Fazla Çalışma Bildirimi
-
Arkadaşlar forumda ve google da biraz aradım taradım bulamadım. Soru çok kısa ve bilgi verebilirseniz çok sevinirim.
Bizim iş yerinde normalde mesailer 16:00 da bitmektedir.
Bizim yöneticiler saat 15:55 gibi gelip bugün mesai var servis 17:00 da kalkacak diyorlar ve bütün işçilerin canını sıkıyorlar.
Eve servis olmadan gitmek mümkün değil.
Soru şu: İş kanununda fazla çalışmanın ne zaman bildirilmesi gerektiği ile ilgili bir konu var mı? Bir gün önce beş saat önce bir saat önce gibi..
Teşekkürler
-
belirtme hakkını bilmiyorumda, ek mesai yaptığınız zaman ücret alıyormusunuz?
-
Hacı bende aynı problemi yaşamıştım ama evim yakın olduğundan servis sorun olmuyordu ama fazla çalışmak istemiyordum bende fazla mesai bildirimi yazmaya başladım misal.
20.02.2013 16:00-16:45
-
Özel sektörse, mesai paranızıda alıyosanız bi şey yapamazsın gibime geliyor
-
o sorun her yerde var
paranı alıyorsan süper
ha serviste vermek zorunda
-
Hocam sözleşmenizde günlük/haftalık çalışma saati ve fazla mesai meselesi belirtilmiş olmalıdır. Bizde haftalık çalışma limiti 45 saatti ama ortalama 39 saat çalıştığımızdan şirkette yatmadığımız durumlarda mesaiye kaldık lafı geçmiyordu.
Resmi tatilde vs. çalıştığımız günleri ve varsa aylık fazla saatleri muhasebeye mail atardık.
Bizim departman fazla çalışma ücretlerini çatır çatır aldığı halde diğer departmanlar her akşam 7-8 gibi çıkıp haftasonu gelse bile para alamıyorlardı :)
Diğer şirkette ise çalışma limiti günlük 12 haftalık 44 saatti ve sözleşmede fazla mesai yapılması durumda insiyatif bölüm yöneticisindedir, fazla saatleri ödemek yerine izin önerebilir tarzı bi madde vardı.
Gerçi sözleşmede ne yazarsa yazsın sizi isteğiniz dışında yasa dışı olarak çalıştıramazlar.
http://www.iskanunu.com/4857-sayili-is-kanunu/245-4857-sayili-is-kanunu-maddeli-metin#44
Aksi durumlarda şikayet edebilirsin(sgk ve iş mahkemesiydi sanırım).
-
catlax bunu yazdı
belirtme hakkını bilmiyorumda, ek mesai yaptığınız zaman ücret alıyormusunuz?
Ek mesai yaptığımda para alıyorum girerken o şekilde konuştuk. Onların da işine geldi maaş biraz düşük tutuldu çünkü. Ben mesaiye de kalırım sıkıntı olmaz ama benim sıkıntım saat 3:55 de ben tam çıkmaya hazırlanırken adam diyor mesaiye kalacaksın.
Bence bir gün önceden en azından belirtilmesi lazım yarın akşam 2 saat mesaiye kalınacak diye. Son anda bir arıza falan olsa hadi amenna zaten kalıyoruz.
-
tutum bunu yazdıcatlax bunu yazdı
belirtme hakkını bilmiyorumda, ek mesai yaptığınız zaman ücret alıyormusunuz?
Ek mesai yaptığımda para alıyorum girerken o şekilde konuştuk. Onların da işine geldi maaş biraz düşük tutuldu çünkü. Ben mesaiye de kalırım sıkıntı olmaz ama benim sıkıntım saat 3:55 de ben tam çıkmaya hazırlanırken adam diyor mesaiye kalacaksın.
Bence bir gün önceden en azından belirtilmesi lazım yarın akşam 2 saat mesaiye kalınacak diye. Son anda bir arıza falan olsa hadi amenna zaten kalıyoruz.
bizim şirketteki işçiler için bi düzen yapıldı.
çalısma saatlerimiz 08:15 - 18:00
15.30 da çay saati var o zaman mesaiye kalan personellerin isimleri tabloya asılıyor.
Böyle bir öneri getir, herkesin işine gelir.
