Dos Komut Ekranını (Cmd) Bozdum
-
bu 2. seferdir başıma geliyor fakat napıyorumda başarabiliyorum bunu bi fikrim yok. fakat benim şüphelerim;
environment variables üzerine.framework üzerinden class derlerken ona ihtiyac duyuyor ve onu tanımlamak gerekiyor fakat sonrasında bu sorunu olusturuyor ama nasıl düzeltebilirim bilmiyorum. şu anda hiç bir ana sistem komutu tanımıyor. -
baya kurcaladım kurcaladım falan cevap gelmemişti bu konudada. sonunda buldum başkasda aynı sorunu yaşarsa paylaşim dedim.bu arada sorun tahmin ettigim yerdeymiş.
computer>advanced system settings> environment variables buda PATH var
"Bir dosya yolu (path), bir dosyanın hangi dizinlerde aranacağını belirtmek için kulanılır.PATH ortam değişkeni ise çalıştırılacak bir yazılımın aranacağı dizinleri belirtmek için kullanılır." burdanda anlicagımız üzere programlara klavuzluk ediyor diyebiliriz. ben burdaki path i kurcalayarak bozmuşum. console umda yolunu kaybetmiş :D yapmamız gereken oraya bir path değişkeni girip içerigine
C:\Windows\system32;C:\Windows;C:\Windows\System32\Wbem;
yazmak yeterli olucaktır. bunun haricinde başka programlardada path değişkenini değiştirmeye ihtiyac duyarsanız benim duydugum gibi sonuna eklemelerde bulunabilirsiniz.
örnek :
C:\Windows\system32;C:\Windows;C:\Windows\System32\Wbem;C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727; C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_25\bin;
gibi gibi ";" noktalı virgülden sonra istediginiz kadar içerik ekleyebilirsiniz.
