folder Tahribat.com Forumları
linefolder Microsoft Windows Ailesi İşletim Sistemleri
linefolder Domain Dışında Active Directory Çalışır Mı?



Domain Dışında Active Directory Çalışır Mı?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HanDSomE
    HanDSomE's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Şubat/2005
    Erkek

    Merhaba Hocalar,

     

    Win Server 2003 üzerinden adminpak oluşturup bunu Xp'ye yüklediğimizde, domain içinde active directory çalışıyor problem yok. Fakat ben domain hattı dışından, vpn ile bağlanıp active directory çalıştırabilir miyim ? veya buna benzer domain dışında active directory çalıştırabilcek bir unsur var mıdır?

     

     

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    siyahbereli
    siyahbereli's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Ocak/2006
    Erkek

    şirkete localdeymiş gibi ping atabiliyor olman lazım dediğin gibi vpn ile olur. admin pack te dc maikinaya gidebilmesi için domiande oturum açman gerekir, yani evdeki makinayıda domaine join edersin olur.


    Yapmadıklarınıza pişman olmaktansa, Yaptıklarınıza pişman olun...Yapın pişman olun, yada yapmayın yine pişman olun.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HanDSomE
    HanDSomE's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Şubat/2005
    Erkek
    siyahbereli bunu yazdı

    şirkete localdeymiş gibi ping atabiliyor olman lazım dediğin gibi vpn ile olur. admin pack te dc maikinaya gidebilmesi için domiande oturum açman gerekir, yani evdeki makinayıda domaine join edersin olur.

    Hocam vpn ile oluyor. Sanal Vmware üzerinden xp'yi domaine aldım. Sıkıntı vermedi. Adminpak kurdum. Onda da sıkıntı vermedi. fakat local user ile çıkış yapınca yetki problemi veriyor ve başka rol (kullanıcı üzerinden) aç seçeneği çıkmıyor. Tek ihtimalim kaldı. Pazartesi domaine alınmış bir pc ve daha önce benim user ile login olunmuş bir pc'yi alıp dışarıdan vpn ile denicem. Fantazi fikir ama olur umarım.

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    siyahbereli
    siyahbereli's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Ocak/2006
    Erkek
    HanDSomE bunu yazdı
    siyahbereli bunu yazdı

    şirkete localdeymiş gibi ping atabiliyor olman lazım dediğin gibi vpn ile olur. admin pack te dc maikinaya gidebilmesi için domiande oturum açman gerekir, yani evdeki makinayıda domaine join edersin olur.

    Hocam vpn ile oluyor. Sanal Vmware üzerinden xp'yi domaine aldım. Sıkıntı vermedi. Adminpak kurdum. Onda da sıkıntı vermedi. fakat local user ile çıkış yapınca yetki problemi veriyor ve başka rol (kullanıcı üzerinden) aç seçeneği çıkmıyor. Tek ihtimalim kaldı. Pazartesi domaine alınmış bir pc ve daha önce benim user ile login olunmuş bir pc'yi alıp dışarıdan vpn ile denicem. Fantazi fikir ama olur umarım.

    hamallık etme :) sanalda dominde logon olurken kullandıgın domain userı, dc makinada administrator gurubuna dahil ediversene. 


    Yapmadıklarınıza pişman olmaktansa, Yaptıklarınıza pişman olun...Yapın pişman olun, yada yapmayın yine pişman olun.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HanDSomE
    HanDSomE's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Şubat/2005
    Erkek
    siyahbereli bunu yazdı
    HanDSomE bunu yazdı
    siyahbereli bunu yazdı

    şirkete localdeymiş gibi ping atabiliyor olman lazım dediğin gibi vpn ile olur. admin pack te dc maikinaya gidebilmesi için domiande oturum açman gerekir, yani evdeki makinayıda domaine join edersin olur.

    Hocam vpn ile oluyor. Sanal Vmware üzerinden xp'yi domaine aldım. Sıkıntı vermedi. Adminpak kurdum. Onda da sıkıntı vermedi. fakat local user ile çıkış yapınca yetki problemi veriyor ve başka rol (kullanıcı üzerinden) aç seçeneği çıkmıyor. Tek ihtimalim kaldı. Pazartesi domaine alınmış bir pc ve daha önce benim user ile login olunmuş bir pc'yi alıp dışarıdan vpn ile denicem. Fantazi fikir ama olur umarım.

    hamallık etme :) sanalda dominde logon olurken kullandıgın domain userı, dc makinada administrator gurubuna dahil ediversene. 

    Hocam domain admin değilim malesf : ) policy ler çok fazla ve yapı çok büyük karmaşık. Biz firma içinde değiliz. Firmanın dışındayız. Oraya müdahele etmek için firmanın içindeki sanallara login olup oradan işlem yapıyoruz. amaç oradaki sanalları ortadan kaldırıp kendi makinemize vpn aracılığıyla ad kullanmak. Uğraştırıyor o yüzden.

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    siyahbereli
    siyahbereli's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Ocak/2006
    Erkek

    hocam şöyle bir polcy var o yüzden gidemiyorsun, kullancıı kendi bilgisayarında oturum açsın. bunu çareside var

    başka bir makinaya aynı computer name verirsen dc hangi makinanın geldiğini anlayamaz. ve oturum açar. bildiğini yap ama bunuda dene. denerken domainden çıkart com name değiştir sora tekrar almayı unutma :)


    Yapmadıklarınıza pişman olmaktansa, Yaptıklarınıza pişman olun...Yapın pişman olun, yada yapmayın yine pişman olun.
Toplam Hit: 877 Toplam Mesaj: 6