Cisco Ve Microsoft Sertifikaları
-
arkadaşlar cisco ve microsoft sertifikaları için ne dersiniz.hagisi yada hagileri , ccna,mcse yada diğerleri iş acısından faydali olur.
-
AD sertifikası al bence.Ben aldım iş konusunda inanılmaz derecede faydalı oluyor.
-
MCSE derim.....
-
bende MCSE derim..
-
Sertifikaları alırsın ve sadece almış olursun :)
Mct var birsürü tanıdık.. (microsoft certificate trainer-yani microsoft eğitmeni msce eğitimleri veren kişiler) ayda 600 civarı msce mezun oluyor türkiyede.. mezun olan msce ler gereksinimin cok cok üstünde.. Millet alıyor paso msce sertifikasını ama sadece alıyorlar işte...
-
fearlessalien bunu yazdı:
AD sertifikası al bence.Ben aldım iş konusunda inanılmaz derecede faydalı oluyor.
o nedir birader -
MCSE kullanmasını bilmek gerekir...sonuçta özel sertifkia al git pc oparatörlüğü için işi bilirsin ekmek var
-
mcse ile cisco arasında cok fark var;
Mcse de Server 2003 kurmayı (ne varsa kurmakta) kullanmayı öğrenirsin. Ciscoya göre kolaydır.
Cisco : Routerlar, IP telefon, Güvenlik duvarları, bilgisayar ağlarıyla ilgili çok şeyi kapsar ve biraz kastırır.
Bu arada her ikisininde sertifika sınavları ingilizcedir.
-
ben hem mcse hem ccna kursuna gittim.
bu senin tamamen ne olmak istediğine bağlı. cisco ile mcrosoft çok farklı şeyler. birbirlerini tamamlarlar belki ama. çok farklı. cisco router switch denen aletlerin kurulumu konfigurasyonu ile uğraşır. yani networkun internetin altyapısı ile. microsft da networkun ta kendisi ile uğraşır. yani serverlar pc ler falan.
burda önemli olan servere a.d. (active directory) yi kurmak değil. next next der kurarsın. ama sorun çözmeyi bilmek gerek. iyi bir sistem uzmanı olmak istiyorsan kaba tahminle bi 10 - 15 bin sayfa okuman gerekir.
iyi bir cisco cu olmak istersen eğer 80 - 100 bin sayfa falan okuman gerekir. ama bu işin tepesine erdiğin zamanda ayda 80 - 100 bin doları alırsın. mcse de o kadar alamazsın tabi ki. şu an dünyada bildiğim kadarıyla 700 civarında cisco mühendisi var. şöle tüm sertifikaları almış. her şeyiyle bilen.
gayri bu bilgilerden sonra kararı sen ver.
