Elektrik Devrelerinden Anlayan Arkadaşlar ?
-
Bana devre analizi ile ilgili bir kaynak lazım. Elimde bir kaynağı bitirdim resmen ama hala devre çözümlemesinde hata yapıyorum.
Lisede elektriğim gayet iyiydi ama burda kirşofun bile içinden zor çıkıyorum.
TEK SEBEBİ VAR.
Oda şu yuvarlak akım kaynağı varya onu bir türlü çözemedim. Voltaj kaynaklarını anlıyorum kirşofa göre çözebiliyorum fekat,
örneğin devrede bir dirence paralel bağlı bir akım kaynağı gördüğüm zaman ne iş yaptığını çözemedim.
O direncin içinden geçen akımımı gösteriyorfalan filan.
Düzgün bir kaynak varsa o konuyla ilgili paylaşırsanız memnun olacağım.
Son iki gündür bir çok konu açtım dersle ilgili cidden kusura bakmayın,
Okulun grubunda soruyorum kimse kimseyi sallamıyor.
-
hocam meb in kitapları güzeldir, bilmiyorum şimdi piyasada var mı satılıyor mu ama bu konu lise kitaplarında elektroteknik diye geçer. lise 2. sınıf dersidir.. meb kitaplarına falan bi bak..
pdf ve yabancı kaynak arıyorsan nilsson un electric circuits kitabı iyidir
-
schaum's outlines electrical circuits,çevirisi geçen sene çıkan Temel Mühendislik Devre Analizi (Basic Engineering Circuit Analysis)(J. DAVID IRWIN , R. MARK NELMS , TİMUR AYDEMİR).Devre analizi emek isteyen bir ders açıkcası,ne kadar fazla çözersen o kadar pratikleşiyorsun bir zaman sonra devre'deki seri/paralel kısımları göz ile direkt ayırt edebilme noktasına geliyorsun. Ayrıca temel devre elemanları kafanda oturtman içinde Elektronik Elemanlar ve Devre Teorisi (Robert Boylestad,Louis Nashelsky) kahverengi bir kitap,çok iyi bir kitap, tavsiye ederim.
-
DesquneR bunu yazdı
schaum's outlines electrical circuits,çevirisi geçen sene çıkan Temel Mühendislik Devre Analizi (Basic Engineering Circuit Analysis)(J. DAVID IRWIN , R. MARK NELMS , TİMUR AYDEMİR).Devre analizi emek isteyen bir ders açıkcası,ne kadar fazla çözersen o kadar pratikleşiyorsun bir zaman sonra devre'deki seri/paralel kısımları göz ile direkt ayırt edebilme noktasına geliyorsun. Ayrıca temel devre elemanları kafanda oturtman içinde Elektronik Elemanlar ve Devre Teorisi (Robert Boylestad,Louis Nashelsky) kahverengi bir kitap,çok iyi bir kitap, tavsiye ederim.
hocam ikinci söyleidğin elektronik elemanlar ve devre teorisi mükemmel bir kitap. kahverengi diye bahsettiğin milli eğitimin çevirisi, orjinali kahve rengi değil.. bu güne kadar yığınla elektronik kitabı gördüm bu kadar harika kitap görmedim..
600 sayfadaki tüm örnekleri çözmüştüm :) ama arkadaşın istediği konular yok o kitapta, diyot, transistör-fet, opamplar var sadece.. bu bir sonraki aşamanın kitabı.. eğer bulabiliyorsa o kitabı temin etsin. ben zamanında almıştım :)
-
kahverengi ciltli kitap efsanedir hocalar :):) elektronik için çok iyi kaynak.
hocam ben şimdi ingilizce bi kitap paylaşıyorum. bunun örnekleri güzel her çeşit örnek var. elektrik devreleriyle ilgili. kaynak ihtiyacın olursa bi pm kadar uzağındayım :)
http://s3.dosya.tc/server17/GVJXju/ecirc2in1.rar.html
-
unbalanced bunu yazdı
hocam ikinci söyleidğin elektronik elemanlar ve devre teorisi mükemmel bir kitap. kahverengi diye bahsettiğin milli eğitimin çevirisi, orjinali kahve rengi değil.. bu güne kadar yığınla elektronik kitabı gördüm bu kadar harika kitap görmedim..
Ben hayatımda bu kadar kapsamlı kitap görmedim:)
-
YeniHarman bunu yazdıunbalanced bunu yazdı
hocam ikinci söyleidğin elektronik elemanlar ve devre teorisi mükemmel bir kitap. kahverengi diye bahsettiğin milli eğitimin çevirisi, orjinali kahve rengi değil.. bu güne kadar yığınla elektronik kitabı gördüm bu kadar harika kitap görmedim..
Ben hayatımda bu kadar kapsamlı kitap görmedim:)
bizim hoca derdi ki, transistörü bilmeyen adam elektronikçi olamaz.. sık sık vurgulardı çünkü bütün karışık icatlar transistör bulunduktan sonra yapıldı, bugün biliyorsun işlemcilerde ne kadar çok transistör olduğu.. yani kilit eleman o.. işte bu kitap dediğin gibi transistörün derinliğine indikçe iniyor.. o zamanki milli eğitim bakanlığını tebrik etmek gerek, böyle bi kitabı çevirttirecek kadar akıllı adamlarmış ki zaten o yılların yayınlarına bakarsak çok kaliteli kitaplar var.. ama özel yayınevlerindeki kitapları hiç beğenmiyorum (türkiye için konuşuyorum)
