Cross Kablo Ve Veri Transferi
-
elimde bir kablo var üzerinde data cable cat.5 UTP 26AWG 4PAIRS AWM PVC 75C' EIA/TIA
yazıyor
internette araştırdıklerıma göre bu cross kablo
ben 2 laptopu birbirine bağladım veri aktarmak için.fakat saniyede 11-15mb lik bir hızla veri gönderiyordu
bu hız normal mi değil ise daha hızlı veri nasıl transfer edebilirim
2 bilgisayar da asus ve win7 ultimate işletim sistemine sahip
elimdeki kablo bu
http://www.bablotech.com/wp-content/uploads/2008/12/crossovercable.gif
renk dizilimi de bu şekilde
http://www.patraswireless.net/tutorial/basic%20tutorial/tut-equipemt/cable_utp_clip_image003.gif
-
bu işlerden anlayan birileri vardır mutlaka
-
Normalde 2 bilgisayarı birbirine bağlarken cros kablo kullanman gerekir. Günümüzdeki cihazlar bilgisayarlar swichler olsun bu işi otomatik olarak yapıyorlar kablonun diğer ucunda bağlı cihazı algılayıp crosmu düzmü bağlanacağını kendileri otomatik olarak anahtarlıyor yani senin veri transer hızında bi problem yoktur bence yavaş kopyalama hızı senin kopyalama yaptığın dosyanın çok küçük parçalardan oluştuğundandır.
-
Ethernet kartlarının ikisi de gigabit değilse aktarım hızı normal. 11*8=88 Mb (Megabit). Gigabit olmayan ethernetler 100 Mb (megabit) zaten.
Ek bilgi: Mb ile MB aynı şey değildir. b küçük olursa bit büyük olursa byte olarak okunur.
-
hocam işine yararmı bilmem ama daha evvel şöyle bir bilgi paylaşmıştım burdan bakabilirsin.
