Fazla Çalışma Bildirimi

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    tutum
    tutum's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Eylül/2007
    Erkek

    Arkadaşlar forumda ve google da biraz aradım taradım bulamadım. Soru çok kısa ve bilgi verebilirseniz çok sevinirim.

    Bizim iş yerinde normalde mesailer 16:00 da bitmektedir. 

    Bizim yöneticiler saat 15:55 gibi gelip bugün mesai var servis 17:00 da kalkacak diyorlar ve bütün işçilerin canını sıkıyorlar.

    Eve servis olmadan gitmek mümkün değil.

    Soru şu: İş kanununda fazla çalışmanın ne zaman bildirilmesi gerektiği ile ilgili bir konu var mı? Bir gün önce beş saat önce bir saat önce gibi..

    Teşekkürler


    https://youtu.be/-bvKwS7GeVs
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    catlax
    catlax's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Eylül/2005
    Erkek

    belirtme hakkını bilmiyorumda, ek mesai yaptığınız zaman ücret alıyormusunuz?


    Ne zaman kendini yenilmiş hissedersen hatırla; kazanan sperm sensin, doğuştan savaşcısın!!
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    S0KR4T3S
    S0KR4T3S's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Temmuz/2014
    Erkek

    Hacı bende aynı problemi yaşamıştım ama evim yakın olduğundan servis sorun olmuyordu ama fazla çalışmak istemiyordum bende fazla mesai bildirimi yazmaya başladım misal.

    20.02.2013 16:00-16:45

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Daniel-Koo
    Daniel-Koo's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Ekim/2010
    Erkek

    Özel sektörse, mesai paranızıda alıyosanız bi şey yapamazsın gibime geliyor


    ne diyon?
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    2021 Talihlisi
    samaccc
    samaccc's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek

    o sorun her yerde var

    paranı alıyorsan süper

    ha serviste vermek zorunda


    Minimalist Değilim, Tembelim ( Artık yazmanın anlamı yok, açık hedef oluyoruz. Konuşarak, yazarak, kumda siyasetçilik oynayarak yapılabilecek şeyler bitti.)
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Balyoz99
    Balyoz99's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Ocak/2010
    Erkek

    Hocam sözleşmenizde günlük/haftalık çalışma saati ve fazla mesai meselesi belirtilmiş olmalıdır. Bizde haftalık çalışma limiti 45 saatti ama ortalama 39 saat çalıştığımızdan şirkette yatmadığımız durumlarda mesaiye kaldık lafı geçmiyordu.

    Resmi tatilde vs. çalıştığımız günleri ve varsa aylık fazla saatleri muhasebeye mail atardık.

    Bizim departman fazla çalışma ücretlerini çatır çatır aldığı halde diğer departmanlar her akşam 7-8 gibi çıkıp haftasonu gelse bile para alamıyorlardı :)

    Diğer şirkette ise çalışma limiti günlük 12 haftalık 44 saatti ve sözleşmede fazla mesai yapılması durumda insiyatif bölüm yöneticisindedir, fazla saatleri ödemek yerine izin önerebilir tarzı bi madde vardı.

     

    Gerçi sözleşmede ne yazarsa yazsın sizi isteğiniz dışında yasa dışı olarak çalıştıramazlar.

    http://www.iskanunu.com/4857-sayili-is-kanunu/245-4857-sayili-is-kanunu-maddeli-metin#44

    Aksi durumlarda şikayet edebilirsin(sgk ve iş mahkemesiydi sanırım).


    arbeit macht frei
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    tutum
    tutum's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Eylül/2007
    Erkek
    catlax bunu yazdı

    belirtme hakkını bilmiyorumda, ek mesai yaptığınız zaman ücret alıyormusunuz?

    Ek mesai yaptığımda para alıyorum girerken o şekilde konuştuk. Onların da işine geldi maaş biraz düşük tutuldu çünkü. Ben mesaiye de kalırım sıkıntı olmaz ama benim sıkıntım saat 3:55 de ben tam çıkmaya hazırlanırken adam diyor mesaiye kalacaksın.

    Bence bir gün önceden en azından belirtilmesi lazım yarın akşam 2 saat mesaiye kalınacak diye. Son anda bir arıza falan olsa hadi amenna zaten kalıyoruz.


    https://youtu.be/-bvKwS7GeVs
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    streetw1se
    streetw1se's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Eylül/2007
    Erkek
    tutum bunu yazdı
    catlax bunu yazdı

    belirtme hakkını bilmiyorumda, ek mesai yaptığınız zaman ücret alıyormusunuz?

    Ek mesai yaptığımda para alıyorum girerken o şekilde konuştuk. Onların da işine geldi maaş biraz düşük tutuldu çünkü. Ben mesaiye de kalırım sıkıntı olmaz ama benim sıkıntım saat 3:55 de ben tam çıkmaya hazırlanırken adam diyor mesaiye kalacaksın.

    Bence bir gün önceden en azından belirtilmesi lazım yarın akşam 2 saat mesaiye kalınacak diye. Son anda bir arıza falan olsa hadi amenna zaten kalıyoruz.

    bizim şirketteki işçiler için bi düzen yapıldı.

    çalısma saatlerimiz 08:15 - 18:00

    15.30 da çay saati var o zaman mesaiye kalan personellerin isimleri tabloya asılıyor.

    Böyle bir öneri getir, herkesin işine gelir.

Toplam Hit: 1212 Toplam Mesaj: 8