Ekonomik Açılım Neden Yapılmıyor ?
-
ben bu hükümeti anlamakta zorluk cekiyorum, acaba cok mu basit düsünüyorum yoksa olaylara yanlıs acıdan mı bakıyorum ?
bu hükümet kürt acılımını yaptı, yetmedi roman acılımına da el attı.
peki nerede ekonomik acılım ?
anadolu insanı "biz acız" diye bagırıyor.
diger yandan ülkemizdeki milyoner sayısı bir anda 26'ya yükseliyor.
burada bi mantık hatası yok mu ?
ak parti ne zaman ekonomiyle ilgili konu acılsa topu baskalarına atıyor gördügüm kadarıyla.
yerli kurulusların cogunu yabancılara sattılar, peki bizim elimize ne gecti ?
kâr yaptıkta ben mi göremiyorum ?
yabancı yatırımcılar, 5 yılda portföylerden yaptıkları kârı ülkelerine götürdüler.
ocak 2003-subat 2008’i kapsayan dönemde Türkiye’deki bu yatırımlarından yaptıkları kar transferleri 23.2 milyar dolar.
iste kanıtı :
Yatırımlar Yatırımları Toplam
2003 643 2.616 3.259
2004 1.043 2.905 3.948
2005 1.051 3.326 4.377
2006 1.181 3.463 4.634
2007 1.988 3.735 5.723
2008 (Ocak-Şubat) 80 1.188 1.268
TOPLAM 5.986 17.233 23.219
ANKAbu ülkede issiz sayısı artmıs, bu ülkede ihracattan fazla ithalat ön plana cıkmıs.
yıllar önce anadolu insanı perisan halde oldugu halde sesini cıkartmıyordu degil mi ?
bu kadar rezil hale getirdiler ülkeyi.
ülkemi cok seviyorum ama aynı zamanda issizlik oranını görünce bunalıyorum, gelecek kaygısı olusuyor.
Allah'a sükür ailemin geliri orta düzeyde ama sıkıntı cekmeden yasıyoruz.
peki bundan sonra ne olacak ?
bu hükümet bu sekilde devam ederse ilerde nelerle karsılacagız ?
lütfen seviyeli bir sekilde tartısalım, konuyu baltalamadan veya dalga gecmeden..
tesekkürler..
-
Yabancılara sattılar diyorsunuz da o işletmeleri türkler alsa gene eleştirdiğin milyonerlerden biri alcak ve o türk vatandaşı milyonerler yabancılardan daha fazla parayı yurtdışına kaçırıp daha fazla muhasebe hilesi yapıyor.Ayrıca o listeye sıcak para karları transferi de dahil. Yabancıların borsa ve faiz gelirleri. İşletme dersek benim bildiğim devletin sattığı tek büyük işletme türk telekom onunda hepsini değil %55ini satmışlardı. Yani işsizlik sorunuyla 3-5 devlet işletmesinin satılmasının alakası yok.
İşsizlik sorununun en büyük kaynağı tembellik. Her mahalle başında kahvehane var. 2. girişimcilerin önünün kapatılması 3. yeterli eğitimin verilememesi. Önce bunlar düzeltilmeli.
Ekonomi ve hükümet dersek, son zamanların en büyük adımı imfden borç para alınmaması ve bütçe açıklarını kapatmak için çalışmalar. 1-2 yıla kadar eğer hükümet değişmezse yapılan istihdam politikası ve krizin etkisinin bitmesiyle işsizlik azalacak.
-
kalemlik bunu yazdı:
-----------------------------
Yabancılara sattılar diyorsunuz da o işletmeleri türkler alsa gene eleştirdiğin milyonerlerden biri alcak ve o türk vatandaşı milyonerler yabancılardan daha fazla parayı yurtdışına kaçırıp daha fazla muhasebe hilesi yapıyor.Ayrıca o listeye sıcak para karları transferi de dahil. Yabancıların borsa ve faiz gelirleri. İşletme dersek benim bildiğim devletin sattığı tek büyük işletme türk telekom onunda hepsini değil %55ini satmışlardı. Yani işsizlik sorunuyla 3-5 devlet işletmesinin satılmasının alakası yok.
İşsizlik sorununun en büyük kaynağı tembellik. Her mahalle başında kahvehane var. 2. girişimcilerin önünün kapatılması 3. yeterli eğitimin verilememesi. Önce bunlar düzeltilmeli.
Ekonomi ve hükümet dersek, son zamanların en büyük adımı imfden borç para alınmaması ve bütçe açıklarını kapatmak için çalışmalar. 1-2 yıla kadar eğer hükümet değişmezse yapılan istihdam politikası ve krizin etkisinin bitmesiyle işsizlik azalacak.
-----------------------------yani elde tutacagımıza dısarıya satmamız daha dogru oldu, satmasak bizimkiler mahvedecekti öyle mi ?
sacmalık.
bi Koc, Sabancı, Dogan su an böyle mi yapıyor ?
Uzan desen tamam ama böyle bi genelleme yapmak yanlıs olur.
-
Andrei bunu yazdı:
-----------------------------
kalemlik bunu yazdı:
-----------------------------
Yabancılara sattılar diyorsunuz da o işletmeleri türkler alsa gene eleştirdiğin milyonerlerden biri alcak ve o türk vatandaşı milyonerler yabancılardan daha fazla parayı yurtdışına kaçırıp daha fazla muhasebe hilesi yapıyor.Ayrıca o listeye sıcak para karları transferi de dahil. Yabancıların borsa ve faiz gelirleri. İşletme dersek benim bildiğim devletin sattığı tek büyük işletme türk telekom onunda hepsini değil %55ini satmışlardı. Yani işsizlik sorunuyla 3-5 devlet işletmesinin satılmasının alakası yok.
İşsizlik sorununun en büyük kaynağı tembellik. Her mahalle başında kahvehane var. 2. girişimcilerin önünün kapatılması 3. yeterli eğitimin verilememesi. Önce bunlar düzeltilmeli.
Ekonomi ve hükümet dersek, son zamanların en büyük adımı imfden borç para alınmaması ve bütçe açıklarını kapatmak için çalışmalar. 1-2 yıla kadar eğer hükümet değişmezse yapılan istihdam politikası ve krizin etkisinin bitmesiyle işsizlik azalacak.
-----------------------------yani elde tutacagımıza dısarıya satmamız daha dogru oldu, satmasak bizimkiler mahvedecekti öyle mi ?
sacmalık.
bi Koc, Sabancı, Dogan su an böyle mi yapıyor ?
Uzan desen tamam ama böyle bi genelleme yapmak yanlıs olur.
-----------------------------o saydığın üçlünün var ya ben neyse...
-
yabancıların hegomanyası altına girmiş ekonomiye açılım yapabilir ler mi ? tarım sanayi yok edilmiş.aman turkler uretmesin emri getirilmiş.
bir ulkenin bağımsızlığını kaybetmesinin en kısa yolu başkasının parasını harcamaktır.yıllarca bu yaşandı..ama garip olan ise patronlar gücüne güç katmıştır kriz felan bilmemişlerdir..daha çok zengin olmuşlardır..
sen bir akp konferansında bu soruyu sorsaydın şöyle bir cevap alırdın heralde
: otur yerine zibidi yalan söyluyorsun iftiracı pislik seni :) sıkma canını 60 lardada bugun yasadıklarımızla aynı durumdaydı ulke...
-
çünkü g.te giren şemsiye AÇILMAZ. Bu cümlede "g.te giren şemsiye"den kasıt şuanki ülke ekonomisidir.
-
Ekonomik açılım sadece kendilerine var. Akp yandaşı yer, mevki sahiplerinin ne derece zenginleştiklerini görüyoruz. Hatta bırak halkı karşıt burjuvaları bile çökerttiler. Durmak yok halkı yolmaya devam.
-
FireX bunu yazdı:
-----------------------------
Ekonomik açılım sadece kendilerine var. Akp yandaşı yer, mevki sahiplerinin ne derece zenginleştiklerini görüyoruz. Hatta bırak halkı karşıt burjuvaları bile çökerttiler. Durmak yok halkı yolmaya devam.
-----------------------------peki güzel halkımız neden hala bu adamları ölümüne savunuyor ?
-
Andrei bunu yazdı:
-----------------------------
FireX bunu yazdı:
-----------------------------
Ekonomik açılım sadece kendilerine var. Akp yandaşı yer, mevki sahiplerinin ne derece zenginleştiklerini görüyoruz. Hatta bırak halkı karşıt burjuvaları bile çökerttiler. Durmak yok halkı yolmaya devam.
-----------------------------peki güzel halkımız neden hala bu adamları ölümüne savunuyor ?
-----------------------------
Sebebi şu; Diğer partiler yapıcı davranmıyorlar. Akpliler bir yandan kendilerini zenginleştirip, işlerini görüp diğer yandan yaptıkları çeşitli projelerle insanların gözünü boyuyorlar. Bakıldığı zaman ne Chp de ne de Mhp de şu haliyle iş var. Parti başkanları da partilerini fazlasıyla çizgisinden saptırdılar(chp de çarşaf, mhpde kürt açılımı) Kendi halinde dediğimiz halk kesimi (devlet meseleleri vs takmayan) icraat görmek istiyor. Akpde kötü ama kötünün iyisi diyor. Diğer partiler yıllarca o derece sömürdüler ki halkı artık yaptıkları da samimi gelmiyor. Zaten kafalar, zihniyetler hala aynı. Akpyi şu anki muhalefetin yıkması mümkün değil. Ancak darbe ile olurdu. O ihtimalde kalmadı.
