Dizüstü Batarya Kulanımı
-
Bir ara forumda gormustum ama aradım bulamadım bırı guzel bı sekılde acıklamıstı hatırlıyorum ama o zmn lazım degıl dıye pek dıkat etmemıstım...
su anda lazımda bir link yada tekrardan acıklamak ısteyen bir murıd varsa iyi olur :)
-
notebook tamiri ile uğraşan ve bu işten ekmek yiyen biri olarak :)
yeni aldığın pili kesinlikle 15 saat üzerinde şarj etmen gerekli kullanmaya başlamadan evvel.
ilk şarjdan sonra pili %5 lere kadar bitirip uzun süreli bir şarj daha yapmanı ve bunu ayda 1 mutlaka tekrarlamanı tavsiye ederim
tabi batarya ömrünün uzaması için pil takılıyken adaptörle uzun süreli kullanımlardan kaçınmalısın.
elinde bitmiş bi batarya varsa iyice sarıp sarmalayıp (su,nem geçirmeyecek şekilde) buzluğa salla :)
-
amele_2 bunu yazdı:
-----------------------------
notebook tamiri ile uğraşan ve bu işten ekmek yiyen biri olarak :)
yeni aldığın pili kesinlikle 15 saat üzerinde şarj etmen gerekli kullanmaya başlamadan evvel.
ilk şarjdan sonra pili %5 lere kadar bitirip uzun süreli bir şarj daha yapmanı ve bunu ayda 1 mutlaka tekrarlamanı tavsiye ederim
tabi batarya ömrünün uzaması için pil takılıyken adaptörle uzun süreli kullanımlardan kaçınmalısın.
elinde bitmiş bi batarya varsa iyice sarıp sarmalayıp (su,nem geçirmeyecek şekilde) buzluğa salla :)
-----------------------------yaw hacı tuh ben 8 saat sarzda durdurdum...
şimdi yanlıs anlamadıysam ayda bir bataryayı uzun surelı sarza tak dıyorsun ...
bide adaptor takılıyken pılı kullanmayımda pılı bılgısayardan cıkarırken tam dolu olması veya tam bos olması vs... gıbı bır sart varmı bataryayı cıkardıgın &20-20 sarzı olsun demıslerdı sanırım...
-
şöyle ayda bir uzun süreli şarj yaptıktan sonra bu sarjı %5 lere düşene kadar kullanıyorsun. sonra uzun süreli bir şarj daha yapıyorsun.
bataryaların uzun süreli kullanılmayacağı durumlarda eskiden %15-20 gibi bir şarj oranı tavsiye ediliyordu ancak toshiba firmasının yeni notebooklarını tam anlamıyla 0 pillerle göndermesi beni kıllandırdı.
benim tavsiyem uzun süreli beklemelerden kaçınmak. beklenecekse bile ayda bir dahi olsa şarj-deşarj yapmak :)
tüm müşterilerime de aynı tavsiyelerde bulunuyorum. daha bi cevap veren olmadı :D
-
amele_2 bunu yazdı:
-----------------------------
şöyle ayda bir uzun süreli şarj yaptıktan sonra bu sarjı %5 lere düşene kadar kullanıyorsun. sonra uzun süreli bir şarj daha yapıyorsun.
bataryaların uzun süreli kullanılmayacağı durumlarda eskiden %15-20 gibi bir şarj oranı tavsiye ediliyordu ancak toshiba firmasının yeni notebooklarını tam anlamıyla 0 pillerle göndermesi beni kıllandırdı.
benim tavsiyem uzun süreli beklemelerden kaçınmak. beklenecekse bile ayda bir dahi olsa şarj-deşarj yapmak :)
tüm müşterilerime de aynı tavsiyelerde bulunuyorum. daha bi cevap veren olmadı :D
-----------------------------tamam tavsıyeler ıcın sagolasıın hacı..
