Ekran Kartı Sorunu Yardım
-
GeForce4 MX4000 128mb bir ekran kartım var.pes6 medieval total war tekken gibi oyunlarda kasıyor.kasması normalmi.yineleme hızı 72 de.bu 72 hertz göz sağlığı için yeterli bir hızmı.yardımlarınız bekliyorum.
-
kasmanın nedenini sadece ekran kartına bağlayamazsın, bunun yanında ram ve işlemcinde önemli yer tutar.. elbette ekran kartının belleğide önemli ama diğer birimlerin de payı var bunda..
60-70 arası herz iyidir.. dert etme 72 den... bilgisyarın onu otomatik olarak ayarlar zaten...
-
diğer bileşenlere bakmaya luzum yok, ekran kartın yetersiz hocam kasması normal.
-
ertan bunu yazdı:
-----------------------------kasmanın nedenini sadece ekran kartına bağlayamazsın, bunun yanında ram ve işlemcinde önemli yer tutar.. elbette ekran kartının belleğide önemli ama diğer birimlerin de payı var bunda..
60-70 arası herz iyidir.. dert etme 72 den... bilgisyarın onu otomatik olarak ayarlar zaten...
işlemci 1.7 intel.512 mb ram var.bu arada ekran kartının belleğine nerden bakabilirim.birimi nedir.
----------------------------- -
DkN bunu yazdı:
-----------------------------
diğer bileşenlere bakmaya luzum yok, ekran kartın yetersiz hocam kasması normal.
-----------------------------önerdiğin bir 128 mb ekran kartı varmı.şöyle fiyatı uçuk olmayan.
-
fiyat aralıgı soylersen ona gore soyleyebilirim. ama mx serisi gibi dusuk fiyat istiyorsan en assa fx5500 yada 5900 almalısın ki bunlar gunumuzde en alt seviye kartlar.
-
dkn hoca maalesef bilgisayar komplike bi sistemdir o yüzden tüm parçalar birbiriyle uyum içinde olmalıdırlarki hepsinden tam manasıyla randıman alabilesin.Mesela düşük bir işlemcili pc ye ne kadar ram takarsan tak belli bi seviyeden sonra hız artışı pek olmaz... Ekran kartının da belleği vardır, yazmış olduğun 128 mb onun belleğidir.. bazı durumlarda ekran kartları bilgisayarın da belleğini kullanır.. Bu da çok kasan oyunlar için geçerlidir.Bellek yetmediğinde ekran kartı ramden yardım alır.. Ayrıca merkezi işlem birimi olan cpu ise tüm işlemleri kontrol eder, ki onun düşük olması diğerlerini de etkiler
işlemcin ve rame göre senin ekran kartın biraz düşük.. 256 mb lık bi kart alabilirsin.. kartlar da herhangi bir yazılım silinimim olmadığı için (hdd-cdrom gibi) ikinci ellerini alıp rahatlıkla kullanabilirsin... senin kartın aynısı bugün birisi 10 ytl ye aldı :) İkinci ellerini uygun fiyata alabilirsin
-
ilginize teşekkürler.yeni ekran kartı alacam başka çaresi yok.
-
bilie_jean bunu yazdı:
-----------------------------
ertan bunu yazdı:
-----------------------------kasmanın nedenini sadece ekran kartına bağlayamazsın, bunun yanında ram ve işlemcinde önemli yer tutar.. elbette ekran kartının belleğide önemli ama diğer birimlerin de payı var bunda..
60-70 arası herz iyidir.. dert etme 72 den... bilgisyarın onu otomatik olarak ayarlar zaten...
işlemci 1.7 intel.512 mb ram var.bu arada ekran kartının belleğine nerden bakabilirim.birimi nedir.
-----------------------------
-----------------------------ekran kartı belleğine başlat çalıştır dxdiag yazarak bakabilirsiniz.
çıkan soruya her zamanki gibi evet dicez ve yukardaki sekmelerden ekran'ı seçicez
