Galaktik Göz

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    e2
    e2's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Haziran/2008
    Erkek
    Dev bir göze benzeyen bu görüntü aslında son keşfedilen galaksilerden birinin görüntüsü.

    Bilim, bazen bilim-kurgu gibi olabiliyor. Astronomlar, NASA'nın Spitzer Uzay Teleskobu'nu kullanarak yaptıkları gözlemde, tıpkı dikkatle bakan bir göze benzeyen spiral bir galaksinin görüntülerini elde etti.

    Görüntülerde göz gibi duranın aslında Güneş'ten 100 milyon kat daha büyük olan dev bir kara delik, etrafındaki makyaj haresi gibi duranların da yeni doğmuş yıldızlar olduğunu belirten Spitzer astronomları, NGC 1097 diye tanımlanan galaksinin, 50 milyon ışıkyılı uzakta ve Fornax takımyıldızında yer aldığını kaydetti.

    Galaksinin ortasına dökülen gazın kara delik ve etrafındaki yıldız oluşumunu beslediğini anlatan astronomlar, normal gözün göremediği bu görüntünün Spitzer'in kızılötesi, sıcak ve radyasyona hassas özelliğiyle elde edildiğini belirtti.

    Görüntü, internette "http://www.jpl.nasa.gov/news/news.cfm?release=2009-114" adresinden izlenebiliyor.

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HAYVANYASAR
    HAYVANYASAR's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Mart/2009
    Erkek
    Daha önce de böyle bir şeyi göklerdeki gözlerden falan bahseden bir hadisle mi ayetle mi ne birleştirip yaymışlardı internete :D

    Blogum; http://hayvanyasar.blogspot.com/
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    YekteranBaymedir
    YekteranBaymedir's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Temmuz/2009
    Homo

    uzay her zaman ilgimi çekmiştir.

    http://www.caffeinenebula.com/nebula04%20%28Main%29-edit.JPG

      http://www.networlddirectory.com/images/blogs/crab-nebula-552300.jpg

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Adanedhel
    Adanedhel's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Aralık/2008
    Erkek
    yinemi sen google bitirdin be kardeşim..

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    e2
    e2's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Haziran/2008
    Erkek

    Newottoman bunu yazdı:
    -----------------------------
    yinemi sen google bitirdin be kardeşim..
    -----------------------------

    Ya tamam kardesim bir daha konu acmam zaten sabahtan beri basimin etini yediniz banlanmak icin dogru bi yol niye bu kadar konu aciyorsun bilmem ne Cok guzel devam edin birsey demiyorum

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Jilet_Boris
    Jilet_Boris's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Mart/2009
    Erkek
    Uzay benim için hep vazgeçilmez olmuştur.Filmleri, bilimkurgu romanları, Arthur C. Clark , Tanrıların arabaları bunları görmek inanılmaz special ability :D
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HAYVANYASAR
    HAYVANYASAR's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Mart/2009
    Erkek
    baris_ekin bunu yazdı:
    -----------------------------
    Uzay benim için hep vazgeçilmez olmuştur.Filmleri, bilimkurgu romanları, Arthur C. Clark , Tanrıların arabaları bunları görmek inanılmaz special ability :D
    -----------------------------
    Goradan bir replik değil mi ya bu? :D

    Blogum; http://hayvanyasar.blogspot.com/
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Shaban Interactive
    Dj_DooM3
    Dj_DooM3's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Ağustos/2005
    Erkek
    Daft bunu yazdı:
    -----------------------------

    -----------------------------

     

    en ustteki resim'in nibiruya ait oldugu iddia ediliyor. nebula 3 yil icerisinde bukadar acilmis. aslinda tam olarak bir "brown dwarftir". FireFox isimli sirket de logosunu bu yildizdan almistir...

    inanmayan arastirabilir... 


    Shaban Interactive Pro.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ShockMan
    ShockMan's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Eylül/2004
    Erkek

    Claros bunu yazdı:
    -----------------------------

    Newottoman bunu yazdı:
    -----------------------------
    yinemi sen google bitirdin be kardeşim..
    -----------------------------

    Ya tamam kardesim bir daha konu acmam zaten sabahtan beri basimin etini yediniz banlanmak icin dogru bi yol niye bu kadar konu aciyorsun bilmem ne Cok guzel devam edin birsey demiyorum


    -----------------------------

    Arkadaşlar takılıyolar, Claros Yalnız değilsin, Uzay ile ilgili Paylaşımların Benim Pek Hoşuma gidiyor....   Bu Göksel Şölenleri Hep Paylaş emi.. Bekliyoruz heee Aldırma Senle Şakalaşıyolar...


    Net ortamı, tek tük de olsa iyi dostluklar sağlamışsa bile, vefasızlığı ile ünlüdür..!
Toplam Hit: 1319 Toplam Mesaj: 9