

Çocuklarınız İçin Müzik Eğitimi
-
evet arkadaşlar bir çoğunuz biliyor konservatuvar okuyorum kompozisyon ve şeflik okumaktayım ve bir makale gibi bilgilendirme amaçlı bir yazı hazırlamak istedim tahribat için :) Ben ilk okul 7'ye gidiyordum tahribatla tanıştım . tahribatla büyüdüm sonuç olarak sırf ben büyümedim tahribatta büyüdü tahribataki abilerimizde evlendi çocuk sahibi oldular. Sonuç olarak bu abilerimiz çocuklarını hobi olarak müzikle ilgilendirebilir. Konuyu baya derin ince ayrıntısına kadar sentezleyip anlatıcam ki iyice sindiriniz ve anlayınız bilgilenmiş olunuz.Ayrıca daha baba olmamış kişilerde okumalı diye düşünüyorum ki ileride bu konuda kültürü artsın.
ilk olarak klasik müzik müziğin en temel yapısınıdır klasik müzik olmasaydı bugün hiç biriniz arabeskte dinliyor olamazdınız pop müzikte. Çünki müziğin tüm yapısı klasik müziğin tonal , armonik , konturpuantal yapısıyla oluştu ve bunlar sentezlenip türk müziğideki makamlar ve unsurlar oluştu. zaten pop müzik tam anlamıyla klasik müzik armonisi kullanır sadece daha basit düşünün sırf 1.derece ve 5.dereceler kullanılıp arda arda dizilir . o nedenle klasik müzik çok önemlidir. pop müzik çocuğunuzun kulağını geliştirmez ama bir klasik müzik çocuğunuzun kulağını geliştiri.
İlk olarak Çocuk ve Müzik ilişkisini inceleyelim
Sizlere saçma gelebilir ama müzik,varoluşun temel olgularından biridir arkadaşlar. İnsan kendisini anlatabilmek , istek ve şikayetlerini iletebilmek ve ruhi ihtiyaçlarını giderebilmek için sese ihtiyaç duyar . Fark olarak insan bazı seslerden hoşlanır bazı seslerden nefret eder. Sesin bellirli bir ritim ve tondaki ahenkli ifadesi olan müzik , insanların duymak istedikleri seslerden oluşur. Tabi günümüzde çok daha farklı konumlara gelmiş durumda müzik artık sırf halk için yapılmamakta ki eminim bir çoğunuzun dinlese nefret edeceği müzik türleri var Atonal ve deneysel müzikler bunlar normal halk için bestelenmekten ziyade müziğin akademik tarafı ve felsefik tarafı için bestelenir.
Çocuk ve müzik konumuza dönmek gerekirse Çocukların müzikle ilişkişi Eflatun'un bir sözü ile açıklayayım size ve bende çok severim bu sözü Müzik terbiyenin esaslı vasıtasıdır. Müzik bir eğlence aracı değil , güzellik , iyilik ve eğitim aracıdır. sözü müziğin eğitimdeki yerini açıklamaktadır. Çocuğunuz daha anne karnında seslerden etkilenmeye başlar hatta bu zaman diliminde duyduğu sesler onun kişiliğinin oluşmasında ve yaşam tarzını belirlemesinde önemli yer işgal eder. Kendimden örnek vermek gerekirsek daha annem hamileyken bana sürekli bach , vivaldi , mozart , beethoven , Mendelssohn , verdi , haydn, handel gibi önemli isimleri dinletirmiş hatta doğduğumda ilk banyamu mozart symphony no 40 ile yapmışım ki sürekli yatarken bile klasik müzik dinlermişim ki bundan dolayıdır müzik kulağım konservatuvardaki çoğu kişiden kat kat iyi :).
Açıkcası sizde hamilelikten itibaren bu tür etkinlikler ile çocuğunuzun daha sakin ve daha gelişmiş bir müzik kulağına sahip olmasını sağlayabilirsiniz.
Şimdi gelelim yetenek konusunu incelemeye
Müzikte yetenek
- Müziksel işitme türler
Müziksel işitme (Türkiyede kulak derler ) müziksel olarak duyulan sesleri algılama , tanımlama , ayırt etme , çözümleme davranışlarını içerir. Bu yetenek kendi arasında gruplara ayrılır- Bölgesel (yaklaşık) İşitme:
Müziksel seslerin yükseklik özelliklerini bölgesel (kalın-ince) olarak tanımlayabilme yeteneğidir. duyulan ses bulunduğu alana göre yaklaşık olarak algılanabilir. Bu müziksel işitmenin en alt düzeyidir. az kulak var yani :D
2. Bağıl göreceli işitme:
Müziksel seslerin bilinen başka bir sesle karşılaştırılarak tanıma ayırt etme yeteneğidir. şöyle hayal edin piyanoya arkanız dönük size ilk olarak la notasının duyuruyorum ve siz onun la notasının sesi olduğunu biliyorsunuz ve daha sonra başka bir nota basıyorum sizden bastığım notanın ne olduğunu duyarak bilmenizi istiyorum . Konservatuvarlarda kulak eğitimi derslerinde dikteler bu şekilde yazdırılır.
3. Mutlak (absulüt) işitme :
işte bu işitme türü doğuştan varsa vardır yoksa yoktur bütün seslere aşırı duyarlıdır. kapı gıcırtısından tutun ayak adımından çıkan sese kadar doğadaki her sesi hiç bir ses referans almadan bilirler ve normal müzik kulağı olan kişiden farklı olarak inanılmaz müzikal hafızaları vardır 10 dk lik bir eseri 1 kere dinletin herşeyinin notasıyla size döker. mesela bende öyle bir hal aldıki sinir bozucu olabiliyor bazen konsere gittiniz orkestradaki 100 keman içinden 1 tanesinin bile pis çaldığını duyabilirsiniz.
4.monoton işitme:
avrupada ve abd gibi yerlerde tone deafness denir yani hiç bir şekil kulak yok bunda :D piyanodan ses basarsın kendi sesiyle tekrar etmesini istersin yapamaz ama işin kötü tarafı yaptığını sanır ama yanlış nota verir yanlışınıda farketmez.
Çocuğunuzda kulak varmı : benim önerim özel ders veren kişilere sormayın kulak olmasa bile var derler sebebi ise ders verebilsin ki para kazansın o cocugu derste oyalar gecer parasını alır. tanıdık birileri varsa ona test ettirin yada yakınlarda konservatuvara götürüm rica edip baktırınız.
piyano eğitimine değinicem:
Piyano eğitimi cok idealdir cocuğunuzun matematiksel hafızasını , genel hafızasını , kordinasyonlarını aşırı güçlendirdiği kanıtlanmıştır. o nedenle illa piayano eğitimi değil müzik eğitimi aldırmanızı öneririm ritimleri notadan okumak seviye ilerledikce 3lemeler 9lamalar girdikce matematik zekası gerektirir ve matemaktiksel zekasını geliştirir.Günümüzde en önemlisi ise Teknolojiden bir nebze olsada uzak tutup daha sağlıklı işler yaptırmış olursunuz.
Yazım bu kadar imla hatalarım olabilir kusura bakmayın umarım yararlı olmuştur siz her türlü merak ettiğiniz soruları sorunuz ben akşama cevaplarım bir kaç saat forumda olmucam :)
iyi akşamüstleri dilerim .
yazının her noktası bana aittir : Arkın Fescioğlu
-
"Günümüzde en önemlisi ise Teknolojiden bir nebze olsada uzak tutup daha sağlıklı işler yaptırmış olursunuz."
Lafına çelişkili olarak bir öneride bulunucam hocam. Eğitime meraklıysan, kendine güveniyorsan bir youtube kanalı aç ve eğitim videoları çekip yükle. Hem daha geniş bir çevreye ulaşmış olursun hem youtube kanalın tutulursa güzel paralar kazanabilirsin.
Ücretsiz eğitim (ki özellikle memur anne babalar için bu çok iyi birşey herkes çocuğuna özel öğretmen tutamıyor) + youtube reklam geliri.
-
DadasAdam bunu yazdı
"Günümüzde en önemlisi ise Teknolojiden bir nebze olsada uzak tutup daha sağlıklı işler yaptırmış olursunuz."
Lafına çelişkili olarak bir öneride bulunucam hocam. Eğitime meraklıysan, kendine güveniyorsan bir youtube kanalı aç ve eğitim videoları çekip yükle. Hem daha geniş bir çevreye ulaşmış olursun hem youtube kanalın tutulursa güzel paralar kazanabilirsin.
Ücretsiz eğitim (ki özellikle memur anne babalar için bu çok iyi birşey herkes çocuğuna özel öğretmen tutamıyor) + youtube reklam geliri.
Burdaki celiskiyi diyorsan ben 7 yasimdan beri muzik egitmi aliyorum
bazi seyler oturdu yerine teknoloji zarar vermez ama
evet zamaninda yaptim
hata teknolojiye cok kaptirdim
ama onunda faydasi oldu asp php ogrendim ve dedigini proje olarak yapicam hayirlisiyla ama bu aralar bir ton yarirmadir yurtdisidir falan yogunum bugum buldum
firsat yazayim dedim ama en kisa zamanda ayarlicam
-
Bırakın çocuklar istediği müziği dinlesin
-
arkinfes bunu yazdıDadasAdam bunu yazdı
"Günümüzde en önemlisi ise Teknolojiden bir nebze olsada uzak tutup daha sağlıklı işler yaptırmış olursunuz."
Lafına çelişkili olarak bir öneride bulunucam hocam. Eğitime meraklıysan, kendine güveniyorsan bir youtube kanalı aç ve eğitim videoları çekip yükle. Hem daha geniş bir çevreye ulaşmış olursun hem youtube kanalın tutulursa güzel paralar kazanabilirsin.
Ücretsiz eğitim (ki özellikle memur anne babalar için bu çok iyi birşey herkes çocuğuna özel öğretmen tutamıyor) + youtube reklam geliri.
Burdaki celiskiyi diyorsan ben 7 yasimdan beri muzik egitmi aliyorum
bazi seyler oturdu yerine teknoloji zarar vermez ama
evet zamaninda yaptim
hata teknolojiye cok kaptirdim
ama onunda faydasi oldu asp php ogrendim ve dedigini proje olarak yapicam hayirlisiyla ama bu aralar bir ton yarirmadir yurtdisidir falan yogunum bugum buldum
firsat yazayim dedim ama en kisa zamanda ayarlicam
Yanlış anladın hocam hani sen teknolojiden uzak tutalım diyorsun ya, benim önerim o cümlenle biraz çelişiyor ama bir yerden sonra mecbursun teknolojiye. En basitinden video çekeceksen sonu yine teknolojiye çıkıyor anlatmak istediğim buydu :)
Youtube işini düşün derim süper birşey olur.
Bir de bence çocukları özgür bırakmalıyız. Teknoloji adama zarar vermez. Ben de 10 yaşımdan beri bilgisayarla beraber yaşıyorum ne gözlerim bozuldu (hani hep söylerler ya gözlerin bozulur oğlum/kızım çok bakma diye) ne de sosyal ilişkilerim zedelendi :)
Teknolojiyi doğru kullanmayı, gerçek hayatla teknolojiyi birbirine karıştırmamayı vb anlatan eğitimler olsa okullarda güzel olurdu.
-
@arkinfes
Hocam , 20 li yaşların başında piyano öğrenmeye başlasak sonuç alabilir miyiz ? :D
-
Orta okul yillarimda müzik hocalarim san egitimi almam konusunda israr ediyodu. Hatta hocalar telli calgilari ses tonumla akort ediyodu. Tabi ailem onemsemeyince kaybolup gitti ergenlik sesimiz.