Css Problemim

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    31 yaşında emekli
    ajan1111
    ajan1111's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Ağustos/2005
    Erkek

    öncelikle şunu söyleyeyim. css'ye yeni başladım. google babam sayesinde bişiler öğrendim. yalnız bir yerde tıkandım (: şöyleki;

    mesela;

    layer'in içine table koydum. table'de son 10 konuyu listeletiyorum. ekranda 10 konuyu listeliyor, ordaki konuma göre başka bi layer ekleyip yine içine table koyup son yorumları listeletiyordum. bunu dw'de kendim koyuyordum. şimdi siteme css ekleyince; linklerin fontunu mesela 11 yaptığım zaman table küçülüyor ve altındaki yorumlarla arasındaki mesafe açılıyor. ben bunu css ile nasıl kontrol edebilirim?

    yani linklerin fontunu 14 yapınca 10 konuyu listelicek, hemen altından 10 yorum. fontu 10 yapınca 10 konu listelicek hemen altına 10 yorum.

    #Layer15 {
     position:absolute;
     width:200px;
     height:115px;
     z-index:8;
     left: 794px;
     top: 192px;

    #Layer16 {
     position:absolute;
     width:200px;
     height:115px;
     z-index:9;
     left: 794px;
     top: 412px;
    }

    zannedersem burlardaki top değerleriyle oynamam gerekiyor. ama fonta göre değerleri nasıl belirleyecem? ve bu layer'lerin içine nasıl import edecem?

    yada sorunumu başka türlü çözebilir miyim? nasıl?


    Kayalardan kayarım yoktur benim ayarım (;
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SyspioniC
    SyspioniC's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Eylül/2007
    Erkek

    sorunun cevabını bilmıyom ama cok güzel bi css kitabı biliyom :)

    http://www.fatihhayrioglu.com/?page_id=461

     

     

    CSSe%20başlangıç

     

     


    "Derviş Yunus bu sözü eğri büğrü söyleme, Seni sorguya çeker bir Molla Kasım gelir."
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    31 yaşında emekli
    ajan1111
    ajan1111's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Ağustos/2005
    Erkek
    bu adamın çoğu sayfası açık durumda şuan zaten (:

    Kayalardan kayarım yoktur benim ayarım (;
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ★★★★★
    Genki
    Genki's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Ağustos/2005
    Erkek

    bişi anlamadım :S yaptıgın sayfayı yollarsan belki yardımcı olabilirim

     

    edit: bizim sümüklü spy-cx5 bile divlerle uraşıo artık sen nie tablolarla kasıon ki :) 

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    morportakal
    morportakal's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ocak/2006
    Erkek
    bahsi geçen kodların fontlarla ilişkisi nedir

    bassinyourface
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    31 yaşında emekli
    ajan1111
    ajan1111's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Ağustos/2005
    Erkek

    arkadaşlar neyse bu sorunu çözdüm ben. şimdi de başka bişeye takıldım.

    mesela:

     <table width="200" border="9">

    tablonun border'i 9. ana sayfamda birden çok table var. ben hepsine border="9" yazmak yerine;

    bunu .css dosyasına bağlayıp, ordan hepsini kontrol edemez miyim?

    yapılabiliyorsa nasıl olur?


    Kayalardan kayarım yoktur benim ayarım (;
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Fikret
    Fikret's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ekim/2007
    Erkek
    ajan1111 bunu yazdı:
    -----------------------------

    arkadaşlar neyse bu sorunu çözdüm ben. şimdi de başka bişeye takıldım.

    mesela:

    tablonun border'i 9. ana sayfamda birden çok table var. ben hepsine border="9" yazmak yerine;

    bunu .css dosyasına bağlayıp, ordan hepsini kontrol edemez miyim?

    yapılabiliyorsa nasıl olur?


    -----------------------------

    class tanımlıcaksın, border=9 deilde class = sinif yazıcaksın. kısa yoldan sölemek gerekirse kodlarla urasmadan yapabilirsin.

    dw da harici css tanımlarsın özelliklerini girersin, tablonu da bu css e baglarsın :) 


    screw you guys! i"m goin" hoooome!
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    31 yaşında emekli
    ajan1111
    ajan1111's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Ağustos/2005
    Erkek

    iyide bende senin dediklerini söyledim. nası yapılacağını bilmiyorum. nereye ne yazacam? class nasıl tanımlayacam? harici css nasıl tanımlayacam. özellikler neler?

    çok bişey mi istiyorum?


    Kayalardan kayarım yoktur benim ayarım (;
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    snnyk
    snnyk's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Mayıs/2007
    Erkek
    <style type="text/css">
    <!--
    .style1 {border: 1px}
    -->
    </style>

    <br>
    <table width="183" height="118"  id="snnyk" class="style1">
    </table>

    basit bişey ajanım yukarıda  tanımlıyosın
    aşağıda tablo özelliklerinin içerisine Class="stil ismini" yazıyosun..

    dw kullanıyorsan kolayca halledersin..

    snnyk.com - code is poetry all that i know...
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    31 yaşında emekli
    ajan1111
    ajan1111's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Ağustos/2005
    Erkek

    ama ben hala yapamamaktayım.

    edit: yaptım amk

    table,tr,td{
      border-width:5px;
    }

     

    .css sayfasına yazılar 3 satır kod


    Kayalardan kayarım yoktur benim ayarım (;
Toplam Hit: 2302 Toplam Mesaj: 10