

Elektronik Devre Düzeneği İle Fitil Yakmak
-
arkadaşalr basit alıcı verici mantığı ile fitil yakmak istiyorum yada ipi (pamuk ) yakarak kesmek istiyorum bunun içün ampulün düşük waltajda yanan içindeki teli kullanmayı planlıyorum sizlerin daha farklı fikirleri varsa almak isterim
-
dostum bu tür düzenekler var kısa devre mantığı ile çalışıyor örnek bir video yaolluyorum bir bak...
-
hocam eğer tel arıyorsan sana 2-3 öneri
1- ampulu içinden teli koparmadan camını kırarak elde edersin (teli çıkartma ampulun duyuna kabloları lehimle)
2- çin pazarlarında satılan 1ytl lık tahta saplı havyalardan al içindeki rezistantan elde edebilirsin. pek iyi değil ama
3- en yakın elektroknıkçiye gidip bütün değerlerde 5w taş direnç alıp onların içindeki tellerden elde edebilirsin (her değerden 1'er tane al sakınha buyuk değerlikli olan kalın tellidir deme yanılırsın)
4- bir zamanlar oyuncak olarak satılan renklı teller vardı 2 elin ile bir oraya bir oraya kumar kağıdı gibi aktarılan teller...
ve aklına gelebilecek ayriyetten deneme yanılma yöntemiyle bulabileceğin ince tellerden fünye yapabilirsin...
-
ricin bunu yazdı:
-----------------------------hocam eğer tel arıyorsan sana 2-3 öneri
1- ampulu içinden teli koparmadan camını kırarak elde edersin (teli çıkartma ampulun duyuna kabloları lehimle)
2- çin pazarlarında satılan 1ytl lık tahta saplı havyalardan al içindeki rezistantan elde edebilirsin. pek iyi değil ama
3- en yakın elektroknıkçiye gidip bütün değerlerde 5w taş direnç alıp onların içindeki tellerden elde edebilirsin (her değerden 1'er tane al sakınha buyuk değerlikli olan kalın tellidir deme yanılırsın)
4- bir zamanlar oyuncak olarak satılan renklı teller vardı 2 elin ile bir oraya bir oraya kumar kağıdı gibi aktarılan teller...
ve aklına gelebilecek ayriyetten deneme yanılma yöntemiyle bulabileceğin ince tellerden fünye yapabilirsin...
-----------------------------
Vay hoca iyi fikir ha, aklıma yattı. Yıllardır geçemediğim okulu bu sene bombalayacağım :D -
1-5 cm 0,75 kablo içindeki çok damarlardan tek bir kılını alcaksın
2-10 cm 2x1 ptt nin kullandıgı tek damarlı kablodan bulacaksın
3-6 volt ışıldak aküsü yada banka atm lerinin içinden çıkan 12 volt kuru aküden bulacaksın
4-bir adet 3 volt role.
5-uzaktan kumandalı araba çekim mesafesi uzun olsun yoksa eski titreşimli cep telefonu daha iyi olur.
6-uygun yemleme hakkı (barut, kızkaçıran tozu, torpil tozu, postasyum+kükürt ne varsa işte)
2x1 lik tek damarlı kablonun ucunu 5 mm aç uç kısma 0,75 kablonun tek damarını ampul içindeki flaman gibi bagla .
rolenin orta ucunu aküye açık devre kısmını 2x1 kablonun bir ucunu 2x1 kablonun diger ucunu direk aküye,
rolenin bobin ucuna uzaktan kumandalı araba ise motor ucu cep telefonu ise titreşim motoru ucuna baglıyorsun
egerki zor patlayan bi madde patlatmaya çalışıyor iseniz yemleme kullanınız.