folder Tahribat.com Forumları
linefolder Elektronik / Embedded / Mobil Cihazlar
linefolder Elektronikten Anlayan Arkadaşlar. ATMEL Çip Reset Hakkında Yardım :(



Elektronikten Anlayan Arkadaşlar. ATMEL Çip Reset Hakkında Yardım :(

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    crimeangel
    crimeangel's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Ocak/2004
    Erkek

    arkadaşlar dell d400 laptop var elimde bitane. bios master şifre olayı var bilirsiniz. ATMEL çipi 3-6 kısa devre yapmak yemiyor bunda. pdf lere göre 24c02 lerde 3ncü bacak a2 diye address input bacağı. ama bendeki çip 24c256n 3ncü bacak no connect yani boş. a1 adress inputla denedim. yine sıfırlanmadı. konu hakkında bilgisi olan varmıdır acaba?


    ESKİ NİCKİM "HAYALETKURT"TUR....................... WE TANRI TÜRK"Ü YARATTI. ZAFERLER KAZANIP YEDİ CİHANA NAM SALSIN DİYE...
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cordelian
    cordelian's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 04/Ağustos/2009
    Homo

    model AT 24c02 mi?

    mesajımı editleyecegim cevap için.

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    crimeangel
    crimeangel's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Ocak/2004
    Erkek

    yazmıştım :) at24c02 olsa 3 ve 6 yı kısa devre yapacağım biliyorum ama benim çip 24c256n :S kısadevre olmuyor çünkü 3ncü bacak boş.


    ESKİ NİCKİM "HAYALETKURT"TUR....................... WE TANRI TÜRK"Ü YARATTI. ZAFERLER KAZANIP YEDİ CİHANA NAM SALSIN DİYE...
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cordelian
    cordelian's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 04/Ağustos/2009
    Homo

    hayaletkurt bunu yazdı:
    -----------------------------

    yazmıştım :) at24c02 olsa 3 ve 6 yı kısa devre yapacağım biliyorum ama benim çip 24c256n :S kısadevre olmuyor çünkü 3ncü bacak boş.

     


    -----------------------------
    hocam yazdında:)

     

    senın verdıgın modeldeki şey eeprom ve reset pini yok:)

     

    http://www.atmel.com/dyn/resources/prod_documents/doc0670.pdf

    bu linkteki pdf nin syf7 ye bak orda acıklıyor.nasıl sistemi resetlicegin. 

    memory reset: diye acıklıyor heralde istedigin reset olayı bu.

     

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    crimeangel
    crimeangel's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Ocak/2004
    Erkek

    hocam eeprom haklısın. şöyle bi durum var. ilk mnesajda açıkladığım gibi 24c02 de eeprom fakat makinayı açarken 3 ve 6ncı bacakları kısa devre edersen çip resetleniyo ): fakat bendekinde dediğim gibi 3ncü bacak boş. sorunum o yani :S verdiğin linki bi inceliyim bakalım ne olacak. saolasın.


    ESKİ NİCKİM "HAYALETKURT"TUR....................... WE TANRI TÜRK"Ü YARATTI. ZAFERLER KAZANIP YEDİ CİHANA NAM SALSIN DİYE...
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cordelian
    cordelian's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 04/Ağustos/2009
    Homo

    hayaletkurt bunu yazdı:
    -----------------------------

    hocam eeprom haklısın. şöyle bi durum var. ilk mnesajda açıkladığım gibi 24c02 de eeprom fakat makinayı açarken 3 ve 6ncı bacakları kısa devre edersen çip resetleniyo ): fakat bendekinde dediğim gibi 3ncü bacak boş. sorunum o yani :S verdiğin linki bi inceliyim bakalım ne olacak. saolasın.


    -----------------------------
    valla hocam cok fark ediyor modelden modele :) pin yerleri bile degisebiliyor bazen. kusuruma bakma:)

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    crimeangel
    crimeangel's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Ocak/2004
    Erkek

    yok canım ne kusuru. bu iki çip arasındaki fark, 02 olanda 3ncü bacakta dolu. bendeki 256 olanda 3ncü bacak boş :) diğer bacaklar full aynı :)


    ESKİ NİCKİM "HAYALETKURT"TUR....................... WE TANRI TÜRK"Ü YARATTI. ZAFERLER KAZANIP YEDİ CİHANA NAM SALSIN DİYE...
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cyberfalcon
    cyberfalcon's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Mayıs/2008
    Erkek

    Datasheetinde yazdığına göre reset atmak 1-2 bacağı kısa devre yapmakla ya da 0'a veya 1'e çekmekle mümkün değil. Reset atmanın bir protokolü var, onu da en rahat programlayıcılarla yapabilirsin.

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    crimeangel
    crimeangel's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Ocak/2004
    Erkek

    evet datasheete baktım uzunca inceledim. deneme yanılma yaptım. bu çip resetlenmedi. programmer kullanmak gerekcek anlaşılan. boşverdim gitti :) ilgi ve alakanız için teşekkür ederim arkadaşlar.

     

    bu dellerin genel sorunudur. hdd değişse bile uyumsuz konf. falan fıstık diyerek biosa şifre koymasanız dahi ahanda bu halt çıkabiliyo. bi keresinde makinaya ram ilave edincede çıkmıştı :) adamlarda bi program var. service tag ı yazıyorsun sana gerekli şifreyi mail atıyolar ama 80-100 lira istiyolar :S o proyu bi bulamadım gitti :)


    ESKİ NİCKİM "HAYALETKURT"TUR....................... WE TANRI TÜRK"Ü YARATTI. ZAFERLER KAZANIP YEDİ CİHANA NAM SALSIN DİYE...
Toplam Hit: 1687 Toplam Mesaj: 9