Driversız Yedekleme
-
hirens boot cd gerçekten 10 numara herkese tavsiye ederim rene her konuda boşuna hirens demiyormuş biliyo bu işi..
hirens'de acronis ve norton ghost mevcut bununla sistemin driversız imagesını nasıl alırım?
-
Demek istediğin driverleri kurmadan önce imaj almak ise, normalde acronisle nasıl imaj alıyorsan yine öyle yap. Ben zamanında, xp+güncellemerin yedeğini aldım (başka makinalarda sorun çıkmaması için driverleri yüklemedim), daha sonra driverleri yükleyip yedek aldım, sonra 3. parti yazılımları yükleyip yedek aldım. Dediğim gibi driverleri kurmadan da yedek aldım ve herhangi bir sorun yaşamadım.
-
dedigini anladım sanal xp kurup denemek lazım dur bakim bi deneyim :)
edit:olmadı D: içinde ki programlar setuplarınıda sanal xp görmüyor
-
Norton ghost ile sistemin driver sız imajını alamazsın.
Acronis ile Echo server modunda alabilirsin.
Driversız yedek almak ev kullanıcıları için düşünülmüş bir durum değildir. Ani server problemlerinde sadece server donanımlı bir makina değil yeri geldiğinde bir pc üzerinde de işleri aksatmadan devam etmek amaçlı düşünülmüş bir yedekleme biçimidir.Bu durumda aldığın yedek donanım seçmez sanki yine aynı makinaymış gibi çalışmaya devam eder. Sen geekli ayarları yaparsın.
Döküman yazmaya başladım.Acronis ile ilgili herşeyi anlatıyorum.
-
driversız yedek almadan kastın ilk kurduktan sonra driver kurmadan evvel yedek almak ise ben cd den çalışan xp üzerinde bulunan acronis i kullanıyorum.Bütün sistemi kurduktan sonra imajını D:ye atıp acronis kurup sonra o imajı geri yükleme yaparım.Kafede çöken pc 5 dk ya ayaklanır.imaj sadece c olduğundan çabuk yükleniyor.İmajı hep cd kullanıp aldığım için hiç driversız kurulumda programı kurup denemedim.
Minipe xp diye arat bulursun. Hirens boot cd gibi bişeydir ama cd den xp çalışır.Bütün hdd ye hükmedersin.XP hdd den çalışmadığı için çökmüş bir durumdaki sistemi taratıp bozuk dosyaları kurtarma şansın olur ,silinmiş dosyarları geri yükleme şansın olur,admin şifresini sıfırlarsın,sistemin yedeğini alırsın ve geri yüklersin,çoğu ethernet kartlarını tanır ve ağa bağlanıp internete girersin.içindeki birçok programla hdd üzerindeki herşeye hükmedersin.Bunları dos programları ile yapman gerekmez.Bildiğin xp gibi çalışır.Hdd yi kullanmadığı için dosyalara erişimin rahat olur.
-
hımm konuyu biraz daha detaylandırmak gerekirse;
6 aya yakın format atmadım şuan xp tam istedigim gibi programlar ayarlar hizmetler...bunu başka arkadaşa aktarmak istiyorum....
bende ki driverları almadan sadece sistemi kopyalasın (image alsın) istiyorum...
kopyayı (imageyi) diger pc yükliyim kendi driver cdleriyle o pcdeki donanımını tanıtırım
