Elektronik Kitap Önerisi İstek

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    1234567B
    1234567B's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Şubat/2010
    Erkek

    Öncelikle hepinize merhaba,

    pic programlamaya bir hevesle daldım.Lakin anladım ki php'ye benzemezmiş öncesinde bir çok şey bilmek gerekirmiş :)

    Hevesim kırılma noktasına geldi fakat serdar çiçekin ccs c ile pic programlama kitabına 20 lira verdim yalan olmasın istiyorum

    bilgimi şöyle tanımlamak gerekirse elektrik ve elektronik namına hiç birşey bilmiyorum.Elimde bir kitap var temel elektronik diye onu okumaya başladım.Temel devre elemanlarını öğreniyorum.Analog ve dijital elektronik bilmek gerekli imiş :D şimdi bana bu konularda saglam bir kitap önerebilirmisiniz.Dijital için elimde hüseyin ekizin kitabı var herkes öneriyor analogda kararsız kaldım şimdiden yardımlarınız ve önerileriniz için teşekkürler.


    arbeit macht frei
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tabela Fatihi
    kaygusuz
    kaygusuz's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Erkek

    altaş  yayınlarını araştır.

    orhan altınbaşak pic programlama temelden başlarsın

    kaygusuz tarafından 29/Ara/12 01:05 tarihinde düzenlenmiştir

    Türkiye’deki emekli yaşlı insanları sevmiyorum. Ailemde emekli olanlarda dahil. Geleceğimizin çalınmasına izin verdiler. Umarım ızdırap dolu bir çileli hayat çekip elveda deyip bu dünyadan gidersiniz. Siz gençleri zırnık düşünmediniz hayallerini mahvettiniz.14.500TL ile hiçbirşey almadan karnınızı doyurun gelecek nesili düşünmeden yaşadığınızı sanıp gidin bu dünyadan.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    hatırladığım kadarıyla sana demiştim direk pic e başlama diye :)

    1. basamakta değil iken 20. basamaktaki işi yapmaya çalışıyorsun. 

    ilk işin temel elektronik öğrenmek. bunun da internetten makalelerle ya da ne bileyim kitapla olacağını sanmıyorum. öncelikle malzemeleri gerçek

    hayatta tanımalısın. yani teorik bilginin yanında pratik bilgi şart yoksa bu işi götüremezsin. plan yaparsın ama pratiğin yoksa iş bitiremezsin ve

    birine muhtaç olursun. 

     

    benden bir yol tavsiyesi istiyorsan öncelikle bir tane temel elektronik kitabı al (feza yayıncılık mı ne öyle bir kitap kullanmıştık ve sana da bunu

    tavsiye etmiştim) tüm devre elemanlarını öğren ve sonra öğrendiğin devre elemanlarıyla ilgili basit devreler bul, git bir elektronikçiye

    malzemelerini iste, plakete yapmak yerine board alıp ona kur, bu sayede malzeme davranışlarını öğrenebilrisin, elinde bir de avometre (ölçü

    aleti) olursa kendi  volt, akım değerlerini de ölçebilirsin.

    elektronikten önce küçük bir elektrik dersi almanı tavsiye ederim. AC nedir DC nedir, çevirmeleri nasıl olur, farkları nelerdir, yarım ve tam tip

    doğrultmaçlar nasıl çalışır, üç fazlı sistemler nedir v.s. sonra temel elektronik parçalarına geç. yptığın devreleri aynı zamanda isis, workbench gibi

    programlarla bilgisayar ortamında simule et

     

    bundan sonraki aşama da dijital/mantık elektroniği. bunlar için de lojik kapıları iyi bileceksin, terslemeleri toplamaları çıkarmaları bileceksin tabii

    ikilik sistemde, sonra sadeleştirmeler v.s. var karnough haritası gibi.. bunun simulasyonunu yine bahsettiğim programlarla yapabilirsin ki bu pic

    e giden en önemli yoldur çünkü tamamen dijital verilerle çalışacaksın (1-0 mantığını otturtmak adına)

     

    bundan sonraki aşam da ise artık ayrılabilirsin :) yani ister endüstriyel ya da hobi uygulamları geliştir (shmit trigger devreleri, anfi ler, vumetrler

    v.s.)  ya da pic programlamaya geç. bu işte uzman olacağım diyorsan assembly ile uğraş ama şart değil, c dili daha kolay, hi-tech c, micro C ve

    CCS C den birini tercih edebilirsin, aldığın kitap CCS C üzerine, bu aşamadan sonra kolaylıkla ilerlersin. 

     

    yazdıklarımın çok uzun olduğuna bakma ama cidden zor şeyler. mikro kontrolleri çıkartırsan elektronik demek transistör demektir :) transistör

    kavramını iyi öğrenmeden bir elektronikçi olamazsın, bilmeyen adam benim için elektronikçi değildir bir de opamplar var ama bunlar daha spesifik

    konular :)

     

    ama yukarıda bahsettiklerim temel şeyler bunları iyi öğrenmeden pic e geçme, tekrar uyarıyorum :) bu işin pratiğini de yap, kitap ile olmaz ve

    çok uzun bir yolun var. Allah yardımcın olsun. Elektroniğin zevkini alırsan sonra bırakamazsın. Ben iyi derece yazılım bilmeme rağmen elektronik

    bilgim de çok iyidir ve elektroniği, bilgisayar yazılımından çok daha fazla severim :)

     

    kolay gelsin

     

     


    Ülkesini Seven Her Türk Vatandasi, Ülkesinin Sessiz Istilasi'na karsi durmak zorunda.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    1234567B
    1234567B's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Şubat/2010
    Erkek

    eyvallah hocam üşenmemiş yazmışsın :D


    arbeit macht frei
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    hocam yazmak problem değil, zaman buldukça yardım etmeye çalışırım sıkıntı yok :) sadece gidiş yolunu doğru göstereyim boşa debelenip küsme bu işe diye açıklarcasına yazıyorum.

    şuanki bilincimle yerinde olsam, p.tesi bir meslek lisesine giderim ve elektronik bölüm şefiyle görüşürdüm o adamdan kaynak v.s. tavsiyesi ve

    atölyelerinde çalışma izni isterdim, kötü bi adam değilse kabul eder bu teklifi, olmadı bir üniversitenin elektronik müh. bölüm başkanıyla görüş

    orada çalışmak istediğini söyle. laboratuvar zamanlarında gidersin sende orada bir şeyler de kapabilrsin bu şekilde daha iyi öğrenebilirsin yaparım

    diyorsan bunu yap :) lise daha iyi olur ama, ünivdekiler kendilerini bir halt zannetmesinler çok var öyle tipler, iki gram bilgisiyle ahkam kesiyorlar

    millete, öyle tip adalara lafı her zaman sokmuşumdur sonra da ayaklarını denk almışlardır :) c sharp a c diez diyen adamla bile tartıştım bu yüzden

    bi de bilmişlik taslıyorlar


    Ülkesini Seven Her Türk Vatandasi, Ülkesinin Sessiz Istilasi'na karsi durmak zorunda.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    1234567B
    1234567B's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Şubat/2010
    Erkek
    unbalanced bunu yazdı

    hocam yazmak problem değil, zaman buldukça yardım etmeye çalışırım sıkıntı yok :) sadece gidiş yolunu doğru göstereyim boşa debelenip küsme bu işe diye açıklarcasına yazıyorum.

    şuanki bilincimle yerinde olsam, p.tesi bir meslek lisesine giderim ve elektronik bölüm şefiyle görüşürdüm o adamdan kaynak v.s. tavsiyesi ve

    atölyelerinde çalışma izni isterdim, kötü bi adam değilse kabul eder bu teklifi, olmadı bir üniversitenin elektronik müh. bölüm başkanıyla görüş

    orada çalışmak istediğini söyle. laboratuvar zamanlarında gidersin sende orada bir şeyler de kapabilrsin bu şekilde daha iyi öğrenebilirsin yaparım

    diyorsan bunu yap :) lise daha iyi olur ama, ünivdekiler kendilerini bir halt zannetmesinler çok var öyle tipler, iki gram bilgisiyle ahkam kesiyorlar

    millete, öyle tip adalara lafı her zaman sokmuşumdur sonra da ayaklarını denk almışlardır :) c sharp a c diez diyen adamla bile tartıştım bu yüzden

    bi de bilmişlik taslıyorlar

    hocam önerilerin için çok teşekkür ederim


    arbeit macht frei
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    EMRE955
    EMRE955's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Haziran/2009
    Erkek

    hüsyin ekiz in kitabı yeterlidir kanımca

     


    xxx
Toplam Hit: 1332 Toplam Mesaj: 7