Exper Laptop Ekran Gelmeme Sorunu
-
Exper Karizma B5121 model bir laptopum var iyi kötü bugüne kadar idare ettim.
Yiğenlerimle eğlenceli bir film izlerken birden ekran damalı bir hal aldı sonra da ekran kapkara oldu kapandı.
Pc nin fan kısmını kontrol ettiğimde ise cayır cayır yanıyordu çok sıcaktı. Altında soğutucu olduğu halde öyle oldu bi anda.
Şarj kablosunu laptopa takınca kapalı halde power ışığı yeşil yanıyordu ve açılmaya hazır manasına geliyordu.
Şuan turuncu yanıyor ve power tuşuna basınca ilk baş yeşil yanıyor sonra anten ışığı turuncu yanıp yeşile dönüyor, silindirik şey sanırım harddisk ise önce yeşil yanıyor bi saniye sonra sönüp öylece kalıyor.
Power ışığı sabit şekilde turuncu yanıyor şuan ve powere bastığımda ekran gelmiyor.
Lütfen yardım edin. Bunu da güç bela çalıştırdığım eski pc den yazıyorum.
İnşallah harddiskime bir zarar gelmemiştir. -
Yok mu yardım edecek kimse?
-
windows açılıyor mu ses falan geliyormu açıldığına dair bir ibare var mı?
windows çalışıyorsa sorun şu olabilir >ekranın ana karta bağlanyan bir jak var o jak ta çıkma olabilir
eğer laptopu kasasını tamamen açabilirsen(internette videoları olabilir) cpu ile soğutucu arasında bir macun var o macun eskimiş olabilir. o macundan al işlemci ve soğutucu arasına sık. not tamamen kasayı sökmenede gerek olmayabilir. alttaki kapakların vidalarını sök cpu çıkabiliyorsa oradan daha kolay olacaktır seniniçin
-
en sevilmeyen arızalardandır kendisi. anlattığına göre bilgisayarın start alıyor ama görüntüyü vermiyor.
sıcaktan biryerler kısa devre yapmış kesin. pek yapabileceğin birşey yok gibi.
am herzamanki gibi ram hdd söküp takmayı dene. imkanın varsa anakartı biraz kastır yamultmaya çalış.
-
sakabey bunu yazdı
windows açılıyor mu ses falan geliyormu açıldığına dair bir ibare var mı?
windows çalışıyorsa sorun şu olabilir >ekranın ana karta bağlanyan bir jak var o jak ta çıkma olabilir
eğer laptopu kasasını tamamen açabilirsen(internette videoları olabilir) cpu ile soğutucu arasında bir macun var o macun eskimiş olabilir. o macundan al işlemci ve soğutucu arasına sık. not tamamen kasayı sökmenede gerek olmayabilir. alttaki kapakların vidalarını sök cpu çıkabiliyorsa oradan daha kolay olacaktır seniniçin
Yok hocam windows sesi gelmiyor. Termal macunu kastediyorsun sanırım 40 defa duydum 1 kere bile görmedim. Neyse parası vereyim sıkayım neyin üzerine sıkılıyorsa. Videolardan baka baka hallederim herlde tabii problem buysa. İlgin alakan için çok teşekkür ederim.
-
zalimadam bunu yazdı
en sevilmeyen arızalardandır kendisi. anlattığına göre bilgisayarın start alıyor ama görüntüyü vermiyor.
sıcaktan biryerler kısa devre yapmış kesin. pek yapabileceğin birşey yok gibi.
am herzamanki gibi ram hdd söküp takmayı dene. imkanın varsa anakartı biraz kastır yamultmaya çalış.
evet aynı dediğin gibi oluyor ustam netteki araştırmalarda görddüm lehim problemi olabiliyormuş benim lepto modelinde. dediğin gibi ram hdd filen sök tak yapıcam mıncırcam ama hdd nin perte çıkmış olmasından çok korkuyorum. İlgin alakan için Özellikle teşekkür ediyorum.
TR-SCOPJE tarafından 31/Oca/15 00:12 tarihinde düzenlenmiştir -
mıncırınca düzeleceğini sanmıyorum hocam.
en kötü senaryoyu hemen sana söyliyimde hazırlıklı ol. geçmiş olsun.
hdd deki verilerine birşey olmaz lakin, anakartın kuzey köprüsü uçtu çok yüksek ihtimal ile.
-
TR-SCOPJE bunu yazdızalimadam bunu yazdı
en sevilmeyen arızalardandır kendisi. anlattığına göre bilgisayarın start alıyor ama görüntüyü vermiyor.
sıcaktan biryerler kısa devre yapmış kesin. pek yapabileceğin birşey yok gibi.
am herzamanki gibi ram hdd söküp takmayı dene. imkanın varsa anakartı biraz kastır yamultmaya çalış.
evet aynı dediğin gibi oluyor ustam netteki araştırmalarda görddüm lehim problemi olabiliyormuş benim lepto modelinde. dediğin gibi ram hdd filen sök tak yapıcam mıncırcam ama hdd nin perte çıkmış olmasından çok korkuyorum.
hdd pert olsa bios ekranı gelirdi en azından.
-
crimeangel bunu yazdı
mıncırınca düzeleceğini sanmıyorum hocam.
en kötü senaryoyu hemen sana söyliyimde hazırlıklı ol. geçmiş olsun.
hdd deki verilerine birşey olmaz lakin, anakartın kuzey köprüsü uçtu çok yüksek ihtimal ile.
HDD içindeki veriler benim için çok önemli.. Kuzey köprüsü, batı kavşağı vs. çok önemli değil ama en kötü senaryoda veri kaybı yoksa bu benim açımdan olumlu bir durum. İçim bir nebze rahatladı sağolasın.
-
crimeangel bunu yazdı
mıncırınca düzeleceğini sanmıyorum hocam.
en kötü senaryoyu hemen sana söyliyimde hazırlıklı ol. geçmiş olsun.
hdd deki verilerine birşey olmaz lakin, anakartın kuzey köprüsü uçtu çok yüksek ihtimal ile.
Üstad götürdüm gösterdim dediğin gibi bişey olmuş sanırm anakart ile ekran kartını birbirine bağlayan çipsette problem varmış.
Değiştirmeye 200TL istediler. Üstelik maksimum 1-2 ay gider dediler.
Bir de şansıma Exper firması 7 ay evvel iflas etmiş. Servisi de kapalı.
Ekrankartı - Ram ve HDD de problem yokmuş.
Şimdi eğer yaptırsam sanırım boşa harcamış olcam 200 TL.
Acaba başka bir laptop kasası bulsam ona benim ekran kartı, Ram, Hdd takılabilir mi?
Ne olur nasıl olur bir tavsiyede bulunabilir misiniz?
