Elektronik Kitap Önerisi İstek
-
Öncelikle hepinize merhaba,
pic programlamaya bir hevesle daldım.Lakin anladım ki php'ye benzemezmiş öncesinde bir çok şey bilmek gerekirmiş :)
Hevesim kırılma noktasına geldi fakat serdar çiçekin ccs c ile pic programlama kitabına 20 lira verdim yalan olmasın istiyorum
bilgimi şöyle tanımlamak gerekirse elektrik ve elektronik namına hiç birşey bilmiyorum.Elimde bir kitap var temel elektronik diye onu okumaya başladım.Temel devre elemanlarını öğreniyorum.Analog ve dijital elektronik bilmek gerekli imiş :D şimdi bana bu konularda saglam bir kitap önerebilirmisiniz.Dijital için elimde hüseyin ekizin kitabı var herkes öneriyor analogda kararsız kaldım şimdiden yardımlarınız ve önerileriniz için teşekkürler.
-
altaş yayınlarını araştır.
orhan altınbaşak pic programlama temelden başlarsın
kaygusuz tarafından 29/Ara/12 01:05 tarihinde düzenlenmiştir -
hatırladığım kadarıyla sana demiştim direk pic e başlama diye :)
1. basamakta değil iken 20. basamaktaki işi yapmaya çalışıyorsun.
ilk işin temel elektronik öğrenmek. bunun da internetten makalelerle ya da ne bileyim kitapla olacağını sanmıyorum. öncelikle malzemeleri gerçek
hayatta tanımalısın. yani teorik bilginin yanında pratik bilgi şart yoksa bu işi götüremezsin. plan yaparsın ama pratiğin yoksa iş bitiremezsin ve
birine muhtaç olursun.
benden bir yol tavsiyesi istiyorsan öncelikle bir tane temel elektronik kitabı al (feza yayıncılık mı ne öyle bir kitap kullanmıştık ve sana da bunu
tavsiye etmiştim) tüm devre elemanlarını öğren ve sonra öğrendiğin devre elemanlarıyla ilgili basit devreler bul, git bir elektronikçiye
malzemelerini iste, plakete yapmak yerine board alıp ona kur, bu sayede malzeme davranışlarını öğrenebilrisin, elinde bir de avometre (ölçü
aleti) olursa kendi volt, akım değerlerini de ölçebilirsin.
elektronikten önce küçük bir elektrik dersi almanı tavsiye ederim. AC nedir DC nedir, çevirmeleri nasıl olur, farkları nelerdir, yarım ve tam tip
doğrultmaçlar nasıl çalışır, üç fazlı sistemler nedir v.s. sonra temel elektronik parçalarına geç. yptığın devreleri aynı zamanda isis, workbench gibi
programlarla bilgisayar ortamında simule et
bundan sonraki aşama da dijital/mantık elektroniği. bunlar için de lojik kapıları iyi bileceksin, terslemeleri toplamaları çıkarmaları bileceksin tabii
ikilik sistemde, sonra sadeleştirmeler v.s. var karnough haritası gibi.. bunun simulasyonunu yine bahsettiğim programlarla yapabilirsin ki bu pic
e giden en önemli yoldur çünkü tamamen dijital verilerle çalışacaksın (1-0 mantığını otturtmak adına)
bundan sonraki aşam da ise artık ayrılabilirsin :) yani ister endüstriyel ya da hobi uygulamları geliştir (shmit trigger devreleri, anfi ler, vumetrler
v.s.) ya da pic programlamaya geç. bu işte uzman olacağım diyorsan assembly ile uğraş ama şart değil, c dili daha kolay, hi-tech c, micro C ve
CCS C den birini tercih edebilirsin, aldığın kitap CCS C üzerine, bu aşamadan sonra kolaylıkla ilerlersin.
yazdıklarımın çok uzun olduğuna bakma ama cidden zor şeyler. mikro kontrolleri çıkartırsan elektronik demek transistör demektir :) transistör
kavramını iyi öğrenmeden bir elektronikçi olamazsın, bilmeyen adam benim için elektronikçi değildir bir de opamplar var ama bunlar daha spesifik
konular :)
ama yukarıda bahsettiklerim temel şeyler bunları iyi öğrenmeden pic e geçme, tekrar uyarıyorum :) bu işin pratiğini de yap, kitap ile olmaz ve
çok uzun bir yolun var. Allah yardımcın olsun. Elektroniğin zevkini alırsan sonra bırakamazsın. Ben iyi derece yazılım bilmeme rağmen elektronik
bilgim de çok iyidir ve elektroniği, bilgisayar yazılımından çok daha fazla severim :)
kolay gelsin
-
eyvallah hocam üşenmemiş yazmışsın :D
-
hocam yazmak problem değil, zaman buldukça yardım etmeye çalışırım sıkıntı yok :) sadece gidiş yolunu doğru göstereyim boşa debelenip küsme bu işe diye açıklarcasına yazıyorum.
şuanki bilincimle yerinde olsam, p.tesi bir meslek lisesine giderim ve elektronik bölüm şefiyle görüşürdüm o adamdan kaynak v.s. tavsiyesi ve
atölyelerinde çalışma izni isterdim, kötü bi adam değilse kabul eder bu teklifi, olmadı bir üniversitenin elektronik müh. bölüm başkanıyla görüş
orada çalışmak istediğini söyle. laboratuvar zamanlarında gidersin sende orada bir şeyler de kapabilrsin bu şekilde daha iyi öğrenebilirsin yaparım
diyorsan bunu yap :) lise daha iyi olur ama, ünivdekiler kendilerini bir halt zannetmesinler çok var öyle tipler, iki gram bilgisiyle ahkam kesiyorlar
millete, öyle tip adalara lafı her zaman sokmuşumdur sonra da ayaklarını denk almışlardır :) c sharp a c diez diyen adamla bile tartıştım bu yüzden
bi de bilmişlik taslıyorlar
-
unbalanced bunu yazdı
hocam yazmak problem değil, zaman buldukça yardım etmeye çalışırım sıkıntı yok :) sadece gidiş yolunu doğru göstereyim boşa debelenip küsme bu işe diye açıklarcasına yazıyorum.
şuanki bilincimle yerinde olsam, p.tesi bir meslek lisesine giderim ve elektronik bölüm şefiyle görüşürdüm o adamdan kaynak v.s. tavsiyesi ve
atölyelerinde çalışma izni isterdim, kötü bi adam değilse kabul eder bu teklifi, olmadı bir üniversitenin elektronik müh. bölüm başkanıyla görüş
orada çalışmak istediğini söyle. laboratuvar zamanlarında gidersin sende orada bir şeyler de kapabilrsin bu şekilde daha iyi öğrenebilirsin yaparım
diyorsan bunu yap :) lise daha iyi olur ama, ünivdekiler kendilerini bir halt zannetmesinler çok var öyle tipler, iki gram bilgisiyle ahkam kesiyorlar
millete, öyle tip adalara lafı her zaman sokmuşumdur sonra da ayaklarını denk almışlardır :) c sharp a c diez diyen adamla bile tartıştım bu yüzden
bi de bilmişlik taslıyorlar
hocam önerilerin için çok teşekkür ederim
-
hüsyin ekiz in kitabı yeterlidir kanımca
