folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Elektrikli Bisiklete Modifiye Yaptık...



Elektrikli Bisiklete Modifiye Yaptık...

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    musa-90
    musa-90's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Aralık/2011
    Erkek

    Müridler elektronik hobimden kaynaklanan uğraşlarıma bir yenisinide kattım:)

    Eskiler

    İnvertör Yapımı : http://www.tahribat.com/Forum-12-Volt-Akuden-220-Volt-Elektrik-Elde-Etme-Invertor-Projesi-Devresi-154893/

    Rüzgar Jeneretörü Yapımı : http://www.tahribat.com/Forum-Ruzgar-Jeneratoru-Yaptim-Elektrige-Elektrik-Demiyorum-184178/

     

     

    Dikkat İşsizlik İçerir :)

    İşten vakit buldukça az çok uğraşıyorum daha önceleri (devrelerini kendim yaptım) 2+1 ses sitemi yapmıştım. Odamda fazla yer olmadığı için atmak zorunda kaldım tam atıyordum içim cız ettim o kadar emek verdiğim anfi devrelerini atmak zor geldi. Bende dedim bunları benim namı deger sineğe (Elektrikli bisiklet) takayım. :)

    Bizim ufaklıkla oturduk sineği parçaladık. 2 adet anfi devresi vardı (ayrı ayrı) bunları sıva üstü buat kutusuna yerleştirdik o kutularıda koltuğun altındaki hazneyi söküp oraya montajını yaptık. 

    Devre 2 adet TDA1554 devresi yani 4 X 20 watt...

    Sistem 4 det haparlörü destekliyor ama biz toplamda 3 adet kullandık malum yer sıkıntısı var.

    Haparlörün birini koltuğun altına yerleştirdik (20 watt). Bir diğerini ön tarafta motorun sinyallerinin bulunduğu kısma 20 watlık bir haparlör ve 2 tane tweeter yerleştirdik. Aynı yerin ön tarafına 2 tane anahtar ekledik biri ses sistemini açıyor diğeri alt taraftaki ledleri...

    En arka bağaj kısmının en alt tarafına da 100 watlık eski bir pionor vardı onu yerleştirdik :) etrafına da şeritled ile çevirdik ve haparlörün baçaklarına bağladık. (Sesle birlikte yanıp sönüyor)

    Kablolama işi çok zor oldu. Anfiler arkada anahtarlar önde olunca birde kontak kapanınca bütün sistem kapansın diye, arkadan öne kablo çektik.

    Ön tarafa 5 in 1 jak takıp ses kablosu getirdik bunuda telefona takmak için. 

    En son elektrik verme kısmı kaldı belki bilirsiniz elektrikli bisikletler 48 volt gibi voltajlarla çalışıyor. Anfi devresi ise maksimum 12-14 volt, şerit led ise 12 volt bu yüzden düşürücü devre yapmam gerkiyordu zamanım olmadığı için 4 adet akü gurubunun 1 tanesinden aldım enerjiyi.

    En sonunda şerit ledi alta döşedik ve sistem bitti.

    Çoğu arkadaş muhtemelen 20 watt çıkışlı sistemden ne olur diyordur ama inanın insanı tatmin ediyor. O arkadaki eski 100 wattlık pioner bile deli gibi güç çekiyor bas vuruyor :) 

    48 voltu 12 volta düşürecek devre yapıcam LM7812 kullanıcam ama maksimum voltaj girişi 32 volt ve en fazla 1 amper çekebiliyorum. Bunun için devre önere bilecek var mı acaba ?

     

    Ayrıca :

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Elektrikli bisiklet kullananlar bilir bunların hantal bir şarj aleti var yağmurdan sürekli korunmak ister ben benim sinekte bunuda ortadan kaldırdım sineğin ön kısmında boş yer vardı kabloları uzatarak şarj aletini buraya yerleştirrdim. 220 volt giriş  kablosunuda motorun arkasından çıkardım şarja takçağım zaman uzatma kablosunu takıyorum girişe kullanıyorum. Şimdi yağmur yağsada hiç skıntı olmuyor.

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

     Ayrıca:

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    48 voltu düşürme sorununua bir çözüm bulursam üzerine USB portu da eklicem. telefonu şarj için :)

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Sonuna kadar okuduğunuz ve sabrınız için teşekkür ederim.

    Fotoğraflar:

     

     

      

      

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    musa-90
    musa-90's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Aralık/2011
    Erkek

    Burayı da alayım USB portu ve şarj cihazının görüntüleri için lazım olacak.

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    1234567B
    1234567B's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Şubat/2010
    Erkek

    iyidir işsiz bir kardeşimiz yakından takip ediyorum.Rüzgar Jenaratörü takdir edilesi :)


    arbeit macht frei
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    rockes
    rockes's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Aralık/2009
    Erkek

    İşsizlik böyle bişi demekki buda bizim canavar bilader kullanıo

    1 kere şarja taktım 1 2  kere kullanmayı denedim başka yaklaşmıyom :D

    iyi sen vakit buluyon.

     

    http://u1312.hizliresim.com/1j/2/v3vmv.jpg


    askerden geldi işsiz . edit: artık işli
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    musa-90
    musa-90's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Aralık/2011
    Erkek
    rockes bunu yazdı

    İşsizlik böyle bişi demekki buda bizim canavar bilader kullanıo

    1 kere şarja taktım 1 2  kere kullanmayı denedim başka yaklaşmıyom :D

    iyi sen vakit buluyon.

     

    Bunda koltuk ısıtması var gibi görünüyor bende yapıcam hemen :) Al yeni bir fikir daha :)  Aynen hocam iş güç herzaman hobinin önünde, işsiz güçsüzde hobi olmuyor paraya dayalı  herşey ;)

    musa-90 tarafından 02/Ara/13 22:02 tarihinde düzenlenmiştir
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    rockes
    rockes's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Aralık/2009
    Erkek
    musa-90 bunu yazdı
    rockes bunu yazdı

    İşsizlik böyle bişi demekki buda bizim canavar bilader kullanıo

    1 kere şarja taktım 1 2  kere kullanmayı denedim başka yaklaşmıyom :D

    iyi sen vakit buluyon.

     

     

    Bunda koltuk ısıtması var gibi görünüyor bende yapıcam hemen :) Al yeni bir fikir daha :)  Aynen hocam iş güç herzaman hobinin önünde, işsiz güçsüzde hobi olmuyor paraya dayalı  herşey ;)

    yok hocam ısıtma filan arada arkaya oturuyom g.tüm donuyo şu mevsimlerde :D 


    ama güzel fikirmiş dur naparız ısıtmak için filan :D

    rockes tarafından 02/Ara/13 22:01 tarihinde düzenlenmiştir

    askerden geldi işsiz . edit: artık işli
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    antivir-US
    antivir-US's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek

    48 voltu düşürmek için aklıma gelen ilk şey, en basitinden (kısa devre korumalı olmasnına grek yok zaten) ayarlı güç kaynağı devrelerini araştırıp bir tanesini yapmak, yüksek amperli olmasına da gerek yok.

    Benim de bisiklete yapmayı düşündüğüm bi modifiye var. Şöyle bi tane araba aküsü ile araba marş motoru bulsam, pedal dişlisinin tam ortasına marş motorunun milini geçirsem son vitese atıp şöyle 150-160 km hız yapsam bana yeter şimdilik fazlasında gözüm yok.


    Camınızı kırar, duvarınıza işer, bisikletinize biner, tekerini keser, arabanızı çizer, zilinize basar kaçarım. Kısacası ben annenizin sokağa çıkarken uzak dur dediği çocuklardan biriyim.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    mfatihbodur
    mfatihbodur's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ağustos/2006
    Erkek
    antivir-US bunu yazdı

    48 voltu düşürmek için aklıma gelen ilk şey, en basitinden (kısa devre korumalı olmasnına grek yok zaten) ayarlı güç kaynağı devrelerini araştırıp bir tanesini yapmak, yüksek amperli olmasına da gerek yok.

    Benim de bisiklete yapmayı düşündüğüm bi modifiye var. Şöyle bi tane araba aküsü ile araba marş motoru bulsam, pedal dişlisinin tam ortasına marş motorunun milini geçirsem son vitese atıp şöyle 150-160 km hız yapsam bana yeter şimdilik fazlasında gözüm yok.

    Ben arabayla 160 yapınca araba havada geziyor nerdeyse, sen bisikletle mi yapacaksın o hızı :)) 

    Hocam aman önce can.. 


    Yeryüzünün öğretmeni olmak için, gökyüzünün öğrencisi olmak gerekir. - Aliya İzzetbegoviç / mfatihbodur@tahribat.com
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    golgi
    golgi's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Aralık/2009
    Erkek

    hocam  şeritled kullanımında fazla fantazi modellere girme yola çıkacak yüzün olsun 

Toplam Hit: 5175 Toplam Mesaj: 9