C# Seri Port - Grafik LCD İmleç Sorunu
-
Seri porttan harfleri yazdırıyorum temizleme yaptıktan sonra imleci başa getirmek istiyorum. Tekrar yazmaya kalktığımda kaldığı yerden yazıyo ben baştan başlasın tekrar istiyorum. Bunu nasıl yapabiliriz?
-
Hiçbişey anlamadım :| bikaç fikir yürüttüm anlamak için ama aklıma gelen şeylerinde çözümünü araştırmam lazım...konuyu takipteyim.
edit: http://social.msdn.microsoft.com/forums/en-US/netfxnetcom/thread/25e5c86c-5b8f-41a2-a05a-22d7d03af540 şurda bi muhabbetler bi tartışmalar dönüyor belki işe yarar bişey vardır.
-
şimdi hacı
Grafik LCD
------------------------------
AAAAAAAAAAAAA
-------------------------------
yazdırıyorum
boş buffer attırarak temizliyorum. kaldığı yerden devam ediyo mesela
------------------------------
AAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
-------------------------------
gibi
ben istiyorum ki temizlenince başa gelsin
--------------------------------
AAAAAAAAAAAAA
---------------------------------
-
WALLACEs bunu yazdı:
-----------------------------şimdi hacı
Grafik LCD
------------------------------
AAAAAAAAAAAAA
-------------------------------
yazdırıyorum
boş buffer attırarak temizliyorum. kaldığı yerden devam ediyo mesela
------------------------------
AAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
-------------------------------
gibi
ben istiyorum ki temizlenince başa gelsin
--------------------------------
AAAAAAAAAAAAA
---------------------------------
-----------------------------Şimdi baktımda seri portlar devrelerle uraşırken kullanılıyormuş port kütüphanesi falan...daha önce hiç elektronik devrelerle uraşmadım o yüzden yardımım dokunmaz,ama konu yukarda dursunda bikaç bişey öğrenirim belki :)
-
Hocam konu zıplayacak ama belki sorunu tekrar yaşayan olur diye yazıyorum.
kralsam tarafından 09/Kas/12 00:14 tarihinde düzenlenmiştir
Bu tip işlemler için mikroişlemci kısmında pcden gönderdiğin kontrol dataları eklemen yararına olur. Bu sayede boşlukla silmek yerine komutla silip sıfırdan yazabilirsin. -
Mutlaka vardır imleci başa alma komutu pic tarafında olmalı. En güzeli her sefeinde silip baştan yazdırman olacak. Yazı yazdığında 1ekanı temizle, 2imleci başa al, 3yazdır. böyle daha güzel olur kanaatindeyim
-
ccs c dei glcd kütüphanesindeki silme komutu glc_init(ON); dur. eğer yazı yazdırmak istiyrsan fnksiynun prototipi glcd_text57(x,y,textptr,size,color); şeklindedir. tabii pic kullanmak şarttır. bunu pic kullanmadan da yapabilirsin. kullandığının grafik lcd sinin dökümantasyonuna bak, hangi pinlerine hangi değerleri verirsen ekranı siler bunu bulman gerekir.
