folder Tahribat.com Forumları
linefolder Donanım & Driver
linefolder Ekran Kartı Belleği Hk



Ekran Kartı Belleği Hk

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    nepnesomao
    nepnesomao's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Mayıs/2009
    Erkek

    Herkese selam,

     

    Bilgisayarımda Nvidia geforce 8800 gts 320 mb'lik ekran kartı var dxdiag'tan sistem özelliklerine baktığımda ekran kartı bölümünde yaklaşık toplam bellek 3868 mb olarak görünüyor. Şimdi benim merak ettiğim oyun falan oynarken veya ekran kartını zorlayan bir uygulama çalıştığında ram yetmezse kart PC'nin kendi RAM' ini mi kullanıyor? Bu arada ekran kartı paylaşımsız.

     

    Ayrıca sormak istediğim bu ekran kartı ne kadar daha gider. PC'nin anakart işlemci ve ram' i yeniledim bir ekran kartı kaldı oda şimdi kart 320 bit' lik yeni almak istesen 384 bit' lik kartlara bakıyorum 800 TL den aşağı yok :)


    Amat Victoria Curam
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    hworm
    hworm's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Mart/2007
    Erkek
    nepnesomao bunu yazdı

    Herkese selam,

     

    Bilgisayarımda Nvidia geforce 8800 gts 320 mb'lik ekran kartı var dxdiag'tan sistem özelliklerine baktığımda ekran kartı bölümünde yaklaşık toplam bellek 3868 mb olarak görünüyor. Şimdi benim merak ettiğim oyun falan oynarken veya ekran kartını zorlayan bir uygulama çalıştığında ram yetmezse kart PC'nin kendi RAM' ini mi kullanıyor? Bu arada ekran kartı paylaşımsız.

     

    Ayrıca sormak istediğim bu ekran kartı ne kadar daha gider. PC'nin anakart işlemci ve ram' i yeniledim bir ekran kartı kaldı oda şimdi kart 320 bit' lik yeni almak istesen 384 bit' lik kartlara bakıyorum 800 TL den aşağı yok :)

    hocam o kartı alman ilk çağdan ortaçağı atlayıp direk yeni çağa geçmen gibi bişey :D

    256 bit gddr5 bir ekran kartı işini görecektir diye tahmin ediyorum. ek belleğinin ekran kartı ölçütlerinde zannettiğin kadar büyük bir önemi yok :)

    Ek alırken işlemci saat hızına shader modeli sürümüne vs bakmalısın bit değeri önemli mesela.

    örnek olarak 256 bit 1 gb bellekli ekran kartı 128 bit 2 gb bellekli ekran kartını taklaya getirir :)

    hworm tarafından 27/Tem/13 12:29 tarihinde düzenlenmiştir

    No thing is possible ,world itselfs say ı’m possible
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    nepnesomao
    nepnesomao's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Mayıs/2009
    Erkek

    İşte hocam bende zaten bir ekran kartı kaldı ( aslında SSD harddiskte var :D ) sistemde değiştirmediğim. Bu kartla gidebildiği kadar gitsin istiyorum ama olmayacak gibi görünüyor :)


    Amat Victoria Curam
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    hworm
    hworm's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Mart/2007
    Erkek
    nepnesomao bunu yazdı

    İşte hocam bende zaten bir ekran kartı kaldı ( aslında SSD harddiskte var :D ) sistemde değiştirmediğim. Bu kartla gidebildiği kadar gitsin istiyorum ama olmayacak gibi görünüyor :)

     

    http://s7.postimg.org/bg7wdmd6z/8800gt.png

    Dostum kartının özellikleri bunlar bu kart seni 1-2 yıl daha götürür ancak imkanın varsa al derim yeni bir kart acele etmez para biriktirip yüksek model birşey alabilirsin. Yada direk param var diyorsan al bir nvidia Titan keyfina bak 2500 tl :D


    No thing is possible ,world itselfs say ı’m possible
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Zork.
    torpedo_XL
    torpedo_XL's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Ağustos/2005
    Erkek

    hocam 8800gt mezara gireli çok oluyor. Ne kadar gider demişsin bu zamana kadar gittiği mucize zaten :D

    Bu arada ekran kartında 320mb olmaz 216-512-1024-2048 mb şeklinde olur bellek miktarları.

    Seninki büyük ihtimalle 512 mb.

    512mb ram şuan tabaka günümüz oyunları ve 1080p film gibi şeyler için yetersiz ama GPU RAM inin özeelikle performansta çok büyük bir etkisi yoktur.

    Önemli olan değerler band genişliği

    shader, core, memory clock değerleri

    tabiki bunlardan sonra benchmark sonuçları çok önemlidir.

     

    Sen donanım bileşenlerini yaz ona göre dar boğaz yapmayacak makul bir ekran kartı söyleyelim.

    Dar boğaz ne dersen de mesela i7 işlemci, 8gb ram iyi bir anakart falan aldım ama ekran kartı yazdığın gibi 8800gt, sen o pcden doğru düzgün performans alamazsın çünkü ekran kartından dolayı sistem kendi perofrmansını sergileyemez


    Bilge insanlar konuşurlar çünkü söyleyecek bir şeyleri vardır. Aptal insanlar konuşurlar çünkü bir şey söylemek zorundadırlar. Demokrasi, bir eğitim işidir. Eğitimsiz kitlelerle demokrasiye geçilirse oligarşi olur. Devam edilirse demagoglar türer. Demagoglardan da diktatörler çıkar. --Platon, Devlet                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    hworm
    hworm's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Mart/2007
    Erkek

    @torpedo_XL

    hocam kartı hala çoğu fps yi low medium oynatır. benim orda kasdettiğim seçim yaparken acele etmemesi gerektiği tabi parası varsa hazırda o ayrı konu  :) ama yinede kartın öldüğü konusunda haklısın :)

     

    hworm tarafından 27/Tem/13 16:19 tarihinde düzenlenmiştir

    No thing is possible ,world itselfs say ı’m possible
Toplam Hit: 813 Toplam Mesaj: 6