Emlak Komisyonu Hakkında Bir Soru..
-
Bir emlak kiralandığında yada satın alındığında, komisyonu; mal sahibi mi yoksa kiralayan/satın alan kişi mi öder?? Ve de bu komisyon yüzde kaçtır? bir standardı var mıdır?
işten anlayanlar cevaplarsa sevinirim... teşekkürler...
-
hem ev sahibi hemde kiralayan/satın alan verir diye biliyorum
-
parayı mal sahibine verirsen eğer sen mülkü kiraladığında veya sattığında mal sahibi öder . Eğer aracıya verirsen zaten o komisyonunu alıp paranın geri kalanını mal sahibine verir ...
edit : komisyon miktarı ise mal sahibi ile aracı arasındadır . Bunu genelde müşteriye söylemezler.
-
Değişir her yerde. Mesela Erzincanın en büyük emlak komisyoncusu alıcıdan ve satıcıdan % 5 alıyor. Tabi normal ev dükkan gibi küçük şeylerde. daha büyük meblaglar olunca da biraz daha farklı oluyor. Mesele 275 binde 5 bin lira almıştı.
-
genel olan emlak kiralandıgında kiracı kira bedeli kadar emlakcıya öder. emlak satıldıgında %3 komisyon tutarı öder. Bildigim böyle ama değişmiş olabilir belki edit: http://ekinemlak.com.tr/index.php?option=com_content&view=article&id=17&Itemid=41
-
dairen var kiraya vericeksin gittin emlekçıya ev sahipleri genelde ben kiramı bilirm der. Masraflar kiracıya kalır
dairen var satıyorsun gittin emlakçıya ev sahibi be 100,000 TL istiom der gerisine karışma .Masraflar alıcıya kalır
Piyasada işler çoğunlukla bu şeklide gidiyor
Edit : satışta birde vergi yükü doğuyor
http://www.gib.gov.tr/fileadmin/beyannamerehberi/Gayrimenkul_Vergisel_Sorumluluklar.pdf
