Excel De Eğer İşlemi Hakkında Soru

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HanDSomE
    HanDSomE's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Şubat/2005
    Erkek

    Hocalar Üniversite vize ödev ve finallerle ilgili bir sayfa yaptım her birinin yüzdeliklerini vs alıyor. Herşeyi hallettim fakat bu =EĞER'li kısımda takıldım. Şimdi öğrenci Matematik dersinden 4 alırsa AA aldınız desin. 3,5 alırsa BA aldınız desin. Bunu bir sütun içinde yapmak istiyorum nasıl yapabilirim

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HanDSomE
    HanDSomE's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Şubat/2005
    Erkek

    hocalar excel bilen yokmu buna benzer bir kaç sorum daha var

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Pi0T13
    Pi0T13's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Aralık/2010
    Erkek

    Basit bi örnekle hemen gösteriyorum

     

    =EĞER(A1

     

    =EĞER(A1<4,5;100;300)

     

    A1  4,5 dan küçükse 1.durum 100 yazar

    Küçük değilse 2.durum 300 yazar

     

    Yazı yazdırmak içinse

     

    =EĞER(A1<100;"Ali";"Veli")

    A1 100 den küçükse ali yazar değilse veli yazar


    .... Hamdım, Piştim, Yandım ....
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Pi0T13
    Pi0T13's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Aralık/2010
    Erkek

    =EĞER(A1=4;"AA";EĞER(A1=3,5;"BA"))

     

    bu kodla da istediğin değer de istediğinin yazmasını sağlayabilirsin anca A1 in 4 le 3.5 arasında ne not vereceğini di tek tek ayarlamalasını,

    3,5<A1<4;"AA" gibi, böylece 3,5 le 4 arasını da AA görür


    .... Hamdım, Piştim, Yandım ....
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HanDSomE
    HanDSomE's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Şubat/2005
    Erkek

    Pi0T13 bunu yazdı:
    -----------------------------

    =EĞER(A1=4;"AA";EĞER(A1=3,5;"BA"))

     

    bu kodla da istediğin değer de istediğinin yazmasını sağlayabilirsin anca A1 in 4 le 3.5 arasında ne not vereceğini di tek tek ayarlamalasını,

    3,5<4;"AA" gibi, böylece 3,5 le 4 arasını da AA görür


    -----------------------------

    hocam çok saolasın

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Pi0T13
    Pi0T13's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Aralık/2010
    Erkek

    HanDsomE bunu yazdı:
    -----------------------------

    Pi0T13 bunu yazdı:
    -----------------------------

    =EĞER(A1=4;"AA";EĞER(A1=3,5;"BA"))

     

    bu kodla da istediğin değer de istediğinin yazmasını sağlayabilirsin anca A1 in 4 le 3.5 arasında ne not vereceğini di tek tek ayarlamalasını,

    3,5<4;"AA" gibi, böylece 3,5 le 4 arasını da AA görür


    -----------------------------

    hocam çok saolasın


    -----------------------------

    Eywallah kardeşim ne demek


    .... Hamdım, Piştim, Yandım ....
Toplam Hit: 1095 Toplam Mesaj: 6