

Excel 2010 Da Piksel Değerlerini Cm Ye Çevirme Varmı
-
Merhaba arkadaşlar excel de sütün genişliği ve satır yüksekliği piksel ölçek ebatına göre çalışıyor bunu cm türüne çevirme gibi bir özellik varmı,
-
Makro ile yapılabilir bakmak lazım
-
Sub sutun()
Dim genislik As Single, mevcut As Single, text As String, cevap As String
mevcut = (Selection.ColumnWidth + 0.71) / 5.1425
text = "Mevcut satır genişliği: " & Format(mevcut, "###0.00 cm") & Chr(13) & "Yeni sütun genişliğini girin:"
cevap = InputBox(text, "Yeni satır genişliğini girin (cm)", Format(mevcut, "###0.00"))
If cevap <> "" Then
genislik = CSng(cevap)
Selection.ColumnWidth = -0.71 + 5.1425 * genislik
End If
End Submakro kodu yukarıda sadece satır genişliği için ayarlı
sütun yüksekliği için ColumnWidth yazan yerlere RowHeight yazmalısın
-
varsayılan 12,75 noktadır (piksel) yaklaşık, 1/6 inç veya 0,4 cm)
çevirerek kullanırsın.
Yada basit bi makro yazılır.
Sub sutun()
On Error Resume Next
Dim genislik As Single, mevcut As Single, text As String, cevap As String
mevcut = (Selection.ColumnWidth + 0.71) / 5.1425
text = "Mevcut sütun genişliği: " & Format(mevcut, "###0.00 cm") & Chr(13) & "Yeni sütun genişliğini girin:"
10
cevap = InputBox(text, "Yeni sütun genişliğini girin (cm)", Format(mevcut, "###0.00"))
If cevap = "" Then Exit Sub
If Not IsNumeric(cevap) Then
MsgBox "Girdiğiniz değer sayı değil. Lütfen kontrol ediniz.", vbInformation
GoTo 10
End If
If cevap < 0 Or cevap > 49.72 Then
MsgBox "Sütun genişliği 0 ile 49,72 cm arasında olmalıdır.", vbInformation
GoTo 10
Else
genislik = CSng(cevap)
Selection.ColumnWidth = -0.71 + 5.1425 * genislik
End If
End Sub -
sanki baskidaki dpi hesaba katmak gerekir gibi gibi geliyor bana :|
-
wert bunu yazdı:
-----------------------------sanki baskidaki dpi hesaba katmak gerekir gibi gibi geliyor bana :|
-----------------------------Baskıda ölçekleme yapılmazsa sıkıntı çıkmaz.
-
Satır genişliği içinde bir kod varmı ayrıca bu kod olayı çeterefli yahu kahrolası excel neden özellikle pikselde çalıştırıyor bize rahar bir kullanım alanı vermiyor,
-
96 Piksel 1 inç o da 2.54 cm göre oran orantıyı konuşturmak gerek.
-
Robinson_Crusoe bunu yazdı:
-----------------------------Satır genişliği içinde bir kod varmı ayrıca bu kod olayı çeterefli yahu kahrolası excel neden özellikle pikselde çalıştırıyor bize rahar bir kullanım alanı vermiyor,
-----------------------------ikisi için de verdim hacı yukarıda
denedim gayet sağlıklı çalışıyor.
-
Bilinmeyen bunu yazdı:
-----------------------------Robinson_Crusoe bunu yazdı:
-----------------------------Satır genişliği içinde bir kod varmı ayrıca bu kod olayı çeterefli yahu kahrolası excel neden özellikle pikselde çalıştırıyor bize rahar bir kullanım alanı vermiyor,
-----------------------------ikisi için de verdim hacı yukarıda
denedim gayet sağlıklı çalışıyor.
-----------------------------Sürekli olarak yeni sütün genişliği çalışıyor üstat bu kod, satır yüksekliğini çalıştıramadım,
-
Robinson_Crusoe bunu yazdı:
-----------------------------Bilinmeyen bunu yazdı:
-----------------------------Robinson_Crusoe bunu yazdı:
-----------------------------Satır genişliği içinde bir kod varmı ayrıca bu kod olayı çeterefli yahu kahrolası excel neden özellikle pikselde çalıştırıyor bize rahar bir kullanım alanı vermiyor,
-----------------------------ikisi için de verdim hacı yukarıda
denedim gayet sağlıklı çalışıyor.
-----------------------------Sürekli olarak yeni sütün genişliği çalışıyor üstat bu kod, satır yüksekliğini çalıştıramadım,
-----------------------------sütun yüksekliği için ColumnWidth yazan yerlere RowHeight yazmalısın