Eğer Bu Virüsse Bundan İpnesini Görmedim
-
arkadaslar bi kac gundur bilgisayarımda virüs olduğundan şüpheleniyorum bir yvaşlamadır aldı gidiyor ve herhangi bir yerde bir autorun.inf diye bir dosya oluşturmaya kalksam dosyanın ismi değişmiyor aynı metin dosyasını birdaya denedğimde dosya kaynak diskten okunamıyor hede hödö diyor yok oluyor gizli klasörler goruntulenıyor onda sorun yok ama bizim metin dosyası yok ortada. görev yöneticisinde bir gariplik sezemedim sanırım explorer e felan bulaşmış bir exeJoiner gibi geldi bana. bu durumla ilgili bilgisi olan varsa lütfen yardım etsin
-
birde elimde ubuntu cd si var ordan boot edince benım metın dosyalarını görebiliyorum duruyo orda ama windowsta yok ortada
-
combofix yap olmadımı git çak formatı
-
Hocam iyi bi antivirüs(kasp 2009 tavsiye)+antispyware+antirootkit+combofix ile tarama yapmadan format atma derim,her şeye format atmayın yahu :|
-
O kadar uğraşıcağına çak formatı
Edit Büdüt : autorun flash disklerden giriyo
-
hocam combofix ile taratınca iis calsımıyor veritabanını okumuyor aq sırf bunun için format atmısıtım gecen. gp edit.msc den otomoatik kullan ozelligini kapatmaya calsıtım onu da kaldırmıs ortadan ipne oğlu
-
yok mu basına gelen veya bir çaresini bilen? (up)
-
Avira kur tarat.
-
mygeekside mıydı neydi öyle bir sitede .vbs dosyası ve .bat dosyası vardı onlar siliyordu virüsü.
-
Avira bunu yazdı:
-----------------------------
Avira kur tarat.
-----------------------------lan bi git :D
Hijackthis adlı programı dene bi.. tahribatta kullanımını bulabilirsin.
-
Selam gizli dosya ve klasörleri göster özelliğini gerçekten açtığından emin ol bazı virüsler conficker gibi direkt gösterme durumuna getirebiliyor..2. si aynı bölümde korunan işletim sistemi dosyalarını gizle seçeneğindeki tiki kaldır. e son diyebileceğim şu başlat/çalıştır/cmd enter yap çıkan dos ekranında sürücülerin kök dizinine in
( her sürücüde tek tek yapman lazım ) sırasıyla attrib yaz enterla.. ekranda başında SHR ibaresi olan yani gizli dosya özelliği aktif olanlar arasında autorun.inf var ise attrib -s -h -r autorun.inf komutuyla açığa çıkar.. sonra del autorun.inf komutunu ver her sürücüde bunu yap hatta özellikle flash diskte sakın flash diskini üzerine çift tıklayıp açma bitene kadar..Ve sürücü kök dizininde göze çarpan windowsa ait olmayan bat dosyaları varsa aynı yöntemle sil.. Önemli!! ntldr autoexec bat gibi buna benzer windowsun kullanmak zorunda olduğu dosyaları açığa çıkartır ve yanlışlıkla silersen windows açılmaz bir daha.. Ama bunlar çok uzun dersen arkadaşların da bahsettiği gibi combofix kur.. Kolay gelsin umarım formatsız halledersin...
Dipnot: Bu autorun virüsleri harbiden başa bela...
