çıkıyor cast yaparsam(float)5/2 ancak 2.5 çıkıyor neden ?

    cast yapmadan olmuyor mu ?

    çünkü 5 bir integer'dır 2 de bir integer'dır. dolayısıyla integer / integer yapıyosun. olay şu sen 5/2 'den 2 buluyosun sonra onu 2.0 'a cast edip a'ya eşitliyorsun. 

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Fatih54
    Fatih54's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Ağustos/2012
    Erkek
    digerleri cevapi vermis.
    Fflush stdin ve scanf komutlarini asla kullanma.
Toplam Hit: 2166 Toplam Mesaj: 9