Delphi Hakkında

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HighNitro
    HighNitro's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Ağustos/2005
    Erkek

    mrb arkdaşlar.. sağlık sorunları sebebiyle üniversitede 1.dönemi dondurdum 2. dönem devm ediorm şu an bu arada pc programlama 2.sınıftaym.. 1.dönem delphi ve görsel programlama (görselde delphi) dersleri başladı ama ben gidemedim tabi :( şimdi 2.dönemde direk ortadan girdim delphiye hoca sınıfı delphi temel bilgisi varsayarak devam edior.. Benim alışmam zor olacak ama kafama takılan şeyler var onlar hakkında önerilerinizi bekliyorum..

     Şimdi ben web tasarıma daha ağırlık verdim ve hoca delphide asp php .net yazabilrsn dedi mysql feln öğrenebilrsn..

    ve internet programcılığı dersimz var ondada php ye başlıoruz ama sadece giriş seviyesi olarak.. şimdi ben delphide web'e mi ağırlık versem ? yoksa normal pc programlama ya mı? daha bi poh bilmiorm ama liseden vb görmüşlüğm olduğu için ve azbuçuk pascal bildiğim içn yabancı gelmedi.. Yoksa sadece sınavları geçecek kadar delphiye ağırlık versemde asıl int. programcılığı dersinde php mi kassam.. ve direk ortadan girdiğm içn delphiye acil olark temel öğrenmem gereken şeyler nelerdir sizce tavsiyeleriniz bekliorm.. hoca bana baya bi döküman vs verdi.. ama bir an önce bişeylere karar verip bir yol çizmem lazım kendime.. şimdi piyasada pc programcısı ve programları çok olduğundan dolayı web programcılığı daha çok kafama yatıyor..  Mesela delphiye şimdi başlasam örnek bi teknik servis takip, stok bv tarzı basit programları kaç ay sonra yazmaya başlayabilirm.. mantığını en kolay nasıl kaparım yada web'e devam mı etsem :/

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HighNitro
    HighNitro's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Ağustos/2005
    Erkek
    Yokmu yol gösterecek biri yaw :(
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    dodobig
    dodobig's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Temmuz/2007
    Erkek
    valla delphide yardımcı olacak eleman çok aslında C olsaydı heertürlü (e book vs) yardımcı olurdum. istediğin kaynaksa elimde bi iki tane var basit gibi örnek kod da var.istersen upload ediyim.

    www.atsizcilar.com
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ~$
    ComputerWolf
    ComputerWolf's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 26/Mart/2003
    Erkek
    Hoca para kariyer.net e girip aranan elemanlara bakabilirsin.Delphi yazilim dunyasinin bel kemigini olusturur her zaman icin yeri ayridir.Sen illa delphi ogrenecegim diyorsan ogrenebilirsin.Ama daha gunceli yakalamk icin C# ogrenebilirsin.Web isine falan gelince ilerde para kazanmak istiyorsan microsoft teknolojilerine her zaman oncelik vereceksin.MSSQL-ASP, ozellikle .NET konusu.Simdi sen ne yapacaksin kullanici dostu syntax i olan delphi ile basla ulan demekki gorsel programlama-object oriented(nesneye dayali...) programalam buymus gibi mantigi kavrayacaksin. IDE kullanmayi ogreneceksin...vs vs .Sonra proje isi kodlama olarak zor bir is degil.Sadece organizasyonu iyi yapacaksin taslari yerli yerine oturtacaksin...Kucuk dilimler halinde mideye indireceksin..Modul modul...oturup 2ayda ogrenirsin demiyorum ama bu ogrenmeyi ne kadar istedigine bagli olarakta degisir.Soru sormaktan cekinme foruma konu ac...yani ulan buda sorulurmu deme... butona tiklayacagim ve program kapansin ama kapanirken hoscakal desin bunu nasil yaparim gibi sorulari kucumseme sor cekinme...Bizlerde anamizin karninda ogrenmedik sora sora tecrubelerden yararlana yararlana ogrendir...Ayrica su webmasterlik konusuna gelince ortada elini kolunu sallayan adam webmaster olmus...yani cok kalitesiz adamlar cok iyi yerlerde calisiyor onun icin piyasa baltalaniyor onun yerine masaustu uygulamalari vs gelistirebilirsin...yani uzun hikaye...

    Hep denedin. Hep yenildin. Olsun yine dene , yine yenil ama daha iyi yenil !
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HighNitro
    HighNitro's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Ağustos/2005
    Erkek
    abü c# bende isitorm ama pascaldan sonra direk geçilirmi ona.. birde okulda delphi işlendiğinden dolayı bir nevi mecburum delphiye o yani.. bide bu delphiye harbi önem verip böle düzgün kasarsam en basitinden mesela bi teknik servis takip programı feln o tarz programları ne kadar sonra yapmaya başlayabilirm yani kaç ay yada yıl sonra..
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cxa1191s
    cxa1191s's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Mart/2007
    Erkek
    PC programlamayı seç bence.  Eğer hızlı gitmek istersen .NET üzerine yoğunlaşabilirsin zira .NET hepten kolaylaştırdı işi.

    Ahanda adresim www.bdy.gen.tr
Toplam Hit: 2766 Toplam Mesaj: 6