Elektrik Sarfiyatı
-
Merhaba Arkadaşlar
Zeytinyağı fabrikamıza alacağımız makinanın ne kadar elektrik harcadığını öğrenmek istiyorum bilgisi olan varsa söyleyebilir mi + suyun tonu ne kadar acaba ortalama bir fiyatı var mı ve ne kadar olur yaklaşık olarak
Teşekkürler
Kurulu Güç 74.95 kw Elektrik Tüketimi 35 - 40 kw / sa Su Tüketimi 800 - 900 lt / sa -
Elektriğin Kw'nın ne kadar olduğunu öğrenmen gerekir
-
herhangi bir elektrik faturasının arkasını çevirin orada 1kw'nin kaç kuruş olduğu yazıyor.
1 litre su 1 kg olarak kabulet sek (876 birşey olcuaktı ama)
900 lt demiş yane aşa yukarı 750-800 kg gibi birşey eder
-

arkadaşlar bu veriler ışığında bir tahminde bulunacak birisi var mı.
-
kaç saat çalıştırıcan aleti?
-
Pisibaliqi bunu yazdı:
-----------------------------
kaç saat çalıştırıcan aleti?
-----------------------------24 saat
ama gece-gündüz 1er saatlik değeride verseniz olur hocam.
-
1kW 1000 Watt..
standart bir ampülün 100 watt olduğundan yola çıkarsak;
1 saatte 10*40 = 400 ampül yakmış kadar elektrik harcarsın.
edit : 1kW 20 kuruş olsa.. 40*20 den 8 lira eder saatte.
günde 8*24 den 192 TL
ayda 192*30 dan 5760 TL
fiyat aşa yukarı oynar 50-100 TL ye kadar oynar iline göre.
-
Hybris bunu yazdı:
-----------------------------
1kW 1000 Watt..
standart bir ampülün 100 watt olduğundan yola çıkarsak;
1 saatte 10*40 = 400 ampül yakmış kadar elektrik harcarsın.
fiyatını bilemem.
gece-gündüz değişir.
-----------------------------döte girecek desenize:/ sürümden kazanalım diye indirim yapmıyormu bu puştlar birde fabrika ile mesken aynı mı olur acep.
-
Elektriğin kW saatine ne kadar ödediğini buradan kestirmemiz zor. Teşfik kapsamındamısın, özel trafo varmı vb. konulara göre fiyatlandırma değişir. Sana geln herhangi bir fatura (ama 3 fazlı yani sanayi elektriği faturası olsun. Küçük dükkan veya ev faturası olmaz) görmek lazım.
Suyun fiyatı ise belediyeden belediye ye değişir. İstanbuldaki fiyatlandırma ile misal Giresundaki fiyatlandırma farklıdır. Yine aynı belediye sınırları içinde de olsan ev, işyeri,fabrika su fiyatları farklıdır.
-
Nitrous bunu yazdı:
-----------------------------
Hybris bunu yazdı:
-----------------------------
1kW 1000 Watt..
standart bir ampülün 100 watt olduğundan yola çıkarsak;
1 saatte 10*40 = 400 ampül yakmış kadar elektrik harcarsın.
fiyatını bilemem.
gece-gündüz değişir.
-----------------------------döte girecek desenize:/ sürümden kazanalım diye indirim yapmıyormu bu puştlar birde fabrika ile mesken aynı mı olur acep.
-----------------------------Sanayi saati ile konutlarda kullanılan saatler aynı değil. Sanayi saatinde geceleri indirim var. Alacağın makinanın motorunun voltu mu amperi mi nesi öyle bişeysi vardı o önemli.
