Doğalgaz Şofbeni Önerir Misiniz Bana?(Hermetik Olacakmış)
-
Merhabalar(e-posta yazar gibi oldu ama),ıspartada yaşıyorum ve bu yıl doğalgaz(ık) alıyoruz.Birkaç güne kadar gazı verirler.Isınma merkezi oldu(kalorifer peteklerine ısı pay ölçer diye elektronik bi cihaz taktılar) fakat banyo ve mutfak sıcak suyu için herkes kendisi şofben alacak.Gazla uğraşan firma örnek olarak iki adet şofbeni apartman girişine koymuş,birisi DAXOM(oldukça ince kibar bişey),diğeri de TERMODİNAMİK(bir de bunlara 600-700tl fiyat çekti adamlar).İnternette bu ikisine biraz baktım,daxom hakkında doğru dürüst bir şikayet göremedim,termodinamik hiç sormayın her yer şikayet,hatta şikayetvar.com kavga gürültü kopmuş:)
Öncelikle sizler hangi şofbeni ne kadar süreden beri kullanıyorsunuz?Hiç arıza yaptı mı,servis olayı nasıl,garanti ile ilgili sorunlar yaşandı mı,tanıdıklarınızdan bu konuda sıkıntısı olan oldu mu ve olduysa onlarınkinin markası nedir?
Öneri bekliyorum sizden(daha doğrusu ailece hepimizi ilgilendiren bir konu).Bir de unutmadan hem bu şofbenler kibar yapılı olsun(kimisi kalorifer kazanı gibi)ayrıca cihaz HERMETİK denilen,havayı dışarıdan alan ve dışarıya veren tipten olacak.Bir de ucuz olacağını düşündüğümüzden internetten hangi siteler üzerinden güvenle alabiliriz?
İşin doğrusu bu konular genelde orta yaş insanları ilgilendiren konular olduğundan internet ortamında da fazla bilgi bulamıyorum,ihtiyar amcalar bilgisayar kullanamadığından bu konularda fazla yazılmış çizilmiş bişey bulamıyorum.Ispartaya da doğalgaz yeni geldiğinden kimsenin bu konuda tecrübesi yok,kimseye soramıyoruz.
Cihazın kaliteli olmasını isteriz,bizde demirdöküm şofben var, fazla kullanmadığımız halde 3 kişi 1 ay bile tüp dayandıramıyoduk,içiyo mübarek.Kardeşimde bosch şofben vardı,o kadar kullanılmasına rağmen hiç tüp bitmiyodu.Yani marka da önemli,bu nedenle arçelik,beko,demirdöküm…gibi basit markalar olmasın(maalesef artık bunları basit görüyorum,kaliteden uzaklaşmaya başladılar).
Kaliteli ve ekonomik(az yakan ve ucuz) cihaz önerilerinizi bekliyorum.Buraya kadar okuyabildiyseniz hepinize çok teşekkür ederim,farkındayım uzun oldu biraz:)
-
hoca döktürmüşssün bu kadar yaziya ne gerek var tavsiye öneri için
kisa özet gecsene
-
byeren bunu yazdı:
-----------------------------
hoca döktürmüşssün bu kadar yaziya ne gerek var tavsiye öneri için
kisa özet gecsene
-----------------------------hoca başka bi forumda okudum,adam dediğin gibi kısaca sormuş ama adam bazı şeyleri belirtmediğinden öneri yerine dünya kadar soru sormuşlar,örneğin"neden şofben alıyosun,kombi al zaten fiyatları yakın,neden merkezi ısıtma yaptınız..."kimisi kullanamdğı bi markayı,sırf tanınmış olduğundan önermiş...falan filan uzayıp gidiyo,ben bir nevi önlem almış oldum doğru şıkka ulaşmak için.Kimsenin aklında soru işareti kalmasın diye...
-
Bende neden merkezi diye soracaktım.neyse yıllar içinde hepsinide denersiniz sonunda Isparta da doğalgaz ile yeni tanışan bir kent.Yıllar önce İstanbul da Bakırköy de kalmıştım okul yılları filan bir şirkette çalışmıştım.doğalgaz şirketi.vatandaşın doğalgaz seçimlerinde satış servis hizmeti veriyorduk.Bakırköy,yeşilköy,yeşilyurt,florya,menekşe,ataköy faaliyet alanlarıydı.kombi şofben vs ana ürünlerdi.ekiplerimiz vardı evlere bu hizmeti ulaştıran ve kalıplaşmış uzman usta ve yardımcılar ile.Alman vailant kombi ve şofbenleri bir numaraydı o zamanlar şimdi fuarlara denk geliyorum forumlara bakıyorum hala bireysel ısıtma işinde bir numara.kendilerininde benzer sloganları vardı.ama her şeyden önce aşırı sağlamdılar.aslında tüm almanlar bu alanda dünyanın başını çekiyorlar.Isparta da bile olsa eminim valiant bulmanız mümkündür.şiddetle almanı öneririm.bunun yanında Buderus,Viesmann,Auer,Bosch vs hepsini güvenle alabilirsin.şofbenlerin hermetik olanlarına dikkat etmelisin almanlar işin uzmanı ama uzman birine montajı yaptırman uzun yıllar hatta bakımlı kontrollü kullandığında ömür boyu kullanırsın.
aldığın ya da önerilen ürünlerden emitasyon olanlara dikkat et.orjinal bu işi yapan ürünlere yönel.
-
Teşekkür ederim hocam sağolasın.Aslında biz de ısınma işinde kişisel olmasından yana idik ama kimilerinin götü yemedi,ısınamayız muhabbeti yaptı.Bizim ise sorunumuz apartmanda bazı yüzsüz adamların olması,o yüzsüzler genelde pek kömür parası ödemediler,yöneticiler de haklı olarak komşu ile bozuşmayalım hesabı üzerine gitmediler,avukata icraya vermediler.Gerçi eninde sonunda ödeniyor ama kömürde pek sıkıntı çıkmaz.Fakat aynısı doğalgazda olmaz diye düşünüyoruz,fatura ödenemediği anda keserler,kesme açma parası,ceza ot kök,biz de bu yüzden kişisel olsun dedik,herkes kendisi yaksın,ödemeyen kendisi donsun hesabı...ama istediğimiz gibi olmadı,çoğunluk merkezi istedi.sadece mutfakta şofben ve ocak olarak alabildik.
***********
hocam ayrıca internetten alsak ürünün orijinal olup olmadığını anlayabilir miyiz?Eğer sahte falan çıkarsa ne olabilir,ne yaparız firma ilgilenir mi?
-

-
c0der bunu yazdı:
-----------------------------
hocam bence doğalgaz tehlikeli hemde çok patlayabilir
bağlatmasaydınız ke$ke
-----------------------------tüp patlamıyo dimi:))
-
orjinalde olsa güvenilir yerden aldıktan sonra birşey olmaz.ama montajınıda güvenli bi rşekilde yaptıracaksın halkımız bunu bilmez kaliteli ürünün garantisi mükemmel montajdır.üründe sorun çıksa bile o ürünü değiştirmesini bilir kaliteli üretici.mükemmel bir montaj ile uzun yıllar o ürünü kullanma klavuzunda yazdığı gibi kullandınmı ömrünü savar.kolay gelsin.
-

-
weskeyy
hocam teşekkür ederim değerli bilgiler için,sağolasın.
c0der
hocam o apartman bizim apartmansa herşey tehlikeli burada:)sadece gaz değil daha önce iki kez yaşadık,bizim hıyar bi kapıcımız(kaloriferci aynı zamanda) var.Kalorifer kömürlü olmasına rağmen iki kez binayı uçuracaktı.Nasıl becerdiyse ikinci olayda termostatı bozmuş kalorifer 120 dereceye kadar çıktı,petekler borular deli gibi çatırdadı,bazı dairelerdeki boruların ek yerlerinden su sızmaya başladı.Apartmanda da bunu ilk fark eden ben oldum,yoksa taban tahtaları,duvarlar perişan olacaktı...
Eğer cihazlar iyi ise,iyi şekilde kullanılırsa güvenli olacağını düşünüyorum...
