Galaktik Göz
-
Dev bir göze benzeyen bu görüntü aslında son keşfedilen galaksilerden birinin görüntüsü.
Bilim, bazen bilim-kurgu gibi olabiliyor. Astronomlar, NASA'nın Spitzer Uzay Teleskobu'nu kullanarak yaptıkları gözlemde, tıpkı dikkatle bakan bir göze benzeyen spiral bir galaksinin görüntülerini elde etti.

Görüntülerde göz gibi duranın aslında Güneş'ten 100 milyon kat daha büyük olan dev bir kara delik, etrafındaki makyaj haresi gibi duranların da yeni doğmuş yıldızlar olduğunu belirten Spitzer astronomları, NGC 1097 diye tanımlanan galaksinin, 50 milyon ışıkyılı uzakta ve Fornax takımyıldızında yer aldığını kaydetti.
Galaksinin ortasına dökülen gazın kara delik ve etrafındaki yıldız oluşumunu beslediğini anlatan astronomlar, normal gözün göremediği bu görüntünün Spitzer'in kızılötesi, sıcak ve radyasyona hassas özelliğiyle elde edildiğini belirtti.
Görüntü, internette "http://www.jpl.nasa.gov/news/news.cfm?release=2009-114" adresinden izlenebiliyor.
-
Daha önce de böyle bir şeyi göklerdeki gözlerden falan bahseden bir hadisle mi ayetle mi ne birleştirip yaymışlardı internete :D
-
uzay her zaman ilgimi çekmiştir.

-
yinemi sen google bitirdin be kardeşim..
-
Newottoman bunu yazdı:
-----------------------------
yinemi sen google bitirdin be kardeşim..
-----------------------------Ya tamam kardesim bir daha konu acmam zaten sabahtan beri basimin etini yediniz banlanmak icin dogru bi yol niye bu kadar konu aciyorsun bilmem ne Cok guzel devam edin birsey demiyorum
-
Uzay benim için hep vazgeçilmez olmuştur.Filmleri, bilimkurgu romanları, Arthur C. Clark , Tanrıların arabaları bunları görmek inanılmaz special ability :D
-
baris_ekin bunu yazdı:
-----------------------------
Uzay benim için hep vazgeçilmez olmuştur.Filmleri, bilimkurgu romanları, Arthur C. Clark , Tanrıların arabaları bunları görmek inanılmaz special ability :D
-----------------------------
Goradan bir replik değil mi ya bu? :D -
Daft bunu yazdı:
-----------------------------
-----------------------------en ustteki resim'in nibiruya ait oldugu iddia ediliyor. nebula 3 yil icerisinde bukadar acilmis. aslinda tam olarak bir "brown dwarftir". FireFox isimli sirket de logosunu bu yildizdan almistir...
inanmayan arastirabilir...
-
Claros bunu yazdı:
-----------------------------Newottoman bunu yazdı:
-----------------------------
yinemi sen google bitirdin be kardeşim..
-----------------------------Ya tamam kardesim bir daha konu acmam zaten sabahtan beri basimin etini yediniz banlanmak icin dogru bi yol niye bu kadar konu aciyorsun bilmem ne Cok guzel devam edin birsey demiyorum
-----------------------------Arkadaşlar takılıyolar, Claros Yalnız değilsin, Uzay ile ilgili Paylaşımların Benim Pek Hoşuma gidiyor.... Bu Göksel Şölenleri Hep Paylaş emi.. Bekliyoruz heee Aldırma Senle Şakalaşıyolar...
