Ev Yapımı CD Player..

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    herseysanal
    herseysanal's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Şubat/2006
    Erkek

    EV YAPIMI CD PLAYER

    Evde CD Player yapımı
    Değişen teknolojiye ayak uydurmak için eski CD ROM'larımızı DVD'lerle değiştirdik ve CD ROM'lar işe yaramaz hale geldi.

    Bende eski bilgisayarımdan çıkan parçaları değerlendirmeye karar verdim.

    AMAÇ : Müzik Cd'lerini sorunsuzca çalacak pratik, küçük ve BEDAVA bir alet yapmak (CD PLAYER)
    SÜRE : El becerisine bağlı olarak 20dk - 1 saat
    Gerekli Malzemeler :
    1 Ad. Eski CD ROM
    1 Ad. Eski power supply
    1 Ad. Açma-Kapama anahtarı
    Bir miktar karton kutu, bant, maket bıçağı
    İsteğe bağlı yapışkanlı kaplama kağıdı

    http://img92.imageshack.us/img92/4624/cdplayermf4.jpg
    Öncelikle Eski bilgisayarımızdan çıkan düşün watt'lı Power Supply'i açıp içindeki tozlarını temizlemekte fayda var dedim. Bu parça en çok toz çeken yerlerden biridir ve zamanlar tozlar iletken olabiliyorlar

    http://img87.imageshack.us/img87/920/cdplayer2ru8.jpg
    Evet eski CD-ROM da geldiğine göre ana parçalar tamam demektir. CD-ROM'u sökmeye gerek yok

    http://img92.imageshack.us/img92/5787/cdplayer3rz9.jpg
    Power supply'in kablolarını kontrol ettik. Bu işlem için bize gerekli olan sadece Ana Karta taktığımız en büyük soket. (Bknz. 2 alttaki foto). Bir adet açma-kapama düğmesi temin ettik ve çalışırlığını denedik

    http://img218.imageshack.us/img218/9973/cdplayer4rt3.jpg
    Sadece Power supply'ın altı ve önünü kaplayacak kadar karton kesiyoruz. Kestiğimiz kartonun ön kısmına Açma-Kapama düğmesi kadar bir alan kesip düğmeyi yerleştiriyoruz

    http://img92.imageshack.us/img92/6900/cdplayer1id4.gif
    Üstteki resimde ki anahtardan çıkan 2 adet kablo bulunmakta bu kabloların bir ucunu yandaki resimdeki sokette ki siyah kablonun olduğu deliğe, diğerini de yeşil kablonun olduğu deliğe yerleştirip sabitliyoruz. (Lehim, Uhu, bant vs. ile)

    http://img87.imageshack.us/img87/4265/cdplayer5pp6.jpg
    Şimdide resimde görüldüğü gibi CD-ROM'u Power supply'in üstüne koyuyoruz ama arka taraflarından hizalıyoruz böylece alt tarafta kalan boşluğa power'dan çıkan kabloları gizliyoruz. CD-ROM'un elektrik kablosunuda yan taraftan geçirip CD'nin arkasına takıyoruz.

    http://img87.imageshack.us/img87/2345/cdplayer6oq6.jpg
    Hazır yapışkanlı kaplama kağıdı ile tüm yüzeyleri kaplıyoruz sadece arka taraf ve CD Player'ımız önü açık kalıyor

    http://img92.imageshack.us/img92/6408/cdplayer7dn1.jpg
    Benim gibi buraya kadar gelip CD-Rom' um elektrik kablosunu (Power Supply'dan çıkan) yandan geçirip takmadığınızı fark edip tekrar sökmemek için dikkatli ilerliyoruz

    http://img92.imageshack.us/img92/7712/cdplayer8yf9.jpg
    5+1 ses sistemi aldığımızdan boşta kalan Hoparlörlerimizide üstüne koyuyoruz. Hoparlörleri bağlamak için 2 yöntem var birincisi direk CD-Player'ın önündeki ses çıkışına takmak diğer yöntem ise Hapörlörden çıkan ses kablosunu kesip arka tarafa takmak

    http://img92.imageshack.us/img92/15/cdplayer9yc5.jpg
    Evet SON aşama Power Suplly' ın kablosunu fişe takmak ve bir tanede CD bulmak.


    "Söylesem Tesiri Yok ; Sussam Gönül Razı Değil."
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kaanabak
    kaanabak's avatar
    Bilgi/Destek Madalyası
    Kayıt Tarihi: 22/Eylül/2005
    Erkek
    Güzel bi olay  :) eyw.. yalnız bu alet ne kadar ceryan faturasına kaktırırki, çok değildir her halde ???

    "Less is More"
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Cosmic
    Cosmic's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek
    mp3 çalmaz ama demi sadece ses cd lerini çalar ama güzel iş kimin aklına gelirki =O)

    Bittik biz bittik
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    muhbir
    muhbir's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 25/Mayıs/2007
    Erkek

    işte bir cd-rom kaç vat çekior atıorum 12v sudan ucuz (:

    birde power suply war (: 


    muhbir-tbt@hotmail.com
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Thelordmax
    Thelordmax's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ağustos/2005
    Erkek
    çok uzun zaman önce denemiştim bunu depodan cd-rom power ve hoperlörlerle:) mp3 çalmıyo doğru :D
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yolbulucu
    yolbulucu's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Homo
    bi tek track calar bu denemiştim cünkü.ayrıca bu olayı arabasına takanıda görmüştüm

    29.99cm, titanyum kaplamalı, çift damarlı, su ve yağ soğutmalı.
Toplam Hit: 3070 Toplam Mesaj: 6