Dynamic Dns Nasil Kurulur Ve Yapilandirilir?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ayhun
    ayhun's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Temmuz/2005
    Erkek

    konu basligindan da anlasildigi uzere bi dynamic dns sitemi mevcut dydns no-ip falan gibi ama bunlari cogu ya ucretli yada uyduruk isimler altinda calisiyor. bizde kendi islerimiz (guvenlik kamerasi) yuzunden bazi ozel durumlarda bu tarz sistemlere ihtiyac duyuyoruz ancak bu adresleride 1-2 deneme yapmama ragmen kullanmayi basaramadim. bu yuzden diyorumki kendi ddns serverimi kurayim ancak bunun icin gerek seyleri bir turlu bulamadim. Ing kotu ama ruscada sikinti yok rus dokumanlardan da bulamadim. bu konuda bilgili ve bu isin bana 3 asagi 5 yukari biter fiyati ne olur simdiden tesekkurler. 


    delimiyim ben?
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ayhun
    ayhun's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Temmuz/2005
    Erkek

    Yokmudur bilen goren?


    delimiyim ben?
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ayhun
    ayhun's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Temmuz/2005
    Erkek

    bi up olsun eski konu ama bilgili biri belki vardir.


    delimiyim ben?
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    renegadealien
    renegadealien's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası Savaş Madalyası Başarı Madalyası Üstün Hizmet Madalyası Developer Madalyası
    Kayıt Tarihi: 23/Mart/2003
    Erkek

    Hocam, güvenlik kamerası vs gibi durumlarda iki ihtimalin var, birincisi

    dyndns den hizmet alabilirsin,

    eğer ücretsiz hesaplarla uğraşıyorsan o zaman hesapda en fazla 5 host tanımlanıyor sanırım, ama eğer senelik hesap alırsan (Benim var, 20 mi 25 dolarmı ne vermiştim) istersen kendi domainin tanımlayabiliyorsın.

    O noktada, 

    sunucu1.guvenliksirketim.com adresini alabilirsin :)

    İkincisi kendi dyndns servisi kurmak istiyorsan bi windows yada linux makina kurup dns servisi oluşturacaksın, domaininin nslerini o makinaya yönlendirip, içeriyede bi script yazıp kendi cihazından bi istek geldiğinde, gelen ipyi o dnse atayacaksın.

    Zamanında biz tahribatta böyle bir servis yapmıştık kendimiz için.

    Fakat güvenlik kameraları vs gibi cihazların içerisinde senin protokolün tanımlı olmadığı için dyndns için, sıkıntı cıkacaktır, araya kendin bi servis vs yazman gerekecek.

     

    En iyisi ver 20-30$ yada kac makinan varsa ona göre bi fiyat, dyndnsden al kafan rahat etsin :)


    10.05.2013 tarihli google arama sonucu : Aradığınız - "herşeyin hayırlısı rampanın bayırlısı" - ile ilgili hiçbir arama sonucu mevcut değil. Kendi özlü sözümdür, kaynak belirterek kullanınız.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Meczup
    1049
    1049's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ağustos/2005
    Homo

    Statik ip alıp (ttnette falan 2 lira mıydı neydi aylık) locali internete açsa daha iyi olmaz mı hocam?


    dudaklarına değen yağmur bir parça rujundan çalar. dudaklarına değen yağmur bile, bir parça rujundan çalar. benim değemediğim o dudaklarına değen yağmur, bir parça rujundan çalar. // bi gün buralarda yeni bir ağaç yeşerecek ve biz gölgesinde mürekkepler tüketeceğiz //
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    renegadealien
    renegadealien's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası Savaş Madalyası Başarı Madalyası Üstün Hizmet Madalyası Developer Madalyası
    Kayıt Tarihi: 23/Mart/2003
    Erkek
    Ayazz bunu yazdı

    Statik ip alıp (ttnette falan 2 lira mıydı neydi aylık) locali internete açsa daha iyi olmaz mı hocam?

    Statik IP'de bir çözümdür ama başka problemler cıkıyor, 

    Örneğin ahmet bakkala güvenlik kamerası taktın, adam evinden izlemek istiyor, ahmetbakkal.guvenlikfirmam.com adresine atamanın belli avantajları var

    1. Ahmet bakkal, telekoma gidecekte, statik IP isteyecekde, onu öğrenecekde, whatismyip.com a girip alacakta onu bi yere yazacakta devamlı oraya girecek.

    2. Telekom bu statik IP'si bile değişiyor

    3. DNS sistemi, IP ezberlemesi zor olduğu için oluşturulmuş bir altyapı zaten

    4. Cok daha profesyonel tahmin edeceğin üzere.


    10.05.2013 tarihli google arama sonucu : Aradığınız - "herşeyin hayırlısı rampanın bayırlısı" - ile ilgili hiçbir arama sonucu mevcut değil. Kendi özlü sözümdür, kaynak belirterek kullanınız.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ayhun
    ayhun's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Temmuz/2005
    Erkek

    Peki kendimiz kurma isi nasil olur varsayalim protokol tcp uzerinden olsa sadece ip yonlendirmezmi abi bu isler mantikta bukadar kolayken pratikte nie bukadar zorlasio yapa rene nie bukadar profesyonel anlatiosun))))


    delimiyim ben?
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ayhun
    ayhun's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Temmuz/2005
    Erkek

    tekrardan bi up olsun bu olayi nasil kurulabilir. host var domain var gelen bilgiyi o domaine yonlendirelecek bi script yokmudur mesela su adamlarin sistemini kurmaya kalksak nasi yapilir

     

    www.quickddns.com 

     

    bu sistem sadece istedigim sistemin ornegi boyle bi bey daha buldum acaba bu o ise yararmi elle girdi yapsak 

     

    http://www.bahamassecurity.com/articles/dahua-ddns-server.asp#1

     

     

     


    delimiyim ben?
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    buzukatak
    buzukatak's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Haziran/2010
    Erkek
    ayhun bunu yazdı

    tekrardan bi up olsun bu olayi nasil kurulabilir. host var domain var gelen bilgiyi o domaine yonlendirelecek bi script yokmudur mesela su adamlarin sistemini kurmaya kalksak nasi yapilir

     

    www.quickddns.com 

     

    bu sistem sadece istedigim sistemin ornegi boyle bi bey daha buldum acaba bu o ise yararmi elle girdi yapsak 

     

    http://www.bahamassecurity.com/articles/dahua-ddns-server.asp#1

     

     

     

    Bu konuyu yıl başında görmüştüm, cevap da yazacaktım ama sonra ne olmuş kaynamış bak.

    Mesele, ddns sistemi kurmak değil, o işin kolay kısmı.

    Mesele, müşterilerinde senin ddns hizmetinle uyumlu cihaz var mı?

    Piyasadaki en kötü cihazda eğer bir ddns istemcisi varsa DynDNS kesin var.

    Ama senin müşterilerinin modemlerinde ayhundns hizmeti olmayacak.

    Sorunun burada başlıyor.

    Cihazların yazılımını da ben yapacağım diyorsan öneriler olur ama maliyetleri düşürmek için girdiğin bu yolda işler sarpa sarmaz mı?

    Benim daha önce ufak tefek test ettiğim açık kaynaklı router dağıtımları var ama bunlar öyle ttnet'in verdiği dandik huawei, air-ties, pikatel'de falan çalışmayabilir.

    Rene yazmış ama ben de yazacağım. 25$ bir adet DynDNS hesabı aç, bunu 30 farklı alan adı ile (ister uyduruk, ister özel alan adı) 30 ayrı cihaza kurabiliyorsun.

    Haydi yine ufak konuşmayalım müşteri sayın bir kaç yüze kadarsa zaten kendi sistemini hiç düşünme!

    Diğer bir ihtimal, diyelim ki çok büyük işler yapıyorsun, 10 bin müşterin var.

    Ticari sözleşme yaparsan çok daha farklı olur ama bunu da düşünmeyip kişisel hesaplarla sana 10 bin müşterinin ddns masrafı DynDNS kullanırsan 8.000$ civarı edecek.

    10 bin modem + yazılımları + ddns hizmeti giderleri + işçilik vs.. yaz çiz ne kadar tutuyor hesapla.

    Özet geçiyorum : DynDNS kullan.

    buzukatak tarafından 13/Nis/14 19:16 tarihinde düzenlenmiştir

    anlıyorum.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ayhun
    ayhun's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Temmuz/2005
    Erkek

    Bu kullandigim dvr larda private ddn diye bosluklar mevcut yani kendin tanimlama yapabiliprsun ben bi linux dagitimi buldum inceliorum bu konu ile ilgili bide debian uzerinde kurulum buldum ancak linux bilgim atm kullanmayi beceremeyen 120 lik dede kadar oldugu icin attim kenara ole duruo suan icin aslina bakarsan dyndns vs ii guzelde yenileme sureleri yavas bazen 3g modem kullandigim yerlerde ip kaydi yapamaz diye almak yerine kurmayi dusunuorum cunku sistem sadece bana calisacak 100binlerce kullanici olmadigindan rahat olur diye dusundugumden bole bise istemistim su kendi domainime A kaydi ekledigim yerde acaba diger kayit isimleriyle yapilabilirmi???


    delimiyim ben?
Toplam Hit: 2192 Toplam Mesaj: 10