Envanter Düzen Süreci
-
Merhaba arkadaşlar,
Çalıştığım kurumda farklı lokasyonlarda kullanılan ortalama 8bin tane notebook var. Bu notebookları web tabanlı envanter yazılımına giriyoruz marka model ürün kime ait oradan takip edebiliyoruz, lakin dönem içerisinde notebook değişikliği personel değişikliği olduğunda karışıklık oluşuyor. Notebook kayıbı yada farklı sebeplerden takip zorlaşıyor. Takibi düzgün şekilde sürdürebilmek için nasıl bir süreç devam ettirebiliriz. Fikirleri alabilir miyim ?
Sizler nasıl tabiki sürdürüyorsunuz.
Teşekkürler.
-
Laptop değişiklik, yeni laptop talebi ve laptop iadelerini bir servis masası uygulaması üzerinden yapıyorsanız orada bir süreç tasarlayıp direk envantere otomatik işlemesini sağlayabilirsiniz
-
hem personel hemde laptopta kayıtlar tutulacak
-
sandman bunu yazdı
Laptop değişiklik, yeni laptop talebi ve laptop iadelerini bir servis masası uygulaması üzerinden yapıyorsanız orada bir süreç tasarlayıp direk envantere otomatik işlemesini sağlayabilirsiniz
hipokondriyak bunu yazdıhem personel hemde laptopta kayıtlar tutulacak
Ürünlerin hepsi envantere girili ve kullanan kişilere atanmış şekilde.
Bir şey olmalı ki genel müdürlüğün bilgisi dahilinde olmadan ve envanterden düzeltilmedikçe notebook değişikliği olmasın.
-
Her bilgisayarda mutlaka antivirus programi vardir.
Bunlar üzerinden envanter takibi yapabilirsin. Tabi antivirus programinin bir merkezi yönetim konsolu olmali.
Veya daha profesyonel cözümlerde var ama bu biraz maliyet cikartir.
ama bu sana su avantaji saglar her bilgisayarin kullanici adi ile mac, ip adreslerini eslestirebilirsin böylece hangi kullanicida hangi pc var bulur cikartirsin.
-
Bu notebook larda ne iş yapiliyor. AD var mi ? üzerinde belirli limtlemeler var mı ? AD var ise ona uygun formatta CSV ciktisi alinip kullandiğiniz enverter uygulamasina import vs edilebililr.
Eğer bunlar sirket bilgisayari ise zaten güvenlik ve takip i için ya @underzero nun dediği gibi kurumsal bir antivirus paketi vs alip hepsine kurup uzaktak takip - yönetim ve destek işlemlerini yapacaksin. Yada AD ile takip edeceksin. (yada ikisi birden) windows artik x makinesinin konumu değiştiriğinde y kullanicisi bu pc ye login olmasin a kadar limitleme koydurailiyor.
-
access kullan, basittir bilmiyorsan da bir haftada öğrenirsin, excelle yada başka takip programlarıyla zaman harcama
1 - her personele bir id ver,
2 - her laptopa da bir id ver,
bu id ler otomatik olarak verilsin,
3 - bir isim soyisim (personel) idsi ile laptop id si eşleştirildiğinde yeni bir aktif zimmet id si oluştur (manuel yap), senin personel laptop takibinin ana konusu buradan takip edilir,
personelsiz notebookları ve notebooksuz personelleri ise 1 ve 2 den takip edersin iş basitleşir.
4 - zimmeti düşürmek istediğinde zimmet id sini pasife çek böylece hem notebook id si hem personel id si artık boşa düşecektir.
4- a- zimmete düşürme nedenleri ekle çalındı, bozuldu, tamirde vs
b- zimmete yeniden alma bu opsiyon arızadan gelen yada çalınıp bulunan cihazlar için kullanılabilir
böyle bir yol izleyebilirsin.
bunlar excelde de yapılır ama excele güven olmaz excel oc dir excel piçtir.
php tabanlı basit bir şey de yazdırabilirsin hipo sana bir kaç günde hazırlar öyle bir şeyi... lakin yine senin hareketli taleplerin olacağı için en makulu access dir.
-
1 tane basit mobil uygulama
1 tane username password her kullanıcı için
karekodu okut, uygulama db'ye login olan user ile eklesin.