Exelde Sayfa Arası Veri Çekme

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Bektas
    x-files
    x-files's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Eylül/2005
    Erkek

     

    Bugünlerde laboratuvarda beton dizayn işlerimiz tüm hızı ile devam ediyor.  Bunların özet tablosunu hazırlayıp şirkeytin merkezine göndereceğim ama dizaynlar baya var şöyle bir formulu ard arda sıralayacak ama sürekli değiştiriyor formül ='1'!O8 bu ama ben kuyruğundan çektiğimnde hepsine şöyle geçsin istiyorum ='1'!O8 sonra ben her hücreye girip sadece sayfa adlarını değiştirecem sayfa adı burda 1

    ='2'!O8 burda 2

    ='3'!O8 burda 3 falan fişman ben elle değiştirecem ana şablonu oluşturup sadece sayfa isimlerini değiştiereceğim ama işte dediğim gibi kuyruğa çökünce 

    ='1'!O

    ='1'!O9

    ='1'!O10

    yani ben 8 9 10 ... diye devam etmesini istemiyırum sabit bana ='1'!Obunu yazsın yeter not defterinden demeyin onla da uzun sürüyor hücreleri kopyala dediğimde de aynı sonucu alıyorum yani fark eden birşey yok ofice 2010 da denedim aynı office 2007 de denedim aynı bunu nasıl kolay yönden hallede bilirim  

    amacım verilerin hep aynı hücrede olduğundan ben sadece sayfa ismi değiştirince veriler kendiliğinden değişecek verileri özetlemem için sadece sayfa ismi girmem yetere

    mesela 1. sayfada tarih o8 de 7 günlük kırım sonucu b7 de çimento dozajı k4 de gibi her sayfada aynı yerde sadece değişmem gereken sayfa adı.

     


    //Hayat Bazen Tatlıdır//--//Aşıksan vur saza şoförsen bas gaza// https://zulfumehmet.com/ Kişisel bir olay
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yolbulucu
    yolbulucu's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Homo

    hocam ctrl  + d ile denermisin ?

    kopyalamak istedigin hucreyi + alt tarafindaki bos hucreleri sec ctrl+d yap aynen kopyalayacaktir


    29.99cm, titanyum kaplamalı, çift damarlı, su ve yağ soğutmalı.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Bektas
    x-files
    x-files's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Eylül/2005
    Erkek
    yolbulucu bunu yazdı

    hocam ctrl  + d ile denermisin ?

    kopyalamak istedigin hucreyi + alt tarafindaki bos hucreleri sec ctrl+d yap aynen kopyalayacaktir

    Yok üstad onu denemiştim olmuyor yine aynı


    //Hayat Bazen Tatlıdır//--//Aşıksan vur saza şoförsen bas gaza// https://zulfumehmet.com/ Kişisel bir olay
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    glaurung
    glaurung's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Temmuz/2011
    Erkek

    çekerken ctrl ile oyna, basılı tutup tutmamakla arada fark var, köşesinen tut ctrl basmadan sürükle

    yanlış anlamış olabilirim ancak, bence 2-3-4 diye elle değiştireceğim dediğin değerleri ayrı bir sütuna + komutunu kullanarak yaz, formülüze ederken de o sütündan veriyi çekerek kullan, formulu de aşağıya doğru çekerken ctrl basma.

    glaurung tarafından 07/Eki/13 21:15 tarihinde düzenlenmiştir
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    VisualBoy
    VisualBoy's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Mayıs/2004
    Erkek

    ='1'!$O$8 seklinde yaparsan; kuyrugundan ister saga, ister asagi cek fark etmez, cektigin yerde icerik hep ='1'!O8 degeri olur.

     

    formul satirinda F4 tusuna basarakta yapabilirsin bunu.

     

    bunun ile ilgili 4 farkli durum var:

    1) =A1

    2) =$A1

    3) =A$1

    4) =$A$1

    ----------------------

    1. durum seninde bildigin siradan durum. hucreyi asagi cekersen A2 A3 A4... diye gider, saga cekersen B1 C1 D1 E1 diye gider.

    2. durumda hucreyi kuyrugundan asagi cekersen A2 A3 A4... diye gider, ancak saga yada sola cekersen "A" kismi sabit kalir.

    3. durumda hucreyi kuyrugundan asagi cekersen cektigin hucrelerde A1 olarak kalir, ancak saga cekersen B1 C1 D1 E1 diye gider. (sayi kismi sabit kalir, harf kismi degisir.)

    4. durumda hucreyi nereye cekersen cek A1 kalir. hem harf hemde sayi kismi kilitlidir.

    ----------------------------
    sayfa numaralarini degistirmek icinde ctrl+H kisayolu ile sectigin hucrelerin formulleri icinde yer alan sayfa numaralarini hizli bir sekilde degistirebilirsin. (belki lazim olur.)

    or: icerigi su sekilde olan

    ='1'!O8

    ='1'!O9

    ='1'!O10

    ...

    ='1'!O17

    A1 den A10 kadar olusturuldugunu varsaydigim bu tabloda 1'leri 2 yapmak istersen; A1 den A10 a kadar hucreleri sec ve Ctrl+H'yi tusla, ilk kutuya "='1'!O" (tirnak isaretleri olmadan) yaz, ikinci kutuya "='2'!O" (tirnak isaretleri olmadan) yaz ve hepsini degistir de. bu kadar basit.

    eger ctrl+h yaptiktan sonra ilk kutuya 1, ikinciye 2 yazmis olsaydik sonuc su sekilde olurdu:

    ='2'!O8

    ='2'!O9

    ='2'!O20

    ='2'!O21

    ='2'!O22

    ...

    ='2'!O27

    umarim yardimci olabilmisimdir.

    VisualBoy tarafından 07/Eki/13 22:20 tarihinde düzenlenmiştir

    HolyOne'a ulasinca, bildirecegim...
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Bektas
    x-files
    x-files's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Eylül/2005
    Erkek
    glaurung bunu yazdı

    çekerken ctrl ile oyna, basılı tutup tutmamakla arada fark var, köşesinen tut ctrl basmadan sürükle

    yanlış anlamış olabilirim ancak, bence 2-3-4 diye elle değiştireceğim dediğin değerleri ayrı bir sütuna + komutunu kullanarak yaz, formülüze ederken de o sütündan veriyi çekerek kullan, formulu de aşağıya doğru çekerken ctrl basma.

    üstad senin dediğini yapmıştım olmadı zaten ctrl basma amacı hücreyi kopyala yada sıralı diz anlamına gelir ki zaten onu çekme işlmini yaptıktan sonra sağ tıkladığında san söylüyor yinede teşekkür ederim.

    VisualBoy bunu yazdı

    ='1'!$O$8 seklinde yaparsan; kuyrugundan ister saga, ister asagi cek fark etmez, cektigin yerde icerik hep ='1'!O8 degeri olur.

     

    formul satirinda F4 tusuna basarakta yapabilirsin bunu.

     

    bunun ile ilgili 4 farkli durum var:

    1) =A1

    2) =$A1

    3) =A$1

    4) =$A$1

    ----------------------

    1. durum seninde bildigin siradan durum. hucreyi asagi cekersen A2 A3 A4... diye gider, saga cekersen B1 C1 D1 E1 diye gider.

    2. durumda hucreyi kuyrugundan asagi cekersen A2 A3 A4... diye gider, ancak saga yada sola cekersen "A" kismi sabit kalir. 

    3. durumda hucreyi kuyrugundan asagi cekersen cektigin hucrelerde A1 olarak kalir, ancak saga cekersen B1 C1 D1 E1 diye gider. (sayi kismi sabit kalir, harf kismi degisir.)

    4. durumda hucreyi nereye cekersen cek A1 kalir. hem harf hemde sayi kismi kilitlidir.

    ----------------------------
    sayfa numaralarini degistirmek icinde ctrl+H kisayolu ile sectigin hucrelerin formulleri icinde yer alan sayfa numaralarini hizli bir sekilde degistirebilirsin. (belki lazim olur.)

    or: icerigi su sekilde olan

    ='1'!O8

    ='1'!O9

    ='1'!O10

    ...

    ='1'!O17

    A1 den A10 kadar olusturuldugunu varsaydigim bu tabloda 1'leri 2 yapmak istersen; A1 den A10 a kadar hucreleri sec ve Ctrl+H'yi tusla, ilk kutuya "='1'!O" (tirnak isaretleri olmadan) yaz, ikinci kutuya "='2'!O" (tirnak isaretleri olmadan) yaz ve hepsini degistir de. bu kadar basit.

    eger ctrl+h yaptiktan sonra ilk kutuya 1, ikinciye 2 yazmis olsaydik sonuc su sekilde olurdu:

    ='2'!O8

    ='2'!O9

    ='2'!O20

    ='2'!O21

    ='2'!O22

    ...

    ='2'!O27

    umarim yardimci olabilmisimdir.

    Üstad teşekkğrler oldu yardımın için çok teşekkür ederim. Üstad şimdi şöyle bir durumu nasıl yapabiliriz mesela sayfa adları 1 2 3 4 5 6 .. 55 şu anda ama yaklaşık bir 100 150 ye kadar gider bunları da ayarlama gibi bir durum var mı? yani kuyruğundan yakala çek hepsişni sıralama değiştirsin gibi bir avantajizim var mı ?

    x-files tarafından 07/Eki/13 22:40 tarihinde düzenlenmiştir

    //Hayat Bazen Tatlıdır//--//Aşıksan vur saza şoförsen bas gaza// https://zulfumehmet.com/ Kişisel bir olay
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tarikat Şeyhi
    HolyOne
    HolyOne's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Haziran/2002
    Erkek

    120 sayfa mi?

    hmm hiç yanlış teknolojiyi kullandığını düşündün mü?

    Datayı accessde girip excele/worde ordan importmu etmeliydin acaba?


    Nush ile uslanmayanı etmeli tekdir, Tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir!
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Bektas
    x-files
    x-files's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Eylül/2005
    Erkek
    HolyOne bunu yazdı

    120 sayfa mi?


    hmm hiç yanlış teknolojiyi kullandığını düşündün mü?


    Datayı accessde girip excele/worde ordan importmu etmeliydin acaba?



    sayin seh formul olaylari cok o yuzden exel kullaniyorum hacim hesabi ozgul agirlik elek analizleri rutubet duzeltmesi en kolay exelde oluyor hesap kitapla yapsam desen bir suru uyrasirsin.

    //Hayat Bazen Tatlıdır//--//Aşıksan vur saza şoförsen bas gaza// https://zulfumehmet.com/ Kişisel bir olay
Toplam Hit: 2048 Toplam Mesaj: 8